Anonym (Dina känslor) skrev 2024-05-29 21:34:00 följande:
? Det är helt upp till min man om han avstår från sex eller inte, så kom inte och säg att det är jag som tvingar honom att gå i celibat. ?
Har TS bara konstaterat att sexlusten nu är borta.
Eller har du försökt med terapi etc för att tillmötesgå din partner - om inte så gör du ju det väldigt enkelt för dig själv, som om din önskan skulle vara att han lämnar dig.
Celibat eller lämna fru och barn.
Har kontakt med både min läkare och gynekolog Båda säger detsamma att det inte är ovanligt att sexlusten försvinner efter graviditet och barnafödande. Har fött 4 barn med rätt kort mellanrum, de två sista är det drygt 1 år emellan. Det handlar om hormoner och kroppens sätt att tala om att nu får det vara nog.
Det handlar inte om problem i relationen så någon terapi tror jag inte på.
Detta är en realitet för oss kvinnor, lusten varierar under tid och när den helt är borta så tycker inte en del män att det är så trevligt att ha sex med någon som bara ställer upp och inte njuter av det. Visst har jag ställt upp men han säger att det känns som om han nästan våldtog mig. Därför har vi beslutat att avstå från sex.
Tror att det här är mycket vanligare än man tror. Efter att jag börjat prata om det med mina väninnor och arbetskamrater så inser jag att vi inte är ensamma,
Om lusten återkommer så är ingen gladare än jag. Det är en myt att män inte kan leva utan sex.