Anonym (Frustrerad) skrev 2024-05-31 12:12:32 följande:
Så svårt!!
Gör jag slut, så lär väl dottern flytta och han får huset sålt inom 3 månader. Och nästa tjej får allt det bästa, medan jag fick vänta helt förgäves.
Gör jag inte slut, så bor hon väl kvar hemma i 3 år till och huset blir inte sålt.
Inte lätt beslut alls, när man väntat i snart ett decennium på att ha något gemensamt med denne man.
Din summering tyder på att det känns som att din särbo inte tycker att du är värd besväret vilket är tragiskt.
Ang. att betala hemma så är det många föräldrar som tar betalt av sina vuxna barn men sen väljer att spara deras del (om föräldrarna har råd med det) och sen stötta i en insats/möbler med motsvarande summa när de väl flyttar. Det gör att "barnet" ändå får ta del av vuxenlivet där man behöver betala för sig.
Annars är de svårt att ge råd. Men det känns rätt sjukt att skaffa en lägenhet där han betalar för ett rum som bara dottern ska ha första-chans på. Det känns inte som att det blir ditt hem då. Han kommer fortfarande sätta dottern först (vilket man ska på vissa sätt) men inte på det curlingsätt som han gör det.
Det låter ännu mer sjukt att han inte kan sova hos dig när hon faktiskt är vuxen.
Du får fråga dig om han faktiskt är värd dina uppoffringar. Så länge hon inte frigjort sig så kommer du alltid komma sist i alla sammanhang. Du kan aldrig känna dig trygg med att han prioriterar dig om dottern så bara piper om något (att han väljer dottern som är förkyld när du kanske är så sjuk så du behöver sjukhusvård). Nu ska man inte ställa hypotetiska frågor i en relation (det kan lätt bli väldigt fel) men på sättet som du beskrivit det så låter det som att du kommer att komma rätt långt ner en lång tid framöver.