Anonym (Vanlig) skrev 2024-05-23 16:49:16 följande:
Tror att vi båda två tycker att äktenskapet och hela relationen är det viktigaste för oss och ingen av oss vill ha sex på annat håll i dagsläget men vad vet man om framtiden.
Vet att min man fortfarande tänder på mig och tycker att jag är sexig men själv har jag inga sådana känslor för honom. Kan se att vi håller på att avsluta den sexuella delen av vårt förhållande. Min man säger att han självklart inte vill ha sex med någon som inte njuter av det.
Är detta början på slutet av vårt äktenskap?Troligen. Sex ÄR jätteviktigt i nästan alla kärleksförhållanden, de som påstår något annan lurar bara sig själva. Enda gången det kan fungera är om bägge är ointresserade av sex.
Du skriver att din make fortfarande tänder på dig. Alltså har han sexlusten kvar, fast du inte är attraherad av honom. Alltså har han tre val, lämna, vara otrogen eller tiga och lida. Tycker du att något alternativ är bra?
Jag tycker att separation är minst dåligt. Och jag tycker mig läsa mellan raderna att du inte skulle se det som en katastrof...