Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Feminismen har missat unga killar

Feminismen kan ses som sexism och inget annat. Same shit , different name. 

Den ger egentligen bara manshatare utrymme i media eftersom den smälter så fint in i wokeideologin. 

Feministerna är inte ett dugg intresserade av jämställdhet utan är bara ute efter att trycka ned framförallt unga män. Hade jag varit feminist idag hade jag skämts ögonen ur mig för den jag var. 

• Anonym (Anonym)

Enda skillnaden mellan dagens feminister och en nazist är deras inriktning, inget annat. 

så ni som tillhör denna grupp kan vara lagom stolta över detta.

Man har helt enkelt hittat en grupp att hata , och nu är det inte så mycket judarna utan unga män istället , eftersom det ligger ju väl i linje med woke och allt ser bra och politiskt korrekt ut..

• Anonym (Anonym)

Ja, för det är väl det feminister helst vill? 

Man vill hålla män osäkra och undergivna så dem blir lätta att kontrollera som man vill. Och då passar det ju bra att se till att det finns så många incels som möjligt , för dem är ju de lättaste offren. 

Tror även starkt att feminister är missnöjda med något i sitt eget liv , och istället för att ta tag i det som inte är bra mobbar man någon istället. Detta är ju inget nytt tillvägagångssätt bland människor. 

• Anonym (Anonym)
    Gurksoppa skrev 2024-01-14 22:28:31 följande:
    Rekord i killgissningar? eller vad har dessa hemska elaka feminister gjort för att orsaka detta? möjlighet till egen lön? Rätten till sin egen kropp? Ja gud bevare. delge annars gärna exakt vad dessa elaka feminister gjort om du har belägg för dessa killgissningar
    Inte alls, jag tar mina påståenden för sanning tills motsatsen är bevisad! Jag kan ha fel som alla andra , men då behöver jag se något konkret som tyder på detta innan jag ändrar mig. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-14 23:26:32 följande:
    Jag skulle vilja se bevis på ditt påstående att feministerna vill hålla män osäkra och undergivna i syfte att kontrollera dom. 
    Det finns så många scenarion där jag ser allt detta att jag slutat lägga märke till varje fall för sig. Vi har mer eller mindre fått en hel värld och ett helt samhälle uppbyggd på den ideologin. Så frågan är vart man skall börja snarare..

Men oftast börjar sånt här elände med något bra - för att sedan spåra ur. Och där är #Metoo ett bra exempel.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-15 00:49:16 följande:
    Då borde du väl kunna presentera bevis för din konspirationsteori att feministerna skapade metoo för att hålla män osäkra och undergivna i syfte att kontrollera dom.
    Jag tror inte du läste ut mitt inlägg som det var tänkt. Ingen fara , jag misstolkar också saker emellanåt som alla andra.

Vi tar det från början.

Metoo skapades för att uppmärksamma sexuella övergrepp och ofredanden mot kvinnor i det stora hela. Detta var oerhört bra då det behövde uppmärksammas! 

Men över tid gick det från att faktiskt ha varit något jättebra till att helt spåra ur och mynna ut i en manshatskampanj. Förstår du nu? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-15 01:55:39 följande:
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-14 22:15:29 följande:

Ja, för det är väl det feminister helst vill? 

Man vill hålla män osäkra och undergivna så dem blir lätta att kontrollera som man vill. Och då passar det ju bra att se till att det finns så många incels som möjligt , för dem är ju de lättaste offren. 

Tror även starkt att feminister är missnöjda med något i sitt eget liv , och istället för att ta tag i det som inte är bra mobbar man någon istället. Detta är ju inget nytt tillvägagångssätt bland människor. 

Av dina inlägg så anser du att feministerna vill hålla män osäkra och undergivna i syfte att kontrollera män. Feministerna skapar incels för de är lätta att kontrollera. Du tycker metoo är en feministisk konspiration för att se till att det händer. Det är ingen misstolkning. Du skriver det här.
    Ja , som jag sa , tanken var god från början , men sedan med tiden blev det något annat.

Kan du inte se logiken att välmenta saker kan ses som en öppning för människor med onda avsikter?? 

Det är vad jag anser har hänt i detta läget.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonym)
    Gurksoppa skrev 2024-01-16 08:53:36 följande:

när du kan presentera vad feminismen gjort för att drabba pojkar och män så kan vi fortsätta diskutera.

fortfarande noll politiska förslag och beslut som presenterats som gett män sämre rättigheter än kvinnor har.

bara för att ni upprepar samma trötta mantra så är det bevisligen inte sant, annars skulle ni väl överbevisat med fakta.

vad är sämre för män? Och hur är det feminismens fel att det är sämre för män? Vad har feminismen och feminister gjort för att göra det sämre för män? och vad har resten av samhället gjort? är det feminismen som belyst kvinnors problem och initierat åtgärder för dessa? Men mansrörelsen saknat detsamma? varför har mansrörelsen varit passiv? Är det med feminismens fel? Att feminister förvägrat män att driva mansfrågor?

Det är otroligt att se hur styrda ni är av ert manshat! Ni har helt enkelt siktat in er på en grupp som råkar vara män för att försöka knäcka dem och tillsammans med era gelikar få kontroll över dem. 

Jag jämför feminister med nazister av en anledning, det är verkligen inget taget ur luften.

Och som jag sagt blir feminismen gärna en slags öppning för dessa människor. Man får helt enkelt utlopp för sitt hat samtidigt som det ser bra ut i samhällets ögon och är helt i linje med woke. Genialiskt! 

Ni är verkligen tragiska människor som behöver söka hjälp och se över era liv - för jag tror ni innerst inne är missnöjda med någon del av det. 
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 01:12:01 följande:
    Är det feminismen och feministernas "fel"? Våldet mot kvinnor är ett stort problem. Psykiskt våld mot män är en annan sak som borde avhandlas som olika saker då det skiljer sig åt. Båda faller inom kategorin våld i nära relationer men behöver separeras då det psykologin skiljer sig åt. Män och kvinnor och män och kvinnors relationer och biologi är olika och behöver behandlas olika för att uppnå jämställdhet.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 21:32:11 följande:
    Det är sorgligt. Skulle gärna vilja diskutera min frågeställning utan andras förutfattade meningar/ hat/ mobbning/ härskartekniker.
    Du sprider ut hat och förakt och får hat och förakt tillbaka. 

Vilken del av den logiken förstår du inte? På fullaste jävla allvar, det är som 1+1=2.
  • Anonym (Anonym)

Vidare överväger jag att göra detsamma som någon av dem längre upp , att strunta i denna tråd då jag tycker att den håller en oerhört låg intelligensnivå. 

Hade skämts ögonen ur mig om jag var er. 

• Anonym (Anonym)

Vidare överväger jag att göra detsamma som någon av dem längre upp , att strunta i denna tråd då jag tycker att den håller en oerhört låg intelligensnivå. 

Hade skämts ögonen ur mig om jag var er. 

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar