• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Skopan)
    Tukt skrev 2024-01-03 18:05:24 följande:
    Fast det står ju inte i notisen det länkas till. Nu är det förvisso en av Omni rätt rumphuggen skrivelse.Och ett väldigt nedkortat citat.  Men allt utöver det som faktiskt står, är en tolkning.
    Jag tolkar ts som att feministisk politik har medfört att unga män har blivit drabbade negativt och att feminismen är anledningen till att unga mäns väl och ve har glömts bort. Borde inte vara så många frågetecken egentligen gällande min uppfattning.

Jag tolkar länken som ett antagande från analysen där det inte står något sånt, utan används i syfte att fiska väljarstöd.

Min åsikt är att feminism verkar användas som en allmän skräphög. Jag är inte feminist själv, men jag gillar inte att allt ska polariseras och ta ut varandra. Därför ber jag andra att tänka till när de skyller både invandringen, självmordstal och mjältbrand på feminismen.
  • Anonym (Skopan)
    Tukt skrev 2024-01-03 18:05:24 följande:
    Fast det står ju inte i notisen det länkas till. Nu är det förvisso en av Omni rätt rumphuggen skrivelse.Och ett väldigt nedkortat citat.  Men allt utöver det som faktiskt står, är en tolkning.
    Jag har som sagt läst analysen.
  • Tukt
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 18:13:56 följande:
    Jag har som sagt läst analysen.
    Redan här kan det ju bli lite svårt. Länken går till en notis på Omni. I notisen omnämns en analys, utöver det finns det ett nedklipp citat, förmodligen från en annan mediakanal.
    Så frågan är ju vad som ska diskuteras. Jag har svårt att diskutera något annat än det som står i trådstarten. Tänker ändå att det räcker en bit på vägen.
    Vill man sedan diskutera analysen i sin helhet, är det väl bättre man startar en tråd om just det och länkar till källan.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-01-03 16:15:55 följande:
    Jag har inte blandat in mina känslor i det jag skrev.

Och du snacka om att kasta sten i glashuset, Du har ju själv inte varit saklig någonstans i dina inlägg. Inte heller varit direkt tydlig alls.
    Fultolkaren brukar inte vara saklig.
  • Anonym (Skopan)
    Tukt skrev 2024-01-03 18:21:49 följande:
    Redan här kan det ju bli lite svårt. Länken går till en notis på Omni. I notisen omnämns en analys, utöver det finns det ett nedklipp citat, förmodligen från en annan mediakanal.
    Så frågan är ju vad som ska diskuteras. Jag har svårt att diskutera något annat än det som står i trådstarten. Tänker ändå att det räcker en bit på vägen.
    Vill man sedan diskutera analysen i sin helhet, är det väl bättre man startar en tråd om just det och länkar till källan.
    Jag diskuterar ts åsikter och andras. Analysen förstår jag används som ett svepskäl. (Där det för övrigt bara stod några meningar om saken) 
  • Anonym (Otydligt)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-03 17:46:00 följande:
    "Jag skulle istället påstå att eftersom männen redan haft alla rättigheter som inte kvinnan har haft förr så har fokuset funnits att lyfta kvinnorna till samma nivå som männen."

jag påstår att du tänker som en feminist och att jag förstår vad Amalia menar.
    Uppenbarligen förstår du inte vad hon menar. Jag såg klippet som länkades i tråden och då pratar hon om gängkriminalitet bland unga invandrar killar. Hon pratade inte generellt om svenska pojkar, men som vanligt drar människor som TS sina egna slutsatser :) 
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 17:23:22 följande:
    Jag vill diskutera fallasin att feminism är orsaken till att unga män ska bli drabbade.
    Starta då en egen tråd.

Du verkar ju ha snöat in dig på att  det skulle syftas på att det är "feminismen i sig"  som är orsaken.

Du blandar ju ihop saker i en enda konstig röra.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 18:30:07 följande:
    Jag diskuterar ts åsikter och andras. Analysen förstår jag används som ett svepskäl. (Där det för övrigt bara stod några meningar om saken) 
    Vilken analys?
    Finns inte en enda länk till någon analys.

Däremot finns det länkar till lite olika artiklar, och en videolänk.
    Men ingen analys har hitta någon länk till.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-03 19:38:45 följande:
    Starta då en egen tråd.

Du verkar ju ha snöat in dig på att  det skulle syftas på att det är "feminismen i sig"  som är orsaken.

Du blandar ju ihop saker i en enda konstig röra.
    Det är ju det ts hävdar. Jag ifrågasätter det. Du verkar däremot snöa in dig på en underlig tolkning av vad feminismen har missat att unga män drabbas egentligen borde betyda.

Kommer man med såna uttalanden så borde man kunna presentera vad feminismen gjort/ inte gjort också. Alternativt förklara hur feminismen borde ha gjort, om det nu ligger på feministernas bord att fixa.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-03 19:49:50 följande:
    Vilken analys?
    Finns inte en enda länk till någon analys.

Däremot finns det länkar till lite olika artiklar, och en videolänk.
    Men ingen analys har hitta någon länk till.
    Den fick jag leta upp själv.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar