Anonym (?.) skrev 2024-05-31 07:24:35 följande:
Finns ?barn? som är 40-50 år som fortfarande bor hemma pga man kan unna sig lite mera lyx i vardagen.
men som 21 åring är det inget ovanligt och dessutom i många städer rent omöjligt att hitta eget boende.
Ge dig, för att inte outa min tidigare arbetsgivare och
det jag gjort. Kan jag säga så mycket. Att de 40-50 åringar som bor hemma. Gör det pga av något ekonomiskt, ekonomiska svårigheter, skulder diagnoser eller sjukfall/sjukdom . En del tar hand om sjuka föräldrar. Alla i samhället har inte samma tur eller förutsättningar. Päron med kontakter eller pengar. Ingen, gör det för att det är kul. Inte som grupperna jag träffat.
Men du är nog den kategorin som tror att alla arbetslösa är för att dom vill det. Och är lata. Ni älska att sparka på folk som redan ligger ner. Det är det som är problemet med det här landet mer och mer. Det saknas empati.
Och vardagslyx? Om man inte har möjlighet att flytta hemifrån. Hur får du det att gå ihop? Det är dina fördomar som talar snarare än fakta. Ta ett arbete inom det sociala. Och följ lite olika samhällsklasser. Så kommer du få en bredare bild. Om inger annat, bli bättre påläst. Det finnas olika sorters människor i samhället, med olika problem. Att tro att alla är lika och har samma förutsättningar. Är naivt.