Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 14:17:41 följande:
Men vad är det som hänt då? Du säger själv att mäns hälsa i samband med samhällsutvecklingen skulle kunna vara dålig ändå (vilket min statistik från andra länder indikerar) vissa orsaker till mäns dåliga hälsa i Ryssland verkar bero på att man inte ska prata känslor som man, bita ihop, vara stark osv. Sånt som feminister i stort försöker motverka som jag förstår.
Det enda argumentet till att män skulle vara så drabbade verkar kunna sammanfattas till "pga feminism" och det tror jag faktiskt inte stämmer. Jag tror däremot att uttrycket feminism har fått en negativ klang och när andra läser det så gör de direkta antaganden.
Feminism använda också som ett nedlåtande uttryck över kvinnor, gemene man verkar inte kunna särskilja dessa koncept. Jag tror det skulle kunna vara orsaken till att män blir lidande (eller drabbade) en föreställning om att dennes olycka beror på feminister. (Inte för att det faktiskt orsakat lidande) Socialdemokraterna kanske snappat upp den negativa klangen i ordet och ångrar att de använt den.
Och då kommer en motfråga, en direkt adekvat sådan med..
Varför skev du inte tydligt från början?
Du var direkt otydlig från start i dina inlägg och frågor, blev mer och mer otydlig allt eftersom... Och då blir ju svaren därefter till dig också.
Du påvisade i dina tidigare inlägg (innan detta) att du själv gjorde en mycket grov förväxling av "bero på" och "fokus på"..
Ny skall jag vara extrem tydlig. Jag själv är inte en feminist. Jag är för jämställdhet men inte en feminist. Och anledningen av att jag inte är en feminist beror inte på huruvida feminismen har en negativ klang. Det är av andra orsaker, och de saknar relevans för denna tråden faktiskt.
Med det sagt.
Att feminismen har fått en så otrolig negativ klang är orsaken av anhängarna till feminismen. D.v.s vanligast av politiker och av de feminister som hörs i media, men även en och annan feminist i olika diskussionsforum som har orsakat det själva.
(Så nej jag säger inte alla feminister, utan väldigt många feminister).
Männen när de vill diskutera sina problem, så har de blivit hårt marginaliserade och även direkt hånade ibland, av feminister. Dessa feminister lyckas alltid att vända debatten så det hamnar i fokus på kvinnor och mäns våld mot kvinnor. Socialdemokraterna har också i sin tur då med sitt agerande med att välja lägga focus på feminismen, och marginalisera (rent av ignorera) männen, så blir det som det blir. Feminismen får dåliga accessioner.
Det gick så långt att mansjourena valde att sluta att ansöka om statsbidrag, då de fick kravet på sig att om de skulle få statsbidrag så skulle de informera till utsatta männen som sökte hjälp, om mäns våld mot kvinnorna, och det patriarkaliska förtrycket mot kvinnorna skulle läggas fokus på och förmedlas till dessa män.
Så att feminismen har fått dålig smak och kom att användas som nedlåtande uttryck mot kvinnorna är inte alls konstigt då det är feminister själva (inte alla men många, väldigt många) som orsakat det från början att det blivit så.
Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 14:17:41 följande:
Jag diskuterar gärna saken från ett sakligt perspektiv, men uppskattar inte de fientliga påhoppen i tråden som exv "ck" uppvisar där denne klipper ut från stycken för att få det att låta som att jag uppskattar mäns självmordstal. Mycket stötande. Vilket också leder mig att tro att trådens syfte egentligen handlar om ett könskrigare där feminister används som svepskäl.
Ta det med (ck) och inte mig.