Anonym (Eh) skrev 2024-06-17 09:19:49 följande:
Ja marknaden har varit illa, något bättre nu.
Nej men ok - då har du ditt svar!! För mig är det solklart att med det svaret, inga garantier, då är det faktiskt slut. Tyvärr. Är det du eller han som säger att du är egoist...? För det är du inte! Det är helt normalt att vilja bo själva tillsammans utan att ha en vuxen dotter boende där också!
Nej ts, hon kommer inte inse särskilt mycket tror jag. Räkna verkligen inte med det! Och oavsett, vill du vara med en man som håller på så här...?
Han kallar mig EGO för att jag inte accepterar att hans dotter ska bo med honom och att jag vill komma först!
Han har fått mig att tro att jag faktiskt är narcissist och egoist som bara tänker på mig själv, så har sökt hjälp för detta. Men sanningen är nog den, att jag och han inte passar ihop i vårt tankesätt.
Jag älskar mina barn på alla sätt och vis, men när de är vuxna så måste jag ju tänka på mig själv och min partner i första hand, medan barnen alltid är välkomna och man finns där för dem om de behöver hjälp eller hamna i kris.
Men i detta fallet så är det ren lathet från dottern och han går i fällan. Dottern har lurat i honom att hon har ångest och depression och att hon därför kommer bli ännu sjukare om hon måste tänka på någon förändring i sitt liv som att flytta etc och han går i fällan. Han är så naiv.
Så ni menar att jag ska säga till honom nu att det är slut?! Sluta vänta och sluta tjata om något som ändå aldrig kommer bli?