• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-08 13:36:09 följande:
    Jag tänker faktiskt inte gå igenom det med dig ytterligare. Det har sagt och påpekats åskilliga gånger i tråden. Jag är klar med dig nu, vi kommer inte längre i detta.   
    Jag håller med om att vi inte kommer längre. Hoppas att du har fått insikt däremot. Lycka till!
  • Anonym (Dubbla måttstockar)
    Anonym (A) skrev 2024-01-08 12:53:12 följande:
    Kvinnor lever redan idag hellre ensamma än med en man som inte håller måttet. Barnafödandet minskar också från år till år. Kvinnor är inte beredda att skaffa barn med vem som helst. 
    Jag känner flera män som hellre lever ensamma än sänker sina krav så det är inget specifikt för kvinnor.
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 13:40:05 följande:
    Jag håller med om att vi inte kommer längre. Hoppas att du har fått insikt däremot. Lycka till!
    Vad är det för insikt han skulle ha fått av dina osammanhängande inlägg?
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 13:48:51 följande:
    Vad är det för insikt han skulle ha fått av dina osammanhängande inlägg?
    Förklara vad det är du tycker är osammanhängande så kanske jag kan förenkla bilden för dig.
  • Meddelande borttaget
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 14:01:32 följande:
    Förklara vad det är du tycker är osammanhängande så kanske jag kan förenkla bilden för dig.
    Trött, tråkig och fantasilös härskarteknik, urrk!
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-08 14:02:13 följande:
    Postmans inlägg bidrar ofta till ingenting. Han är väldigt konservativ och ser bara sitt egna perspektiv. Ologisk i många avseenden, så gör som jag och sluta svara på sörjan som kommer därifrån. 
    Postman skriver enligt min mening de mest läsvärda inläggen. Har följt honom i många år och beundrar hans tålamod och förmåga att stå emot alla provokationer man som man får utstå på "Familje"livs forum om man inte är en white knight.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 14:11:50 följande:
    Trött, tråkig och fantasilös härskarteknik, urrk!
    Känner du dig nedtryckt? Du kallar mina inlägg för osammanhängande. Jag erbjuder mig att förenkla bilden för dig. Du kallar det för härskarteknik.

Är du intresserad av att veta vad mina "osammanhängande" inlägg handlar om? Eller vill du bara vara nedlåtande, trycka ner och håna mina inlägg?
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 14:20:03 följande:
    Känner du dig nedtryckt? Du kallar mina inlägg för osammanhängande. Jag erbjuder mig att förenkla bilden för dig. Du kallar det för härskarteknik.

Är du intresserad av att veta vad mina "osammanhängande" inlägg handlar om? Eller vill du bara vara nedlåtande, trycka ner och håna mina inlägg?
    Dina inlägg är ointressanta och kräver ingen förenkling.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 14:25:05 följande:
    Dina inlägg är ointressanta och kräver ingen förenkling.
    Varför svarar du på dom då? Enbart i syftet att vara nedlåtande?
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar