• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (Omg)

TS har inte skrivit ett smack om att hon haft herpes eller klamydia - och nej så länge man fått medicinering är det faktiskt sjukt oviktigt för nuvarande partner.

Fattar inte varför alla gnäller? Vart är alla incels som bara "TJEJER VILL ALDRIG LIGGA MED NÅGON DE ÄR SÅ DUMMA!!!" sen när vi faktiskt har en tjej som ligger med massa killar tycker många att det är "äckligt" och "man vill inte leka där 60 andra kukar redan lekt". Hur ska ni ha det??

Anonym (qwerty) skrev 2024-08-19 21:11:18 följande:
    Fast frågan om hur många gånger du haft herpes i genitalierna eller klamydia är rätt väsentlig i sammanhanget. Så vissa frågor är ju inte så oviktiga för den som ställer dem.

Som TS går på är det ju inte konstigt att hon fortfarande är stadgad. Få vettiga män vill leka där 60 andra kukar redan lekt.
  • Anonym (H)
    Anonym (J) skrev 2024-08-20 17:34:30 följande:
    Vad får du ut av det? Folk är ändå likadana i grunden 
    Jag var singel och sugen.  

När jag var 25 blev jag kär första gången, han var dock oskuld, och under dom 5 åren vi hade förhållande var jag också sugen på sex, men jag blev aldrig sugen på någon annan än honom.
  • Zaro
    Goneril skrev 2024-08-20 17:30:16 följande:
    En sak ska du ha heder av, TS, och det är att du inte flyger i taket över mina inlägg, det ger jag dig en eloge för.                                                                                                                                                                                             Jag har just inte varit snäll i mina inlägg, jag hör dels till en annan falang och en annan åldersgrupp och delar inte din uppfattning men du har rätt att välja livsstil, det är det som är fint med ett demokratiskt samhälle.                                                                                                          Jag tyckte på min tid att det var stimulerande att munhuggas med killar och det gjorde ingenting att de var snygga. Det var inte det att jag såg hopplös ut, utan jag hade chanser, men med din vokabulär tyckte jag väl inte att det var så "kul" att ta med dem hem. En väninna som läste gymnasiematte som äldre brukade tala om "mentala orgasmer" när hon diskuterade andragradsekvationer med sin mattelärare, välbyggd var han med klassiska drag och stort lockigt hårburr.
    Hur gammal är du? Gillar hur du skriver. Verbal och rolig.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 17:08:30 följande:
    Ha ha. Bokrecensioner, ja. Jag förstår. Ni är inte unga. Jag förstår nu. 
    Kallar du Goneril för Ni eller buntar du ihop alla oss som fördömer till levnadssätt?
    Inte för att Goneril gjorde det, men jag väljer att vara extra tydlig.

Om ja på frågan så kan jag iaf säga att jag är äldre än dig men yngre än Goneril.
    Jag läser gärna böcker och pratar lite runt dem med någon som ev är intresserad, men inte mer än så.
    Konst ligger mig inte heller särskilt varmt om hjärtat.

Jag är en vanlig kvinna med två söner och är särbo, har haft mindre än tio partners i livet och hoppas innerligt att min särbo är den sista.

Nu blev det lite babbel här men det får gå. 

Jaja, har nog sagt det jag har säga här i tråden nu. Jag önskar dig lycka till ts och får väl ändå ge dig det att du iaf var ärlig. Kosta vad det kosta vill. Och det är bättre än en lögn som så småningom säkerligen uppdagas, en sån lögn har stor riskt att avslöjas om säger så.

Får se om jag återkommer annars som sagt, lycka till. Och sorry för de ord som kanske var lite väl hårda, men detta provocerade mig faktiskt en aning.
    Har alltid haft svårt för "lösaktigt folk". Det får bli min ursäkt, eller vad man ska säga. För åsikten står fast, men kanske inte precis alla hårda ord.

Nej, nu ska jag diska!
  • Anonym (Anna)

Jag förstår honom och hade reagerat likadant.
    Jag är 47 och har legat med 4st med debut vid 16.
    Har haft relation medsamtliga. Gift 9 år.
    Min partner har haft korta  relationer och har haft 10-15 ca , han är 52.

Hade han legat runt är han inte min typ helt enkelt.

• Anonym (H)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-08-20 18:07:22 följande:
    Jag är minst 20 år äldre än dig (om du är 25-30?) och jag kan fortfarande ha sex med snygga män precis när jag vill OM jag vill.

Så om du på riktigt ser bra ut och har en charmig/sexig/härlig personlighet så kommer inte just den saken försvinna med åldern. Men det beror såklart på hur väl du åldras....

