• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Tow2Mater
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 19:25:31 följande:
    Tow2Mater skrev 2024-01-16 01:47:42 följande:
    Jo, men man kan ju undra hur mycket av allt detta psykiska våld som leder till mäns depressioner och självmordsbenägenheter. Som sagt, forhoppningsvis kanske mer forskningsanslag nu kan ges till forsking om män när det ensidiga feministfokuset saktar av.
    Som sagt, om du vill påstå att kvinnors våld mot män leder till att män blir deprimerade och tar självmord så behöver du presenter någon form av bevis för det. Dina tankar i spekulationsform är bara ett sätt att framföra kvinnohat.
    Det är bara du som inte förstår. Sluta nu. Jag kan dessutom skriva det jag skriver, och det är inte alls kvinnohat. Ge dig!
  • Tow2Mater
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-16 19:26:34 följande:
    Gurksoppan och Skopan är troll. Mycket möjligt att de egentligen är samma konto. Pratar som AI-robotar bägge två.
    Skopan används ju till att ösa upp soppan :) Ha ha
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-16 19:33:56 följande:
    Bara ytterligare en löjlig kommentar där du hittar på vad andra tycker. Så låg nivå på din debatt teknik att det är patetiskt.

Som en korkad papegoja som upprepar samma floskler och lögner om och om igen. 
    Vad förväntar du du dig från någon som du kallar för en ai robot som trollar i feminismens namn egentligen? Sen tycker du att det är jag som är löjlig? Är det så otroligt komplicerat att föra en saklig debatt?

ja, tydligen så är det det. Sorgligt.
  • Anonym (Rio)

@Tow2Mater
    Den var bra. :)

Bra att du sprider lite positiv energi i tråden. Det kan sannerligen behövas. Hoppas du får en bra kväll!

• Anonym (Skopan)
    Tow2Mater skrev 2024-01-16 19:46:18 följande:
    Det är bara du som inte förstår. Sluta nu. Jag kan dessutom skriva det jag skriver, och det är inte alls kvinnohat. Ge dig!
    Skulle jag spekulera i motsvarande att män är anledningen till att alla kvinnor blir deprimerade och tar självmord så vore det manshat. Det du skriver är stötande.
  • Anonym (Rio)

Skopan.

Jag har försökt att prata sakligt  med dig i 86 sidor nu. Men du bemöter sakliga inlägg med fåniga anklagelser om dina egen påhittade konspirationsteorier som du tillskriver andra.

Jag hoppas verkligen du får betalt för ditt skrivande för du bidrar till denna värld på ett fullständigt bedrövligt sätt.

• Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-16 19:55:02 följande:

Skopan.

Jag har försökt att prata sakligt  med dig i 86 sidor nu. Men du bemöter sakliga inlägg med fåniga anklagelser om dina egen påhittade konspirationsteorier som du tillskriver andra.

Jag hoppas verkligen du får betalt för ditt skrivande för du bidrar till denna värld på ett fullständigt bedrövligt sätt.

Det här skriver du för att du inte kan svara på frågan vad feministerna egentligen gjort/ inte gjort som drabbat män på något sätt.

nu lanserar du ytterligare en konspirationsteori om att jag är en betald skribent.

så nej, du är inte eller har varit saklig. Förlossningsvård för kvinnor är inte någon förklaring på mäns (infoga valfri sak här)
  • Anonym (Rio)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 20:00:47 följande:
    Det här skriver du för att du inte kan svara på frågan vad feministerna egentligen gjort/ inte gjort som drabbat män på något sätt.

nu lanserar du ytterligare en konspirationsteori om att jag är en betald skribent.

så nej, du är inte eller har varit saklig. Förlossningsvård för kvinnor är inte någon förklaring på mäns (infoga valfri sak här)
    Ha ha

Och igen

Jag är färdig med dig! Ha en trevlig kväll!
  • Tow2Mater
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 19:52:43 följande:
    Skulle jag spekulera i motsvarande att män är anledningen till att alla kvinnor blir deprimerade och tar självmord så vore det manshat. Det du skriver är stötande.
    Jag har aldrig sagt det är så. Därför har jag sagt flera ggr nu att du borde läsa vad jag skriver. Och sluta försök lägg ord i andras mun. Det är ännu en ful debattteknik du har.

Och jag tror nog det kan finnas kvinnor som blir både deprimerade och tar självmordsförsök pga våld de utsatts för- har inte feministiska studier visat om det kan vara så eller inte? eller menar du att de har missat att studera detta?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-16 20:01:46 följande:
    Ha ha

Och igen

Jag är färdig med dig! Ha en trevlig kväll!
    Det var det klokaste beslutet du tagit idag!
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar