Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?
Sex är jätteviktigt. Närhet är jätteviktigt. Onani är jätteviktigt. Känslor för varandra är jätteviktigt.
Att förvalta allt detta är jätteviktigt.
Sex är jätteviktigt. Närhet är jätteviktigt. Onani är jätteviktigt. Känslor för varandra är jätteviktigt.
Att förvalta allt detta är jätteviktigt.
Har fått många välmenande svar här. Synd bara att det inte verkar finnas någon i min situation.
Dock har jag förstått att alla män inte är fixerade vid sex. Min man är nog inte så ovanlig som jag trodde.
Det enda jag reagerat på är att några tycks tro att jag bestämt mig för att inte ha sex. Det är inget jag bestämt det är helt enkelt så att jag tappat all lust. Efter min sista graviditet minskade lusten mer och mer för att nu inte existera alls. Det är som om kroppen säger åt mig att nu får det vara nog. Kanske får jag lusten tillbaka, kanske inte. Min man verkar vara ok med det men vem vet vad som händer i framtiden.
Det hela är lite sorgligt eftersom min man alltid varit väldigt noga med att jag ska ha det skönt och få orgasm, som det är nu känner han sig misslyckad, fast han vet att det inte är honom det är fel på,
Vad betyder fixerad vid sex ?
Vi har sex typ en gång i veckan, vilket ger tre ggr per månad. Är jag fixerad vid sex ?
Om en partner med dålig sexlust har viljan att bevara partnerskapet finns mängder av tillvägagångssätt för att iaf ge det chansen till förändring.
Finns inte viljan, finns ingen framtid heller.
Hur skulle det kännas för dig, TS, om din man en dag tappade lusten till pussar, kramar, hålla handen och all annan form av fysisk närhet? Han kanske får tillbaka lusten till det, men förmodligen inte. Och så skall ni leva tillsammans i åtminstone 12 år till.
Ja och vad händer med hela familjens teamwork om ngt önskvärt utelämnas.
Ta och ge i 12år till om viljan till motprestation inte finns?
Och det här för barnens skull, eller?
TS, jag undrar fortfarande ifall du hade accepterat att din sambo "tappade lusten" till all form av fysisk närhet som pussar, kramar, hålla handen etc? Hur hade du hanterat det?
TS, ärligt talat. Du motsätter dig inte en skillsmässa.
Finns det någon kämpaglöd kvar i dig som vill bevara er familj.
Är du ens intresserad av närheten som Smecker har i sin fråga till dig?