• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Lägg)

Lägg ner feminismen

den är skadlig

• Anonym (Ck)
    Anonym (A) skrev 2024-01-03 00:13:40 följande:

Frågan är om högern har en teori om varför de inte lockar kvinnor?

Och vilka Kvinnor menar ni?
  • EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-03 12:07:50 följande:
    Nu är det ju faktiskt så att det är lika många kvinnor som män som försöker begå självmord men män lyckas oftare för de väljer mer drastiska försök såsom att hoppa framför ett tåg medan kvinnor väljer att svälja enormt antal piller i självmordsförsök som inte alltid lyckas.

Män mår inte sämre än kvinnor.
    Jag har inte missat eller förnekat att det är likvärdigt mellan könen i försök att begå självmord". Jag hävdar inte heller att männen mår sämre än kvinnorna. Men männens mående och mäns hälsa har marginaliserats hårt, mycket hårt, de senaste 20åren till förmån för feminism och kvinnors hälsa och mående.
    Vilket är och förbli skamligt handling från de förra regeringarna...

Det var ju knappast försöken jag tog upp om, utan jag skrev  "begå självmord".  Och det var dem jag just syftade på.
    Fast som du säger så är ju försöken likvärdiga, men vad är det som gör att männen väljer att se till att de lyckas i högre utsträckning än kvinnor? D.v.s tar då till dessa mer drastiska metoder för att få lyckat självmord?

Jag har inte sagt att män mår sämre än kvinnor.
    Det ena måste ju knappast uteslutandet/innesluta det andra.
    Bara för att man exemplifierar ett område, är inte samma sak som att säga att "det könet (män i detta fall då) mår sämre" för den saken skull. 

Det som ändå aldrig får förnekas är att det har det senaste 20åren legat fokus på feminism och kvinnors hälsa/mående, men inget har gjorts eller ens belyst om männens mående på de senaste 20åren. Det i sig är jäkligt skamligt, i synnerhet när det hävdas att Sverige är ett modernt och jämlikt samhälle, då männen mår ju också dåligt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ck) skrev 2024-01-03 12:37:49 följande:
    Och vilka Kvinnor menar ni?
    Ja du, kanske alla de kvinnor som inte röstar höger?
  • Anonym (Mamma)

Unga killar har drabbats mest av invandringen och kriminaliteten som invandringen skapat. De invandrarkillar som ägnar sig åt rån riktar framför allt in sig på svenska killar och rånen inkluddar ofta både grov misshandel, som knivskärningars och inslag av förnedring. 

Jag har en tjej och en kille och jag har varit mycket mer orolig för sonen under uppväxten.

Därför är det inte konstigt att unga killar tycker att migration, lag och ordning är det viktigaste och att många av dem därför röstar på M och SD. 

• Anonym (Ck)
    Anonym (A) skrev 2024-01-03 12:40:51 följande:
    Ja du, kanske alla de kvinnor som inte röstar höger?
    Är de kvinnor då, menar ni? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Ck) skrev 2024-01-03 12:43:34 följande:
    Är de kvinnor då, menar ni? 

Du behöver inte nia mig, det går bra med du. 

Sedan avstår jag att svara på din, i mitt tycke, korkade fråga. 

• Anonym (Ck)
    Anonym (A) skrev 2024-01-03 12:45:49 följande:

Du behöver inte nia mig, det går bra med du. 

Sedan avstår jag att svara på din, i mitt tycke, korkade fråga. 

Någon håller på att likea dina inlägg, därav att jag skrev ni..

Utgår då ifrån att du kallar brölarna som springer runt och sprider hat mot män för kvinnor?
  • Anonym (Skopan)

Jag har fortfarande inte fått svar på vad sossarna i feminismens namn faktiskt har gjort för att skapa sånt lidande för unga män.

Det verkar bara vara ett abstrakt antagande att feminism är dåligt. Eller handlar det om att ordet feminism uppfattas som negativt för unga män och att det är det som orsakar lidande?

• Anonym (Ck)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 12:48:42 följande:

Jag har fortfarande inte fått svar på vad sossarna i feminismens namn faktiskt har gjort för att skapa sånt lidande för unga män.

Det verkar bara vara ett abstrakt antagande att feminism är dåligt. Eller handlar det om att ordet feminism uppfattas som negativt för unga män och att det är det som orsakar lidande?

Varför skulle män vilja upplysa dig om det? Försöker du få oss att snacka känslor?
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar