• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-01-03 18:28:54 följande:
    Fultolkaren brukar inte vara saklig.
    Sant.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (ll)

Tråden behöver inte vara flera hundra inlägg lång.

Det är enkelt: sossarna har just upptäckt att du kan inte peka ut män och pojkar och deras intressen och beteenden som ett problem och samtidigt få dessa män och pojkar att rösta på dem.

Påstå att de är en del av "patriarkala strukturer" och "manligt förtryck" och de dem rösta på något annat istället.

Och jag är ganska säker på att den typen av påstådda fenomen som "patriarkala strukturer" osv är en del av feministernas idé-värld. Men jag kan ha fel.

Det går inte att både ha kakan och äta den. Vill man behålla sin tidigare stabila manliga väljarbas kopplade främst via jobbet/facket/LO så kan man inte utmåla dessa män som ett problem.

Nu har sossarna upptäckt detta och nej, de kommer inte att kunna ändra sig tillräckligt för att locka tillbaka männen igen.

• Anonym (Daffy)

"Missat"?

Vill man få deras röster samtidigt som man hatar gruppen?

• ClumsySmurf
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-03 19:23:58 följande:
    Uppenbarligen förstår du inte vad hon menar. Jag såg klippet som länkades i tråden och då pratar hon om gängkriminalitet bland unga invandrar killar. Hon pratade inte generellt om svenska pojkar, men som vanligt drar människor som TS sina egna slutsatser :) 
    Hon pratade om gruppen unga män, unga invandrar män ingår i den gruppen så hon pratade ju inte enbart om svenska pojkar, din poäng är?
  • Kermit1561
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 00:03:01 följande:
    Jag läser både ditt innehåll och rubrik. Du skyller mäns ohälsa på feminism. Oavsett om ett land har en feministisk regering eller inte så beror tydligen mäns ohälsa på feminismen även där.

Du är ju tragisk, du bedriver nån slags anti-anti-feminist korståg och för att få ihop det så har du redan från början fultolkat och byggt strågubbar. Du beter dig minst lika illa som de du bedriver dina korståg mot och bekräftar bara bilden av rabiata feminister. Lycka till med din kamp mot väderkvarnarna? 

• Anonym (Skopan)

Försöker du bortförklara dina alldeles egna inlägg? Du skriver ju att "feminismen har missat unga killar"

Kermit1561 skrev 2024-01-04 12:15:02 följande:

Du är ju tragisk, du bedriver nån slags anti-anti-feminist korståg och för att få ihop det så har du redan från början fultolkat och byggt strågubbar. Du beter dig minst lika illa som de du bedriver dina korståg mot och bekräftar bara bilden av rabiata feminister. Lycka till med din kamp mot väderkvarnarna? 

Du menar att feminismen på något sätt har automatiskt slagit ut satsningen på unga män
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 13:45:11 följande:

Du har fått bra svar, förstår du dem inte får du ställa följdfrågor. 

men här är ett försök till: det inte vad feminismen gjort utan tvärtom att man inte gjort nått för killarna eftersom man fokuserat på feminism och feminismen fokuserar på kvinnor. 

På min fråga: "Berätta hur rent praktiskt. Vad har inte gjorts, som görs i alla andra länder utan feministisk framtoning?"
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 22:18:41 följande:
    Poängen är ju att man INTE har gjort mer än i andra länder. Pengarna har gått till att göra det bättre för kvinnor, inte för män.
    Att feminism innebär att man skiter i män på precis samma sätt som i andra länder är ju just vad som är problemet med den..
    Så påstår du att feminism oavsett hur mycket/litet ett land är feministiskt så är det orsaken tio unga mäns lidande då du menar att unga män är "drabbade"

Det som stör mig är fallasin och argumentationsfelet du försöker kabla ut att feminism ska vara orsaken till mäns lidande, på något abstrakt sätt. Även i länder där det inte ens existerar så ska det föreställas vara ondskan no 1. Det är ju rena rama påhitten från ditt håll. Man kan ju bara gissa ang. anledningarna till varför du bedriver en sån hätsk retorik.

• Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 06:03:53 följande:
    Sant.
    Sysslar ni två med mobbning? Det gör mig ledsen faktiskt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 13:37:01 följande:

Du menar att feminismen på något sätt har automatiskt slagit ut satsningen på unga män
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 13:45:11 följande:

Du har fått bra svar, förstår du dem inte får du ställa följdfrågor. 

men här är ett försök till: det inte vad feminismen gjort utan tvärtom att man inte gjort nått för killarna eftersom man fokuserat på feminism och feminismen fokuserar på kvinnor. 

På min fråga:

Fultolkninngarna fortsätter från din sida ser jag..

Det är sossarna (bl.a) som har låtit bli att satsa på unga men till förmån att satsa på feminsmen.

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 13:37:43 följande:
    Sysslar ni två med mobbning? Det gör mig ledsen faktiskt.
    Nä, vi sysslar inte med mobbing. Det vi sysslar med är en reflektion.
    Du fultolkar faktiskt en hel del, vad vi andra skriver.

• Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 15:26:09 följande:
    Fultolkninngarna fortsätter från din sida ser jag..

Det är sossarna (bl.a) som har låtit bli att satsa på unga men till förmån att satsa på feminsmen.
    Varför klipper du ut mina inlägg från sammanhanget? Hur kan en rak fråga bli till en "fultolkning"? För att du själv sysslar med fultolkning av mitt inlägg?
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 15:35:13 följande:
    Nä, vi sysslar inte med mobbing. Det vi sysslar med är en reflektion.
    Du fultolkar faktiskt en hel del, vad vi andra skriver.
    Jag fattar vad mobbning är, du berör inte ens ämnet. Dina inlägg verkar mest gå ut på att misskreditera mina reflektioner. Läser du det jag skriver så borde du rimligen först, men du verkar vara inställd på fientlighet.

Ja, du och smurfen gör mig ledsen när ni mobbar. Det är väl syftet också. Kan inte se något annat skäl. Gissar att det underliggande syftet är att tysta mig. Men det kommer inte att hända pga mobbare. Snarare tvärtom.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar