Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-05-24 08:58:26 följande:
Vi är alla lite olika, men man läser tråd efter tråd där människor blir sexuellt frustrerade i en relation som eran.
För mig (man) var det ungefär som i er relation; min sambo tröttnade på att ha sex... det gick gradvis under en period på kanske 10 år. För mig blev tillvaron värre och värre. Det var extremt svårt för oss att separera pga ekonomiska omständigheter. Det slutade med att jag hamnade i depression och började träffa andra kvinnor, vilket hjälpte mig att hitta tillbaka till livet.
Idag är jag lycklig tillsammans med en ny kvinna som haft det lite på samma sätt som mig, och vi trivs tillsammans sedan några år tillbaka.
Jag tycker att du ska ha ett allvarligt samtal med din man och förklara hur du känner och hur du vill lösa det. Ett alternativ är att ni fortsätter att leva i en platonisk relation om ni båda kan tänka er att avstå från sex. Jag gissar dock på att din man har svårt att tänka sig det, och då kanske det är bättre att du låter honom ha en älskarinna och någon typ av öppen relation. Om inte något av detta fungerar, bör ni nog avsluta er relation.
Vi har talat och talat .... om det här och min man fortsätter att säga att det är inga problem för honom. Men här låter det som om han borde ha det. Jag vet inte vad jag ska tro, litar på min man och tror på vad han säger, att han älskar mig och inte har några tankar på att lämna eller söka sex på annat håll.
Jag vet inte om jag någonsin får lusten tillbaka utan känner mig rätt vilsen.
Men vi har i alla fall bestämt oss för att hålla ihop 12 år till. Då är vårt yngsta barn 15. Jag hoppas att vi ska fixa det här