• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-06 14:45:12 följande:

Du ser det som att feminism ska vara en motpol till jämställdhet. Isf behöver du förklara varför. Du verkar fått för dig saker som inte stämmer.

Ta typexemplet med kvinnors löner kontra män. En sån fråga hamnar både inom feminismen och jämställdhetsfrågor. De slår inte ut varandra.

Det är fullt möjligt och förenligt för ett parti att syssla med feminism/ jämställdhet och andra saker samtidigt. Att sossarna tar upp feminism som en bortförklaring till deras oengagemang är ologiskt och orelaterat till varandra. (Vilket deras analys tyder på också som sagt)

+1
  • Gurksoppa
    Anonym (Kille) skrev 2024-01-07 23:45:11 följande:
    Det kanske låter absurt men feminismen rubbar hur människan fungerat under evolutionen. Så för att det ska bli en form av rättvisa så behövs det även att män som grupp får det lättare att hitta en partner. Annars riskerar vi på sikt att få ett instabilt samhälle och då kommer antagligen feminismens framsteg att försvinna.

Sen exakt hur det ska gå till vet jag inte. Men kräsna kvinnor är ett problem, män som inte engagerar sig är ett problem, dejtingappar är ett problem, män och kvinnor som har flera potentiella partners på gång samtidigt är ett problem. 

Män i Sverige är ändå rätt så trevliga i jämförelse med de flesta länder i världen. Ändå är svenska kvinnor mer dömande mot dem än kvinnor i de flesta länder.

https://www.forskning.se/2021/06/28/skadliga-mutationer-minskar-nar-honor-valjer-partner/

kvinnor borde inte bli mindre kräsna. det är männen som borde växa upp ta ansvar för sitt liv. annars blir de bortvalda, med fördel till de män som tar tag i sitt liv. färre män som får dela på fler kvinnor, vilket även är bra för biologin och våra framtida gener

*Vår studie visar att hanar som får konkurrera hårt om att få para sig leder till en snabbare utrensning av skadliga mutationer från populationen, som därigenom får en friskare uppsättning gener och ökad fortplantningsförmåga*

• Anonym (Dubbla måttstockar)
    Gurksoppa skrev 2024-01-08 00:16:58 följande:

https://www.forskning.se/2021/06/28/skadliga-mutationer-minskar-nar-honor-valjer-partner/

kvinnor borde inte bli mindre kräsna. det är männen som borde växa upp ta ansvar för sitt liv. annars blir de bortvalda, med fördel till de män som tar tag i sitt liv. färre män som får dela på fler kvinnor, vilket även är bra för biologin och våra framtida gener

*Vår studie visar att hanar som får konkurrera hårt om att få para sig leder till en snabbare utrensning av skadliga mutationer från populationen, som därigenom får en friskare uppsättning gener och ökad fortplantningsförmåga*

Ingen gallring skall alltså ske bland kvinnorna/honorna?

Vad skulle kvinnorna gör om männen av någon anledning skulle tappa intresset för dem?

Skulle de fortsätta vara passiva panelhönor eller skulle de tvingas ta ansvar för sina liv och "steppa upp".
  • Gurksoppa
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 12:35:16 följande:

Vad skulle kvinnorna gör om männen av någon anledning skulle tappa intresset för dem?

Skulle de fortsätta vara passiva panelhönor eller skulle de tvingas ta ansvar för sina liv och "steppa upp".
    De kvinnor som är självständiga och insett att de inte behöver en man, som är självförsörjande och lyckliga har väl tagit ansvar för sitt liv? Eller? om männen skulle tappa intresset för kvinnor skulle även antalet misogyna incels minska. Så win-win!
  • Anonym (A)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 12:35:16 följande:

Kvinnor lever redan idag hellre ensamma än med en man som inte håller måttet. Barnafödandet minskar också från år till år. Kvinnor är inte beredda att skaffa barn med vem som helst. 
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Kille) skrev 2024-01-07 23:45:11 följande:
    Det kanske låter absurt men feminismen rubbar hur människan fungerat under evolutionen. Så för att det ska bli en form av rättvisa så behövs det även att män som grupp får det lättare att hitta en partner. Annars riskerar vi på sikt att få ett instabilt samhälle och då kommer antagligen feminismens framsteg att försvinna.

Sen exakt hur det ska gå till vet jag inte. Men kräsna kvinnor är ett problem, män som inte engagerar sig är ett problem, dejtingappar är ett problem, män och kvinnor som har flera potentiella partners på gång samtidigt är ett problem. 

Män i Sverige är ändå rätt så trevliga i jämförelse med de flesta länder i världen. Ändå är svenska kvinnor mer dömande mot dem än kvinnor i de flesta länder.

Så feminismen är ansvariga för att män ska hitta en partner. JaDu.

Vilket leder mig tillbaka att hela debatten med feminism egentligen handlar om att kunna kontrollera kvinnor. 

Det är så uppenbart.

• Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-06 17:56:18 följande:
    Du blandar och ger med åsikter som inte har med tråden att göra.Tycker du så är det upp till dig, inget jag håller med om. Däremot är jag helt på det klara med vad S menar. 
    Förstår du inte min åsikt?
    Sossarnas feminism har ingenting att göra med unga mäns väl. Sossarnas talesperson har gjort ett antagande som symboliserar Sveriges åsikt om feminism, vilket är att feminism ska vara en motpol till unga mäns väl.

Det är ju helt enkelt felaktigt. Men visar på hur kampanjen runt feminism påverkar allmänheten. Dina åsikter är ju ett bevis för det. Ingenstans förklaras vad feminism faktiskt utfört för att skapa unga mäns "situation" du fattar nog det innerst inne. Slutsatsen för dig borde då enligt all logik vara en förståelse över att du har blivit utsatt för en manipulation.
  • Postman
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 13:13:44 följande:
    Förstår du inte min åsikt?
    Sossarnas feminism har ingenting att göra med unga mäns väl. Sossarnas talesperson har gjort ett antagande som symboliserar Sveriges åsikt om feminism, vilket är att feminism ska vara en motpol till unga mäns väl.

Det är ju helt enkelt felaktigt. Men visar på hur kampanjen runt feminism påverkar allmänheten. Dina åsikter är ju ett bevis för det. Ingenstans förklaras vad feminism faktiskt utfört för att skapa unga mäns "situation" du fattar nog det innerst inne. Slutsatsen för dig borde då enligt all logik vara en förståelse över att du har blivit utsatt för en manipulation.

Det är du som verkar har svårigheter att förstå. Jag upprepar mitt tidigare svar så du kan läsa om och läsa rätt  

Du blandar och ger med åsikter som inte har med tråden att göra.Tycker du så är det upp till dig, inget jag håller med om. Däremot är jag helt på det klara med vad S menar. 

• Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-08 13:25:24 följande:

Det är du som verkar har svårigheter att förstå. Jag upprepar mitt tidigare svar så du kan läsa om och läsa rätt  

Du påstår att mina åsikter är orelaterade till tråden. Vilka åsikter är det?
  • Postman
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 13:29:14 följande:
    Du påstår att mina åsikter är orelaterade till tråden. Vilka åsikter är det?
    Jag tänker faktiskt inte gå igenom det med dig ytterligare. Det har sagt och påpekats åskilliga gånger i tråden. Jag är klar med dig nu, vi kommer inte längre i detta.   
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar