Inlägg från: Anonym (Rio) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rio)

Feminismen har missat unga killar

Tänk att sanningen ska sitta så hårt inne. Jag tror inte jag hört socialdemokrater säga något positivt om pojkar och män de senaste 10 åren.

• Anonym (Rio)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 22:46:03 följande:
    Feministerna backar upp flickor men vem backar upp pojkar?
    Deras familjer om de har en bra familj. Annars ingen.
  • Anonym (Rio)
    EnAnonumius skrev 2024-01-11 22:00:15 följande:
    Vilka i tråden har sagt att det är "feministernas fel"?
    Jag har läst alla inlägg och hittar inte dem som hävdar att det är feministernas fel..

Kan du hänvisa till de inläggen? Borde ju inte vara så svårt för dig att göra när du hävdar att det görs.
    Det är inte feministernas fel men det är en konsekvents av feminism.

Finns ingen vettig man som sympatiserar med ett feministiskt parti. Snacka om självskadebeteende.
  • Anonym (Rio)
    EnAnonumius skrev 2024-01-12 04:56:50 följande:
    Självklart är det ju en konsekvens.
    Fast de som skriver i tråden skyller ju på sossarna i sig och deras fokus på feminismen. Inklusive undertecknad.
    Alla partier har rätt att bedriva den politik de vill. 

Jag är faktiskt mest förundrad över att massa kvinnor inom S med söner kan pressa fram en politik som är skadlig för pojkarna.

Lite som att att jag skulle kalla upp mina barn till middagen men säga till min son att han inte får äta något annat än vatten och bröd, för att tjejerna inte fick utbildning på 1800-talet. 
  • Anonym (Rio)
    Gurksoppa skrev 2024-01-12 06:44:45 följande:
    Ge ett förslag då på vilken politik som är skadlig för pojkar. är det skadligt för pojkar att även kvinnor har rätt till utbildning? Att kvinnor med ska få likvärdiga arbetsvillkor och lön? Att fler sökande till högskola och universitet leder till högre antagningspoäng? stt männen också (precis som kvinnor) ska ta ut en mer jämställd föräldraledighet?

är det den politiken som är skadlig för pojkar? är det vilken är den politik som är så otroligt skadlig för pojkar?
    Det är en politik som sätter flickornas behov i fokus samt bygger myten om att flickor/kvinnorna är offer och pojkarna/männen förövare.
  • Anonym (Rio)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-12 16:03:46 följande:
    Det kanske är "homosexualitetens fel" att bögarna bögar?
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-11 23:10:03 följande:
    Det är inte feministernas fel men det är en konsekvents av feminism.

Finns ingen vettig man som sympatiserar med ett feministiskt parti. Snacka om självskadebeteende.
    Då kan vi ju återfå till punkt ett. Vad har feminismen gjort för att skada unga män? Du skyller på sossarnas feminism som en slags orsak till,,,, ja, vadå? mäns självmordstal? Mäns studieresultat? Skulle vara intressant om någon i tråden faktiskt kan berätta det här. I stället för att syssla med aggressiv mobbning eller annat.

Jag vill veta vad feministerna gjort/ inte gjort då du själv hävdar det.
    Det värsta tycker jag är att de eldat på en allmän nedvärdering av män och pojkar via medierna och normaliserat sådana tankar, uttalanden och idéer.

Det märks även i tråden där flera uttalar sig på ett oerhört nedvärderande sätt om pojkar och män. Det är som sagt fullständigt normaliserat. 
  • Anonym (Rio)

@Skopan

Det går inte att ta dig seriöst när du helt viftar bort att till och med Socialdemokraternas egna utredning visar på det vi påtalar. 

• Anonym (Rio)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-12 18:28:33 följande:
    Jag accepterar att andra tycker olika. Jag gillar inte inlägg där någon bara är aggressiv nog så är det ett tillräckligt svar. Du behöver inte gilla feminismen. Men du behöver ju inte hitta på rena lögner såsom det du skriver nu. Du vet själv att inget sånt står att finna. Men du har säkert en känsla av det, precis som du har en känsla av att du inte gillar feminism.
    Det är ingen känsla. Politiska beslut efter politiska beslut. Pengar som satsas på kvinnor men som går männen förbi.

Socialdemokraternas egna utredning som sagt.

Att detta inte skulle existera är just dina fantasier.
  • Anonym (Rio)
    Gurksoppa skrev 2024-01-12 18:51:46 följande:
    jag försöker förstå de absurda resonemangen. Ingen som hittills kunnat ge konkreta exempel på hur kvinnor särbehandlas positivt jämfört med män, och hur dessa män systematiskt diskrimineras av politiken.

så vad är det för politiska beslut som missgynnar män som grupp? om det nu finns sådant som ni påstår. annars letar ni väl efter halmstrån om ni inte ens kan ge exempel mer än antagandet att det bara är så.

för att undvika rävsaxfrågor kanske man skulle undvika sätta tränga in sig i ett hörn, men vad vet jag. Är det feministerna som förvägrat en utredning om skolform eller är det totalt ointresse från övriga?
    Är du intresserad av frågorna? Hur kan du vara så oinsatt?

Förestår faktiskt inte hur det kan vara en nyhet att det årligen går mängder av pengar till kvinnosatsningar men inte motsvarande till män.

Det sätter tonen i debatten.
  • Anonym (Rio)

@Gurksoppa
    Det där är bara ytterligare en dålig ursäkt för att satsa pengar på kvinnor.

Att män tjänar mer än kvinnor är ett väldigt dåligt argument för att ösa pengar över kvinnor.

Lön är lön. Det är inget man får utan motinsats. Ska det vara så svårt att förstå.

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar