• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Postman
    AlbertSchweinstein skrev 2024-01-05 00:00:33 följande:
    Tror du på det där själv? S bryr sig bara om en sak: makt. Hos unga killar har de bara 12,5 procent, medan totalt har de nästan 40 procent. Det här uttalandet är samma sorts röstfiske som när de försöker smöra för muslimer.
    Oja visst är det makt som S är ute efter i grunden. Det är ju det alla ideologier vill ha, makten att styra andra. Men man kan förstås inte säga det rakt ut utan måste locka med lite godis så folk blir lite bländande. 
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 05:25:34 följande:
    Det är inte mitt jobb att göra ditt jobb..
    Det är ju du som påstår att du har läst någon analys, och det är ju du som klipper in "citat" från den analysen i dina inlägg när du svara folk.
    Så den som påstår har bevisa bördan.

Fat jag ser att jag inte kan förvänta mig att du kommer att fatta detta. Du vill nog hålla på med din ohederliga debatteknik...
    Killar hamnar efter tidigt och tjejskolan lägger grunden för utanförskapet. Vårt  parti har ett viktigt fokus på feminism, men många av de samhällsproblem vi ser idag  drabbar pojkar relativt hårdare och vi ser att alltfler pojkar tidigt hamnar efter.  Dagens skolsystem, skadliga normer och brister i föräldrars uppfostran missgynnar  killar och de som hamnar snett riskerar livslångt utanförskap, svårigheter att bilda  familj och i förlängningen kriminalitet eller extremism.

Socialdemokraternas politik har inte upplevts relevant nog. Den politik  Socialdemokraterna drivit har förbisett hur den unga generationen ser på samhället  och därför inte varit relevant nog. Unga letar efter konkreta förslag för ökad trygghet  i vardagen och har svårt att relatera till förslag som att ta tillbaka kontrollen över  välfärden eller att stoppa marknadsskolan

www.socialdemokraterna.se/download/18.4541e3ad18bf09bfeed23d5/1701078936817/6.%20En%20ung%20generation%20med%20framtidstro.pdf

www.socialdemokraterna.se/vart-parti/ny-riktning-for-sverige-2030
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-01-05 08:08:32 följande:
    Killar hamnar efter tidigt och tjejskolan lägger grunden för utanförskapet. Vårt  parti har ett viktigt fokus på feminism, men många av de samhällsproblem vi ser idag  drabbar pojkar relativt hårdare och vi ser att alltfler pojkar tidigt hamnar efter.  Dagens skolsystem, skadliga normer och brister i föräldrars uppfostran missgynnar  killar och de som hamnar snett riskerar livslångt utanförskap, svårigheter att bilda  familj och i förlängningen kriminalitet eller extremism.

Socialdemokraternas politik har inte upplevts relevant nog. Den politik  Socialdemokraterna drivit har förbisett hur den unga generationen ser på samhället  och därför inte varit relevant nog. Unga letar efter konkreta förslag för ökad trygghet  i vardagen och har svårt att relatera till förslag som att ta tillbaka kontrollen över  välfärden eller att stoppa marknadsskolan

www.socialdemokraterna.se/download/18.4541e3ad18bf09bfeed23d5/1701078936817/6.%20En%20ung%20generation%20med%20framtidstro.pdf

www.socialdemokraterna.se/vart-parti/ny-riktning-for-sverige-2030
    Hyggligt av dig Smurfen..🙂

Jag hoppas att Latmasken, aka "Anonym(skopan)", tackar dig ordentligt också för att du valde att göra hans jobb. 😉

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 05:25:34 följande:
    Det är inte mitt jobb att göra ditt jobb..
    Det är ju du som påstår att du har läst någon analys, och det är ju du som klipper in "citat" från den analysen i dina inlägg när du svara folk.
    Så den som påstår har bevisa bördan.

Fat jag ser att jag inte kan förvänta mig att du kommer att fatta detta. Du vill nog hålla på med din ohederliga debatteknik...
    Jag har inte klippt in några citat från analysen. Du får väl leta upp den själv om du nu är intresserad. Det är ändå den trådstarten baseras på.

Jag förstår att du hellre vill misskreditera mig än att föra en sansad diskussion.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 23:58:56 följande:
    Det är ju det jag pratar om. Feminism vara eller icke vara har ingenting med satsning på unga män att göra. Varför är inte sossarna kapabla att göra två saker samtidigt? Dom kan ju tydligen hålla på med miljöfrågor, arbetsmarknaden eller annat samtidigt. Feminism använder de i sammanhanget som en förklaring på deras tydligen ickeengagemang för unga män.

Satsa på unga män, men blanda inte in feminism i sammanhanget som en slags ondskefull motpol. Dessa tar inte ut varandra. Analysen pekar inte heller på det.
    Wow.. Skall man skratta eller applådera?
    Har du äntligen kommit till insikt, vad majoriteten (inte alla, utan just många av oss) har sagt hela tiden?

Med tanke på att du har direkt fultolkat andra i denna tråden och hoppat på och anklagat folk UTAN grund, och utan underlag, att de säger  "Feminismen är orsaken, även efter du blev rätta upprepat  både av TS och andra i tråden, är ohederlig debatteknik.

Men jag ser att din avslutande stycke  innehåller spår av fultolkning.
    Det är inte alla i tråden som hävdar att "feminismen" och "pojkars ohälsa" skulle ta ut varandra... Så det är nog på sin plats att du lär dig se vad de olika debattdeltagarna skriver för i stället för att klumpar  ihop alla i en salig röra med kryddning av fultolkning..

Många av oss tycker det är ju bra att sossarna komit till insikt och skall nu välja att ha lite mindre fokus på feminismen och lite mer fokus på de unga männen. Nej i praktiken betyder det inte att det handlar om att man skall "strunta" i feminism utan det handlar om att man skall äntligen inkludera de unga männen.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 09:02:21 följande:
    Hyggligt av dig Smurfen..🙂

Jag hoppas att Latmasken, aka "Anonym(skopan)", tackar dig ordentligt också för att du valde att göra hans jobb. 😉
    Hur har du fått det till att det ska vara mitt jobb? Vad är det du vill säga med den här analysen nu när du äntligen fått den serverad på ett silverfat? Sossarna skriver själva att de har ett viktigt fokus på feminismen. Att unga män ska vara drabbade av feminismen finns ingenting att läsa om. Bara antagande att det måste finnas en motpol till unga mäns väl.

Feminism har ingenting med det att göra
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 09:22:24 följande:
    Wow.. Skall man skratta eller applådera?
    Har du äntligen kommit till insikt, vad majoriteten (inte alla, utan just många av oss) har sagt hela tiden?

Med tanke på att du har direkt fultolkat andra i denna tråden och hoppat på och anklagat folk UTAN grund, och utan underlag, att de säger  "Feminismen är orsaken, även efter du blev rätta upprepat  både av TS och andra i tråden, är ohederlig debatteknik.

Men jag ser att din avslutande stycke  innehåller spår av fultolkning.
    Det är inte alla i tråden som hävdar att "feminismen" och "pojkars ohälsa" skulle ta ut varandra... Så det är nog på sin plats att du lär dig se vad de olika debattdeltagarna skriver för i stället för att klumpar  ihop alla i en salig röra med kryddning av fultolkning..

Många av oss tycker det är ju bra att sossarna komit till insikt och skall nu välja att ha lite mindre fokus på feminismen och lite mer fokus på de unga männen. Nej i praktiken betyder det inte att det handlar om att man skall "strunta" i feminism utan det handlar om att man skall äntligen inkludera de unga männen.
    Läser du ens mitt inlägg som du citerar? Är det en fultolkning från ditt håll när du pratar om pojkars ohälsa? Förstår du vad jag vill säga eller betraktar du enbart mig som en motpol i diskussionen?

Det är ju det jag pratar om. Feminism vara eller icke vara har ingenting med satsning på unga män att göra. Varför är inte sossarna kapabla att göra två saker samtidigt? Dom kan ju tydligen hålla på med miljöfrågor, arbetsmarknaden eller annat samtidigt. Feminism använder de i sammanhanget som en förklaring på deras tydligen ickeengagemang för unga män.

Satsa på unga män, men blanda inte in feminism i sammanhanget som en slags ondskefull motpol. Dessa tar inte ut varandra. Analysen pekar inte heller på det.

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-05 09:35:37 följande:
    Läser du ens mitt inlägg som du citerar? Är det en fultolkning från ditt håll när du pratar om pojkars ohälsa? Förstår du vad jag vill säga eller betraktar du enbart mig som en motpol i diskussionen?
    Ja jag har löst ditt inlägg..

Har du glömt att läsa det du skriver?
    Inledande mening.

Dina egna ord:

"Det är ju det jag pratar om. Feminism vara eller icke vara har ingenting med satsning på unga män att göra. "

(slut citat)

Och det var det som bekant ingen annan heller hävdat i denna tråden.

Ändå hade du konsekvent suttit och anklagat andra, utan under lag för din anklagelse, att de skyller på feminismen isig fast det aldrig gjores detta.

Så nu när du har upptäckt vad folk pratar om i denna tråden. Kan man slippa nu att få höra at det skylls på feminismen från dit håll. 😏
  • Anonym (A)
    Anonym (Kille) skrev 2024-01-05 01:27:09 följande:

Rimligt vore att nu när man gjort arbetsmarknaden mer jämställd till kvinnors fördel att man gör dejtingmarknaden mer jämställd till mäns fördel. 😎

Ska det inrättas ett dejtingdepartement? Politiker ska inte lägga sig i vem folk dejtar, och inte styra över privata aktörer. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-05 09:26:06 följande:
    Hur har du fått det till att det ska vara mitt jobb? Vad är det du vill säga med den här analysen nu när du äntligen fått den serverad på ett silverfat?
    Jag har inte fått den serverat på ett silverfat bara för att Smurfen var hygglig och gjorde ditt jobb.
    Har du tackat Smurfen ordentligt före att han var schysst och gjorde DITT jobb?
    Inte, då tycker jag du skall göra detta.

Som sagt du har ju använt dig av citat från den analysen och hänvisat till den i dina inlägg.
    Fast analysen inte fanns med i trådstarten och inte var Topic, men ändå skulle du tjata om att "jag har läst analysen" och det står inte i analysen.

Som sagt du hävdade och påstod, så då blir ju bevisbördan DIN också. Som sagt det kommer aldrig att bli ANDRAS jobb att bevisa DIG rätt..
    Eller att "googla själva", som många latrövar, som suttit och påstått en massa saker utan att vilja hänvisa till källa om det efterfrågas.

Så ditt tykna "nu när du fått det serverat på silverfat", är bara direkt patetiskt och kontraproduktivt i sammanhanget.

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar