Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-18 09:00:57 följande:
Jag är fortfarande kvar, eftersom det är "så nära" att huset blir sålt. Han har dock fått 3 bud hittills som varit allt mellan 7-10% lägre än utgångspriset ,men han tackar alltid nej, eftersom han tycker att det är för lite. Huset har legat ute i över 1,5 år ! Dottern bor kvar och har ännu inga planer på att flytta. Hon har tvärtom sagt upp sig från sin fasta tjänst och valt att resa runt och leva livet i några månader. När hon sen kommer tillbaka hem så blir det ju såklart hem till pappsen igen.
Jag har pratat med honom och vi bråkar ständigt om samma problem, att jag vill bo med honom, men inte med dottern. Han säger att jag är välkommen att bo med "dem" i huset närsomhelst, för han får ju inte sålt huset.
Det har inte fungerat innan att bo ihop i det huset och det lär inte fungera nu heller, så det är uteslutet, även om hon inte bor där på några månader.
Skulle vi flytta så ska hon ha eget rum! Det tar liksom aldrig slut.
Jag har väntat och väntat och han har 75% jättebra sidor, som inte många andra män besitter, varför jag ej lämnar. Men detta förstör vår framtid och jag ser ingen framtid ihop. Det känns som att allt är emot oss. Varför kan just inte han få sålt sitt hus? Varför ska just han hade såna barn som aldrig vill flyltta hemifrån? Hur kan jag ha sån otur?
Ska jag ta en paus tills han säljer huset och tills hon flyttar ut för gott? Blir det någonsin för gott? Tror inte det!
Undrar om han tycker att du har 75% bra sidor som vill att han ska göra sig av med relationen med sitt barn för din skull. Även om hon flyttar så kommer han ju att vilja umgås med henne, ha en nära relation med henne, ha henne i sitt liv. Och det förstår han säker att du kommer att ha synpunkter på.
Han vill ha er båda i sitt liv, du vill ha honom utan dottern. Han tvingas välja och väljer då sitt barn framför dig.
Att han aldrig får huset sålt tyder ju också på att han egentligen inte vill. Han vill inte ha dig så mycket att han är beredd att göra de uppoffringar du kräver av honom.