• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Otydligt)

Gäsp. Tråden har spelat ut sin rätt för länge sedan och jag är uttråkad av tråden, så jag lämnar denna. Ni får ha det så trevligt allihopa med i stort sett ingenting, för det är princip ingenting diskussionerna utmynnas i. 

• Anonym (Skopan)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-19 21:14:39 följande:

Gäsp. Tråden har spelat ut sin rätt för länge sedan och jag är uttråkad av tråden, så jag lämnar denna. Ni får ha det så trevligt allihopa med i stort sett ingenting, för det är princip ingenting diskussionerna utmynnas i. 

Det är sorgligt. Skulle gärna vilja diskutera min frågeställning utan andras förutfattade meningar/ hat/ mobbning/ härskartekniker.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 20:57:27 följande:

Jag är varken vänster eller feminist. Du verkar inte kapabel att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Världen är inte svart vit.

Jag fattar också att kvinnor orsakar män depressioner och självmord genom deras våldsamheter som du insinuerar. Hänvisar du (kvinnor) till trådar i brösthärdning i stället för denna som du så humoristiskt anger så är det kvinnoförakt. Du sprider kvinnohat iom dessa två uttalanden. Det är bekymmersamt att du och andra inte är kapabla till sakliga diskussioner. 

Det kommer från rätt käft förstår jag?

Vad är din saklighet när du sätter i system att fultolkar, anklaga andra för att "skylla på feminismen" när de egentligen skriver "fokus på feminism".

När skall du lära dig att skilja på "skylla på feminism" och ""fokus på feminism"?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 21:32:11 följande:
    Det är sorgligt. Skulle gärna vilja diskutera min frågeställning utan andras förutfattade meningar/ hat/ mobbning/ härskartekniker.
    Om du vill diskutera DIN frågeställning så starta då för fasiken en egen tråd i stället för att kapa andras trådar.

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-01-19 20:31:24 följande:
    Jag tycker att (vänster)feministerna i tråden har lyckats förklara varför det ska ligga mer fokus på kvinnor, kompensation för förr, arvsynd, lönegapet, varför könen ska vara olika under lagen osv vilket skulle kunna bekräfta min hypotes, ju mer fokus på vänsterfeminism ju mer fokus blir det på att gynna kvinnor och se män som ett problem.

att envisas med S missat unga män inte skulle ha något med feminism att göra kan tolkas som att de är bra på att ha två motsägelsefulla tankar i huvudet samtidigt, utan att få ont i hjärnan.
    Eller hur?

Klassisk taktik från (vänster) feministerna, att dra upp gamla meriter och använda dem emot folk. De vill inte inse att det skett mycket framsteg, utan vill heller stanna kvar i det förflutna...

• Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-20 02:37:23 följande:
    Om du vill diskutera DIN frågeställning så starta då för fasiken en egen tråd i stället för att kapa andras trådar.
    Har du ens förstått "min" frågeställning? Den är anknuten till trådstarten i allra högsta grad, till skillnad från dina trådförstörande inlägg.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-20 02:42:43 följande:
    Eller hur?

Klassisk taktik från (vänster) feministerna, att dra upp gamla meriter och använda dem emot folk. De vill inte inse att det skett mycket framsteg, utan vill heller stanna kvar i det förflutna...
    Förklara gärna hur du håller med i ovanstående påståenden. "mer fokus på kvinnor, kompensation för förr, arvsynd, lönegapet, varför könen ska vara olika under lagen" som de där vänsterfeministerna i tråden säger sig stå bakom.

Begriper du ens vad det är du håller med om?
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 21:32:11 följande:
    Tycker knappast att du skall pladdra om att andra använder härskartekniker. Du har gjort dig skyldig själv till att använda dem.

Du satt och hänvisade till en analys som du hade läst. När det frågades om du kunde länka till analysen så hette det från din sida "googla själv".

Det är en sätt att utöva härskartekniken: "Underhållande av information".
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-20 04:37:16 följande:
    Ja.. Din poäng är?

Appropå begripa..

