• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Skopan)
    Tow2Mater skrev 2024-01-19 11:43:25 följande:

Att ni orkar. Gå och diskutera lite brösthärdning i amningstråden istället, det börjar bli en riktigt underhållande tråd.

Så allmänt nedlåtande inlägg mot kvinnor. Brukar du sprida hat kopplat till kön?
  • Anonym (Hurdå_missat?)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-19 00:43:08 följande:
    Propagandan mot feminism här i tråden är lika stark som gamla gubbar som propagerar om att unga kvinnor skulle vara attraherade av mycket äldre män I andra trådar. Det är väl ändå tur att samhället har en stark feminism som kämpar för kvinnors rättigheter, utan för den sakens skull tar ifrån mäns rättigheter. Vad nissarna säger i denna tråden är i grund och botten oviktigt :) feminismen är här för att stanna! 
    Hur är det då med gamla tanter som tror att yngre killar skulle vara intresserade av dem?

• Anonym (Otydligt)
    Anonym (Hurdå_missat?) skrev 2024-01-19 16:13:25 följande:
    Hur är det då med gamla tanter som tror att yngre killar skulle vara intresserade av dem?
    Det är intressant att du tror att jag skulle ha en annan åsikt bara för att du byter ut gubbe till tant. Skillnaden dock på detta forumet är att tanter inte skapar tråd efter tråd om saken. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 13:13:55 följande:
    Så allmänt nedlåtande inlägg mot kvinnor. Brukar du sprida hat kopplat till kön?
    ha ha ha! så brösthärdning är också hat nu.
  • Anonym (Skopan)
    Tow2Mater skrev 2024-01-19 18:03:29 följande:
    ha ha ha! så brösthärdning är också hat nu.
    Du menar att du skrev det av välvilja? Så snällt. Inte sysslar du med förakt eller hat inte.
  • Anonym (Hurdå_missat?)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-19 16:32:38 följande:
    Det är intressant att du tror att jag skulle ha en annan åsikt bara för att du byter ut gubbe till tant. Skillnaden dock på detta forumet är att tanter inte skapar tråd efter tråd om saken. 
    Nej, men gott om trådar från 40+ kvinnor som anser sig inte hitta attraktiva män vid dating,

• ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-01-18 17:11:32 följande:
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-18 14:39:31 följande:

Du håller med med föregående insinuerande inlägg om att kvinnors våldsamheter mot män ska vara orsaken till att män blir deprimerade och tar självmord alltså? 

Din debatteknik kan delas in i en tre rätters middagsbjudning där du bjuder på

Förrätt: 
    Fultolkning

Middag:
    Tillskriva folk åsikter

Efterrätt:
    Lägga or i mun på folk

Dryck (till samtliga tre rätter):
    Vägrar att förstå skillnaden mellan "skylla på feminism" och "fokus på feminism"...
    Jag tycker att (vänster)feministerna i tråden har lyckats förklara varför det ska ligga mer fokus på kvinnor, kompensation för förr, arvsynd, lönegapet, varför könen ska vara olika under lagen osv vilket skulle kunna bekräfta min hypotes, ju mer fokus på vänsterfeminism ju mer fokus blir det på att gynna kvinnor och se män som ett problem.

att envisas med S missat unga män inte skulle ha något med feminism att göra kan tolkas som att de är bra på att ha två motsägelsefulla tankar i huvudet samtidigt, utan att få ont i hjärnan.

• Tow2Mater
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 19:08:50 följande:
    Du menar att du skrev det av välvilja? Så snällt. Inte sysslar du med förakt eller hat inte.
    Varken hat eller förakt mot kvinnor. Mer lite lättsamt förakt mot fenomenet brösthärdning, oavsett om det gäller kvinnor eller män. Ha ha! Mycket ska man höra innan öronen trillar av som det heter.
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-19 20:31:24 följande:
    Jag tycker att (vänster)feministerna i tråden har lyckats förklara varför det ska ligga mer fokus på kvinnor, kompensation för förr, arvsynd, lönegapet, varför könen ska vara olika under lagen osv vilket skulle kunna bekräfta min hypotes, ju mer fokus på vänsterfeminism ju mer fokus blir det på att gynna kvinnor och se män som ett problem.

att envisas med S missat unga män inte skulle ha något med feminism att göra kan tolkas som att de är bra på att ha två motsägelsefulla tankar i huvudet samtidigt, utan att få ont i hjärnan.

Jag är varken vänster eller feminist. Du verkar inte kapabel att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Världen är inte svart vit.

Jag fattar också att kvinnor orsakar män depressioner och självmord genom deras våldsamheter som du insinuerar. Hänvisar du (kvinnor) till trådar i brösthärdning i stället för denna som du så humoristiskt anger så är det kvinnoförakt. Du sprider kvinnohat iom dessa två uttalanden. Det är bekymmersamt att du och andra inte är kapabla till sakliga diskussioner. 

• Tow2Mater

Låter som skopan har tagit ett par skopor for mycket ikväll och kan inte hålla sina svarsinlägg till rätta nick.

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar