• Anonym (Frustrerad)

Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?

Jag har ett bonusbarn som är 21,5 år, som jobbar heltid och inte har en tanke på att flytta hemifrån inom det närmsta. Detta är frustrerande för mig, eftersom vi inte gillar varandra. Pappan har försökt fråga lite diskret till dottern om hon kan tänka sig att flytta till eget boende, men då får hon ett utbrott och känner sig pressad. Hon vill bo hemma, kunna resa och slippa ta vuxna beslut. Jag känner att det inte är normalt att man inte betalar någonting för sig efter 2 år som fullt arbetande vuxen. Men det är såklart mellan pappan och barnet. 

Är det normalt att vuxna barn bor hemma så länge nuförtiden?

• Svar på tråden Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?
  • Anonym (P)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-19 11:27:13 följande:
    Pappan har inte råd att betala hennes hyra haha. Han är ingen rik man. Hyran är på 8000 kr/mån.

Nej, denna tjej är inte som andra tjejer, utan hon är kär i sin pappa och därför inte vill ha någon pojkvän.
    Men lägg av att snacka skit om hans dotter hela tiden. Det är ju uppenbarligen något som inte stämmer och som gör att hon behöver mer stöd än jämnåriga.

Vet din särbo om hur du pratar om hans barn? Jag hade kastat ut dig med huvudet före om du uttryckt dig så nedlåtande om mina barn!
  • Anonym (d)
    Anonym (P) skrev 2024-09-19 11:37:59 följande:
    Men lägg av att snacka skit om hans dotter hela tiden. Det är ju uppenbarligen något som inte stämmer och som gör att hon behöver mer stöd än jämnåriga.

Vet din särbo om hur du pratar om hans barn? Jag hade kastat ut dig med huvudet före om du uttryckt dig så nedlåtande om mina barn!
    Hur ska du kasta ut någon som inte bor med dig?
    Vet du att man inte ens får göra det rent lagligt om så vore fallet?
  • Anonym (P)
    Anonym (d) skrev 2024-09-19 11:39:45 följande:
    Hur ska du kasta ut någon som inte bor med dig?
    Vet du att man inte ens får göra det rent lagligt om så vore fallet?
    Varför skulle det inte gå att slänga ut sin särbo och tillse att denne inte kom tillbaka till ens hem menar du?
  • Anonym (d)
    Anonym (P) skrev 2024-09-19 11:42:48 följande:
    Varför skulle det inte gå att slänga ut sin särbo och tillse att denne inte kom tillbaka till ens hem menar du?
    Som särbo blir man inte utslängd. Fattar du inte det?

Bli avvisad menar du nog.
    Det kan man såklart göra med en särbo.

Med en unge som ts kille har så är det förvånadsvärt att någon kvinna ens vill ha honom.
  • Anonym (P)
    Anonym (d) skrev 2024-09-19 11:46:18 följande:

Med en unge som ts kille har så är det förvånadsvärt att någon kvinna ens vill ha honom.
    Tja, som vår bipolära ts beter sig, är det förvånande att nån karl vill ha henne.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (d) skrev 2024-09-19 11:46:18 följande:

Hans ex lämnade honom just pga konstigt barn, så jag är inte den första.
  • Lynx123
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-19 13:32:07 följande:
    Hans ex lämnade honom just pga konstigt barn, så jag är inte den första.
    Då blir det kanske tredje gången gillt för honom. Någon kommer han passa ihop med.
  • Anonym (Frustrerad)
    Lynx123 skrev 2024-09-19 13:38:01 följande:
    Då blir det kanske tredje gången gillt för honom. Någon kommer han passa ihop med.
    Nja, 4:e gången gilt ;) Exfrun och 2 ex till och så jag, dvs 5 gången gilt blir det nog då va?
  • Ess
    Lynx123 skrev 2024-09-19 13:38:01 följande:
    Ja, dottern!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Ess skrev 2024-09-19 15:15:38 följande:
    Ja, dottern!
    Toppen,  win-win för alla Skål
Svar på tråden Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?