• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2024-01-03 15:38:03 följande:

Undrar vad nuvarande regering missar när de fokuserar på unga killar, gängkriminalitet och hårdare tag. 

Vad tycker du att de missar?
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:11:44 följande:
    Har du uppfattar mig otydligt? Det var inte min mening. Jag är vaeken socialdemokrat eller feminist. Men jag är direkt misstänksam mot sk feministtrådar för de brukar klassiskt inte ha något med feminism att göra utan baseras mest på en mängd antaganden som syftar till att skapa ett könskrig, där feminism egentligen är synonymt för alla kvinnor i Sverige i aspekten (kvinnor-feminister-dåligt)

Som du skriver så associeras feminister med något negativt. Det tycker jag är oförtjänt då sånt borde baseras på fakta i stället. Oavsett nivån på feministisk läggning så borde alla vara fullt kapabla att både se mäns självmordstal samt våldet kvinnor utsätts för. De slår ju inte ut varandra eller borde uppfattas som motsatsord. Folk borde kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.

Vad gäller trådens ämne så kan jag inte se något sakligt som faktiskt har drabbat unga män (dvs orsakat dom lidande) som beror på feminismen som socialdemokraterna fört. Bara antaganden. 

Ja de flesta klara av att hålla två tankar i huvudet.
    Men vad är dina "två tankar huvudet"?.
    Jag gav en lång möjlig förklaring, på orsak<=>verkan, om varför feminismen fått så dålig klang hos många, främst män då.
    Fakta är en sak, men ofta säger handling (från anhängare i detta fall) mer än ord och  när handling inte stämmer med ord (/fakta) så får det dålig klang.

Och apropå "hålla två tankar huvudet". Ja du det var ju något sossarna misslyckades med i 20års tid.
    D.vs en sosse erkänner ju att det var fel av dem att enbart fokusera på feminismen så som de gjort de senaste 20åren och ignorera hur hårt männen drabbats av samhällsutvecklingen.
    Så sossarna kunde ju bevisligen inte hålla två tankar i huvudet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Misslyckad rubrik)
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 14:05:44 följande:
    Det är ingen som påstår att feminismen är orsaken. Det som påstås är att fokus på feminism gör att killarna glöms bort. 
    Förstår du inte skillnaden? 
    Du har misslyckats fatalt med rubriksättningen.
    Feminsmen har missat unga killar är INTE samma sak som
    Fokus på femism gör att killar glöms bort.
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-01-03 15:38:33 följande:
    Vad tycker du att de missar?
    Det får vi väl se om några år. 
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-01-03 15:33:33 följande:

Inlägget handlar om att S säger att de genom att fokusera på feminism missat unga mäns utsatta situation.

Fokuset på feminism gör att S inte fokuserat på de problem som unga män upplever. För de unga männen är de viktigaste frågorna migration, lag och ordning. 

Det är inte feminismen som orsakat dessa problem, men fokuset på feminism har gjort att S missat andra viktiga frågor, som de unga männens problem. 

Så feminism använder socialdemokraterna som ett svepskäl. Det som stör mig är att dessa saker ska föreställas vara motpoler till varandra. En regering borde kunna syssla med allehanda saker, såsom migration, feminism, miljöfrågor, infrastruktur
    -samtidigt- Jag gillar inte det här svartvita tänket som utkristalliserats i samhället. Jag gillar inte att helt orelaterade saker ska skyllas på konceptet feminism heller.

Brottsligheten i Sverige beror inte på feministerna. Det verkar vara ett accepterat faktum att allt ska skyllas på feminister i stället för att faktiskt se vad orsakerna är.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:43:14 följande:
    Så feminism använder socialdemokraterna som ett svepskäl. Det som stör mig är att dessa saker ska föreställas vara motpoler till varandra. En regering borde kunna syssla med allehanda saker, såsom migration, feminism, miljöfrågor, infrastruktur
    -samtidigt- Jag gillar inte det här svartvita tänket som utkristalliserats i samhället. Jag gillar inte att helt orelaterade saker ska skyllas på konceptet feminism heller.

Brottsligheten i Sverige beror inte på feministerna. Det verkar vara ett accepterat faktum att allt ska skyllas på feminister i stället för att faktiskt se vad orsakerna är.
    Ja, de ,S, menar väl helt enkelt att de fokuserat på frågor som kvinnor är intresserade av och därför missat det som är viktigt för unga killar. Det är deras analys. 
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-03 15:38:45 följande:

Ja de flesta klara av att hålla två tankar i huvudet.
    Men vad är dina "två tankar huvudet"?.
    Jag gav en lång möjlig förklaring, på orsak<=>verkan, om varför feminismen fått så dålig klang hos många, främst män då.
    Fakta är en sak, men ofta säger handling (från anhängare i detta fall) mer än ord och  när handling inte stämmer med ord (/fakta) så får det dålig klang.

Och apropå "hålla två tankar huvudet". Ja du det var ju något sossarna misslyckades med i 20års tid.
    D.vs en sosse erkänner ju att det var fel av dem att enbart fokusera på feminismen så som de gjort de senaste 20åren och ignorera hur hårt männen drabbats av samhällsutvecklingen.
    Så sossarna kunde ju bevisligen inte hålla två tankar i huvudet.

Du gav mig en lång förklaring, men det handlade mest om hur du själv uppfattar feminister och att alla andra tycker så också.

Dvs dina egna tankar och känslor. Inga sakliga beskrivningar av vad feminism faktiskt har gjort för skada på unga män. Det är väl såna åsikter sossar har också. Än så länge så kan jag inte se någon saklig beskrivning från ditt håll eller sossarnas över vad de gjort/ inte gjort.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-01-03 15:46:16 följande:
    Ja, de ,S, menar väl helt enkelt att de fokuserat på frågor som kvinnor är intresserade av och därför missat det som är viktigt för unga killar. Det är deras analys. 
    Det är ju det som är grejen. Analys saknas. Antaganden är inte samma sak som analys.
  • Anonym (Skopan)

Om vi nu tar Ryssland som exempel så rankar deras icke-feministiska stat högt i självmordstal Samt brottslighet i övrigt t ex. Men ändå så föreställa feminismen vara boven i Sverige.

• Postman
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:50:10 följande:
    Det är ju det som är grejen. Analys saknas. Antaganden är inte samma sak som analys.
    S har ju gjort en samhällsanalys, är du ordblind? Känns som du medvetet sitter och vill missförstå för att få igång tjafs. 
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar