Inlägg från: Anonym (Dubbla måttstockar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dubbla måttstockar)

Feminismen har missat unga killar

Gurksoppa skrev 2024-01-08 00:16:58 följande:

https://www.forskning.se/2021/06/28/skadliga-mutationer-minskar-nar-honor-valjer-partner/

kvinnor borde inte bli mindre kräsna. det är männen som borde växa upp ta ansvar för sitt liv. annars blir de bortvalda, med fördel till de män som tar tag i sitt liv. färre män som får dela på fler kvinnor, vilket även är bra för biologin och våra framtida gener

*Vår studie visar att hanar som får konkurrera hårt om att få para sig leder till en snabbare utrensning av skadliga mutationer från populationen, som därigenom får en friskare uppsättning gener och ökad fortplantningsförmåga*

Ingen gallring skall alltså ske bland kvinnorna/honorna?

Vad skulle kvinnorna gör om männen av någon anledning skulle tappa intresset för dem?

Skulle de fortsätta vara passiva panelhönor eller skulle de tvingas ta ansvar för sina liv och "steppa upp".
    Anonym (A) skrev 2024-01-08 12:53:12 följande:
    Kvinnor lever redan idag hellre ensamma än med en man som inte håller måttet. Barnafödandet minskar också från år till år. Kvinnor är inte beredda att skaffa barn med vem som helst. 
    Jag känner flera män som hellre lever ensamma än sänker sina krav så det är inget specifikt för kvinnor.
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 13:40:05 följande:
    Jag håller med om att vi inte kommer längre. Hoppas att du har fått insikt däremot. Lycka till!
    Vad är det för insikt han skulle ha fått av dina osammanhängande inlägg?
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 14:01:32 följande:
    Förklara vad det är du tycker är osammanhängande så kanske jag kan förenkla bilden för dig.
    Trött, tråkig och fantasilös härskarteknik, urrk!
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-08 14:02:13 följande:
    Postmans inlägg bidrar ofta till ingenting. Han är väldigt konservativ och ser bara sitt egna perspektiv. Ologisk i många avseenden, så gör som jag och sluta svara på sörjan som kommer därifrån. 
    Postman skriver enligt min mening de mest läsvärda inläggen. Har följt honom i många år och beundrar hans tålamod och förmåga att stå emot alla provokationer man som man får utstå på "Familje"livs forum om man inte är en white knight.
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 14:20:03 följande:
    Känner du dig nedtryckt? Du kallar mina inlägg för osammanhängande. Jag erbjuder mig att förenkla bilden för dig. Du kallar det för härskarteknik.

Är du intresserad av att veta vad mina "osammanhängande" inlägg handlar om? Eller vill du bara vara nedlåtande, trycka ner och håna mina inlägg?
    Dina inlägg är ointressanta och kräver ingen förenkling.
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 14:31:12 följande:
    Varför svarar du på dom då? Enbart i syftet att vara nedlåtande?
    Förklara bara vilken insikt han skulle få.
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 14:38:08 följande:
    Vilket i mina tidigare inlägg förstår du inte? Var ligger otydligheten?
    Förklara bara vilken insikt han skulle få.
    Postman skrev 2024-01-08 17:14:31 följande:
    Tack det var väldigt snällt sagt av dig. 🍻
    Hatten av för otaliga läsvärda inlägg genom åren! Att lyckas ha kontot kvar under så lång tid i det här sällskapet är en bragd.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar