Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 23:17:35 följande:
Jag tror det varken gör till eller från för sossarna. Jag gillar inte den där retoriken att allt ska skyllas på något annat. Ingen är kapabel att ta ett ansvar utan försöker fiska röster genom att framställa saker i exakta poler. Plus/ minus, svart eller vitt, vänster eller höger. Och nu: Unga mäns väl/ feminister.
Det här är kärnan till att samhället går åt pipsvängen. Vi-känslan ska tydligen arbetas bort. Otroligt frustrerande.
Jag förstår inte den där retoriken att framställa saker i exakta poler. Plus/ minus, svart eller vitt, vänster eller höger.
Och nu: Unga män = misslyckad integration & kriminella invandrare.
Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-03 15:58:53 följande:
Har kollat nu och som jag misstänkte handlar det om invandrar pojkar/män som hamnar i kriminalitet för att de saknar framtidstro, inte vanliga svenska pojkar. ´[...]
👍
Stockholm
2023-11-01
En uppdaterad samhällsanalys
En ung generation med framtidstro?
Gruppmedlemmar:
Amalia Rud Pedersen
Anton Hammar
Josefine Helleday
Klas-Herman Lundgren, sekreterare
Sammanfattning
Vi har en ung generation med mer tro på sig själva än på Sverige, framtiden och gemensamma lösningar. Det är en konsekvens av att samhället under lång tid dragit sig tillbaka så att dagens unga inte längre känner en tilltro till politiken och det gemensamma. Särskilt unga killar riskerar att hamna efter redan i skolan och sedan hamna i utanförskap och dras till kriminella
eller högerextremism i jakt på bekräftelse och tillhörighet.
Vänds inte denna utveckling kommer allt fler vända sig till auktoritära och individualistiska lösningar istället för till samhället - och allt färre kommer rösta på Socialdemokraterna för varje val.
www.socialdemokraterna.se/download/18.4541e3ad18bf09bfeed23d5/1701078936817/6.%20En%20ung%20generation%20med%20framtidstro.pdf