Däremot tycker jag att själva frågan som din dejt kom med är extremt märklig. 
    Jag har aldrig någonsin fått eller ställt den frågan. Tycker det är helt ointressant på precis alla sätt. 

Men det kanske är nån ny tonårsgrej som jag är för gammal för?
    Ja, jag är 30 nu.

När jag var mellan 15-20 ställde alla den frågan till varandra. Alla killarna jag träffade frågade och mina kompisar. 
    När jag var ca 16- 17 minns jag att alla mina kompisar , både killar och tjejer var uppe i antal om ca 5-7 stycken. 

När jag var 17 gick jag på någon drop in på ungdomsmottagningen för att testa mot sjukdomar. hade inga. Men när jag satt där så kom en killkompis också dit, och han sa *tjena, är du också här, kul*
    Sedan mötte jag han ett tag senare, då tog han fram tablettask och bara *dags för tablett* också log han. 
    Sedan började han berätta om att han haft sex med 15 stycken, men att han inte hade skyddat sig.

Vi kanske är van att vara mer öppna om det.
  • Goneril
    Zaro skrev 2024-08-20 18:20:09 följande:
    Hur gammal är du? Gillar hur du skriver. Verbal och rolig.
    Tack! Mycket vänligt, det gläder en äldre person, ja, där fick du veta det, jag är förmodligen äldst, alla kategorier, på Familjeliv. Nu är jag inte helt främmande för berättelser i stil med TS bekännelser; vi upplevde som unga på 70-talet "love, peace and understanding", en sexuell frigörelse utan motstycke i kölvattnet av de nyss framtagna p-pillren och inte minst riksdagsbeslutet rörande fri abort. Vi ska heller inte glömma idoliseringen av frigjorda författare och kulturpersonligheter, Simone de Beauvoir och Birgitta Stenberg, för stt nämna några.                                                                                                       Man kan lugnt säga att kvinnors liv och förutsättningar ändrades radikalt under 60- och 70 talen. Stridbara feminister såsom Elise Ottosen-Jensen var en av de kvinnor som banade väg för kvinnors bättre liv och hälsa. Hon reste runt och såg  hur många fattiga kvinnor var fjättrade vid sina stora barnaskaror, utbildning och förvärvsarbete var inte att tänka på.                                                                                                                                                                                                             Var och en skapar sin livsstil, TS i den här tråden har hittat sin och är nöjd med den. Synsättet, den totala sexuella frigjordheten, passar henne men långtifrån alla. Nu lever jag i mångårigt särboskap så jag vet egentligen inte hur unga lever idag, särskilt som jag inte har några barn, men lite nyttig verklighetsförankring får jag i Familjeliv.
  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 19:06:25 följande:
    Ja, jag är 30 nu.

När jag var mellan 15-20 ställde alla den frågan till varandra. Alla killarna jag träffade frågade och mina kompisar. 
    När jag var ca 16- 17 minns jag att alla mina kompisar , både killar och tjejer var uppe i antal om ca 5-7 stycken. 

När jag var 17 gick jag på någon drop in på ungdomsmottagningen för att testa mot sjukdomar. hade inga. Men när jag satt där så kom en killkompis också dit, och han sa *tjena, är du också här, kul*
    Sedan mötte jag han ett tag senare, då tog han fram tablettask och bara *dags för tablett* också log han. 
    Sedan började han berätta om att han haft sex med 15 stycken, men att han inte hade skyddat sig.

Vi kanske är van att vara mer öppna om det.
    Ja precis vad jag tänkte. Nån tonårsgrej. Men menar du att din dejt är under 20 och du är 10 år äldre? Det är i så fall ännu mer märkligt (av er båda) än ditt antal sex partners.

Har han bestämt sig än? Han kanske funderar på saken medan han sätter på alla han får till det med för att komma upp i samma antal? Drömmer
  • Anonym (Osmart)

Alla har dock inte knullat runt till höger och vänster. Det finns dom som håller på sig en aning.

• Anonym (H)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-08-20 19:34:25 följande:
    Ja precis vad jag tänkte. Nån tonårsgrej. Men menar du att din dejt är under 20 och du är 10 år äldre? Det är i så fall ännu mer märkligt (av er båda) än ditt antal sex partners.

Har han bestämt sig än? Han kanske funderar på saken medan han sätter på alla han får till det med för att komma upp i samma antal? Drömmer
    Nej ,jag menar mer att han kanske lever kvar i samma tonårsgrej eftersom han är lika gammal som mig.
    Eftersom dom i tråden har inte haft samma tonårstid som mig, men alla mina kompisar i min ålder levde på samma sätt och vi alla var öppna med det.

Ja, vem vet vad han sysslar med? Han har inte kommit med något svar ännu iallafall. så han blev nog ganska sur. 
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många