När skall du begripa skillnaden mellan "fokus på feminism" och "skylla på feminism"?

Du upprepat anklagar ju andra debattörer i denna tråden för att "skylla på feminismen" fast man inte gör det.

Så när skall du begripa skillnaden?

Och när skall du BEGRIPA att bara för att man trycker det är fel det sossarna har gjort är inte samma sak som att man skiter i kvinnofrågor per se, som du också anklagar folk för.
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-20 04:34:18 följande:
    Har du ens förstått "min" frågeställning? Den är anknuten till trådstarten i allra högsta grad, till skillnad från dina trådförstörande inlägg.

Ja jag har förstått frågeställningen. Och nej den är inte i analog med TS.
    Då din huvudsakliga frågeställning frågar om varför "man skyller på feminismen"..
    Till och med TS själv har ju sagt till dig, men det skiter du i. Man kan ju undra varför du skiter i att lyssna på TS själv.
    Anser du att du har tolkningsföreträde över TS och vad TS själv förtydligar vad han menar? 
    Är det därför du anser att din OT frågeställning, är i analogt med TS?

TS handla om sossarnas utlåtande om att de har haft för mycket "fokus på feminismen".

Bara för att du vägra att begripa att det är en signifikant skillnad mellan "fokus på" och "skylla på", så gör inte din frågeställning "mer  anknuten till TS" för den saken skull..

• Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-20 06:09:12 följande:
    Tycker knappast att du skall pladdra om att andra använder härskartekniker. Du har gjort dig skyldig själv till att använda dem.

Du satt och hänvisade till en analys som du hade läst. När det frågades om du kunde länka till analysen så hette det från din sida "googla själv".

Ja.. Din poäng är?

Appropå begripa..

När skall du begripa skillnaden mellan "fokus på feminism" och "skylla på feminism"?

Du upprepat anklagar ju andra debattörer i denna tråden för att "skylla på feminismen" fast man inte gör det.

Och när skall du BEGRIPA att bara för att man trycker det är fel det sossarna har gjort är inte samma sak som att man skiter i kvinnofrågor per se, som du också anklagar folk för.
    Då din huvudsakliga frågeställning frågar om varför "man skyller på feminismen"..
    Till och med TS själv har ju sagt till dig, men det skiter du i. Man kan ju undra varför du skiter i att lyssna på TS själv.
    Anser du att du har tolkningsföreträde över TS och vad TS själv förtydligar vad han menar? 

TS handla om sossarnas utlåtande om att de har haft för mycket "fokus på feminismen".

Bara för att du vägra att begripa att det är en signifikant skillnad mellan "fokus på" och "skylla på", så gör inte din frågeställning "mer  anknuten till TS" för den saken skull..

Är du på riktig? Det är inte någon skillnad mellan fokus på feminism eller direkt eller indirekt skylla på feminism som orsak till unga mäns situation. Det säger sig självt och du upprepar det hela tiden i stället för att besvara frågan om vad feminister gjort som har drabbat män, vilket är helt i linje med trådstart. Det du sysslar med kan jämföras med trakasserier, och nu projicerar du dessutom.

Hur ska du ha det? Vill du göra en saklig diskussion så borde det naturliga vara att tackla min frågeställning, eller hur? Jag vet inte vad du tror dig uträtta egentligen. Du har en aversion mot feminism tydligen, en känsla att feminismen ligger bakom något som drabbat unga män, därför vägrar du konsekvent att besvara frågeställningen, eftersom du inte har ett svar.

Jag antar att du kommer att fortsätta med "när ska du lära dig skillnaden mellan... i stället för att konstatera ett inlägg med substans återigen.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-20 06:09:12 följande:

Ja.. Din poäng är?

Appropå begripa..

Sen så finner jag det oerhört tragiskt/ komiskt att du själv besvarat ett inlägg tidigare där någon faktiskt skriver att "allt är feminismens fel" för att inte tala om alla andra hatiska inläggg som du tydligen filtrerar bort/ accepterar då det enbart existerar två sidor för dig.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar