Anonym (Kille) skrev 2024-01-22 19:38:40 följande:
Fast enligt Brås statistik så är det mycket vanligare att män misshandlas av sin partner än att kvinnor gör det. Och så har det varit sedan man började mäta.
"Det är således en större andel män än kvinnor som uppger att de utsattes för misshandel under 2022, och så har det sett ut vid varje mätning."
bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/vald-och-misshandel.html
Minsta gemensamma faktor vid misshandel av sin partner är inte kön utan hur benägen personen är att använda våld. Så därför bör man göra en sådan satsning könsneutral.
Försöker du baka ihop våldet män begår ute på gatan mot andra män med våldet kvinnor utsätts för i hemmet av sin partner. Det är helt olika scenarion och helt olika psykologiska faktorer. Finns ingen vinning att baka ihop dessa. Som att jämföra äpplen och päron. (Om nu inte syftet med en sån hopbakning är att dölja våldet kvinnor utsätts för i hemmet. Vilket verkar vara rent ondskefullt och kontraproduktivt.) nej, det är inte vanligare att män utsätts för våld av sin partner i hemmet. Vilka är det som mördas av sin partner? -kvinnor.
Anonym (Kille) skrev 2024-01-22 19:28:59 följande:
Nej men jag har tidigare haft beslutsfattande position inom offentlig sektor och tillsammans med andra ansvarat för en budget på 4 miljarder kronor. Så jag vet hur pressad ekonomin inom offentlig sektor är. Den satsning som det länkades till är suboptimal och leder till att vi slösar med skattepengar om målet är att minska våld i samhället. Generellt kan man även säga att alla grupper i samhället konkurrerar om skattemedlen. Det som är konstigt i detta fall är att reformen inte är könsneutral. Så egentligen är den anti-feministiskt.
Du fortsätter med dina antaganden. Ska feministerna ligga bakom mäns (vad det nu månne vara) så behöver du presentera bevis för det. Annars så är det bara bortskyllande av politiskt engagemang på feminismen. Som en stor slasktratt. Osakligt. Och inte blir något bättre av bortskyllande eller bortförklaringar. Varför inte skylla på något annat som inte har ett jota med saken att göra i stället. exempelvis att Pojkar har sämre studieresultat på grund av att barnen i Afrika svälter. Helt orelaterat där också.
Jag postade tidigare ett klipp om att "det är bögarnas fel" kanske ska posta igen.