• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-03 15:55:28 följande:
    S har ju gjort en samhällsanalys, är du ordblind? Känns som du medvetet sitter och vill missförstå för att få igång tjafs. 
    Då kanske du kan länka till sossarnas rapport.
  • Anonym (Otydligt)
    Tow2Mater skrev 2024-01-03 15:10:29 följande:
    Du orkade inte se Socialdemokraternas egna forklaringar i videon jag gav dig? 25 minuter in. Finns t o m bild på en powerpoint slide.

Tycker du deras forklaringar och analys av sin egen politik är fel?
    Har kollat nu och som jag misstänkte handlar det om invandrar pojkar/män som hamnar i kriminalitet för att de saknar framtidstro, inte vanliga svenska pojkar. Att socialdemokraterna uttalar sig om att feminisnens fokus är anledningen till att de inte sett detta är skrattretande. Det handlar i grund och botten om dålig invandrarpolitik. Om socialdemokraterna läst lite om sociologi så har sociologi varit inne på denna fråga länge, att har man dålig invandrarpolitik där föräldrarna inte kommer in i samhället, får ett jobb osv leder detta till att barnen saknar framtidstro och väljer andra vägar för att skaffa pengar dvs kriminella nätverk. Socialdemokraterna hade kunnat skylla på vadsomhelst, äldreomsorg eller för mycket satsning på andra områden som gjort att samhällsutvecklingen flygigt förbi men nädå, de kan inte stå för att de haft en urusel invandrarpolitik utan skyller på att de haft för mycket öga på feminismen. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:11:44 följande:
    Har du uppfattar mig otydligt? Det var inte min mening. Jag är vaeken socialdemokrat eller feminist. Men jag är direkt misstänksam mot sk feministtrådar för de brukar klassiskt inte ha något med feminism att göra utan baseras mest på en mängd antaganden som syftar till att skapa ett könskrig, där feminism egentligen är synonymt för alla kvinnor i Sverige i aspekten (kvinnor-feminister-dåligt)

Som du skriver så associeras feminister med något negativt. Det tycker jag är oförtjänt då sånt borde baseras på fakta i stället. Oavsett nivån på feministisk läggning så borde alla vara fullt kapabla att både se mäns självmordstal samt våldet kvinnor utsätts för. De slår ju inte ut varandra eller borde uppfattas som motsatsord. Folk borde kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.

Vad gäller trådens ämne så kan jag inte se något sakligt som faktiskt har drabbat unga män (dvs orsakat dom lidande) som beror på feminismen som socialdemokraterna fört. Bara antaganden. 
    sk feministtrådar brukar förstöras av feminister när de inte får medhåll och den som är värst är könskrigande fultolkaren som tycker att kritik mot feminism är könskrig och kritik mot kvinnor.
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-03 16:01:49 följande:
    sk feministtrådar brukar förstöras av feminister när de inte får medhåll och den som är värst är könskrigande fultolkaren som tycker att kritik mot feminism är könskrig och kritik mot kvinnor.
    Tycker du att jag har fel? Eller har du själv ingen åsikt förutom passivt aggressiva uttalanden såsom denna.
  • Postman
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:58:04 följande:
    Det har redan länkats i denna tråden. Du får scrolla tillbaka. 
  • Tukt
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:58:04 följande:
    Det är ingen rapport. Det är en notis på Omni med ett citat i. 
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-03 16:09:42 följande:
    Det har redan länkats i denna tråden. Du får scrolla tillbaka. 
    Jag har läst analysen faktiskt. Det står att partiet har ett viktigt fokus på feminismen men vill inte att pojkar ska halka efter i skolan. De pratar om brister i föräldrars uppfostran som en orsak till kriminalitet och extremism. Ingenstans så står det att "feminismen har drabbat unga män"
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:49:15 följande:
    Du gav mig en lång förklaring, men det handlade mest om hur du själv uppfattar feminister och att alla andra tycker så också.

Dvs dina egna tankar och känslor. Inga sakliga beskrivningar av vad feminism faktiskt har gjort för skada på unga män. Det är väl såna åsikter sossar har också. Än så länge så kan jag inte se någon saklig beskrivning från ditt håll eller sossarnas över vad de gjort/ inte gjort.
    Jag har inte blandat in mina känslor i det jag skrev.

Och du snacka om att kasta sten i glashuset, Du har ju själv inte varit saklig någonstans i dina inlägg. Inte heller varit direkt tydlig alls.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 16:15:09 följande:
    Jag har läst analysen faktiskt. Det står att partiet har ett viktigt fokus på feminismen men vill inte att pojkar ska halka efter i skolan. De pratar om brister i föräldrars uppfostran som en orsak till kriminalitet och extremism. Ingenstans så står det att "feminismen har drabbat unga män"
    "Ingenstans så står det att "feminismen har drabbat unga män""

Och märkligt nog så är det ingen i tråden som har hädat det heller.

Men av någon märklig anledning så väljer du själv att påstå det är så det sägs.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Postman
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 16:15:09 följande:
    Nej det är ingen som har skrivit heller att feminismen har drabbat unga män. Däremot har S haft för stort fokus på feminism och missat att unga män också behöver hjälp/stöd. Det kom fram i deras samhällsanalys. Ska man vara ett parti för alla så kan man inte bara vända sig till ett kön. 
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar