Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Feminismen har missat unga killar

Unga killar har drabbats mest av invandringen och kriminaliteten som invandringen skapat. De invandrarkillar som ägnar sig åt rån riktar framför allt in sig på svenska killar och rånen inkluddar ofta både grov misshandel, som knivskärningars och inslag av förnedring. 

Jag har en tjej och en kille och jag har varit mycket mer orolig för sonen under uppväxten.

Därför är det inte konstigt att unga killar tycker att migration, lag och ordning är det viktigaste och att många av dem därför röstar på M och SD. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 13:52:00 följande:

Jag har fortfarande inte fått ett svar. Mer ett påstående om att feminismen som socialdemokraterna fört på något abstrakt sätt har fått killarna att glömmas bort. Och att det är just det som har drabbat unga män. Vad har gjorts i feminismens namn för att orsaka det? 
    Jag tror inte saken skulle vara annorlunda om feminism inte existerade. 

Vi vet att unga män tar livet av sig i högre grad än kvinnor. Men att orsaken skulle bero på feminism? Jag tvivlar. Saken ser likadan ut i alla länder, oavsett hur feministisk/ icke-feministisk politik de för.

Socialdemokraterna har valt att inte fokusera på migration, lag och ordning. Detta är vad som enligt undersökningar de unga männen prioriterar. Och det är logiskt eftersom de är de som är mest utsatta. 
  • Anonym (Mamma)

Det står ju i trådstarten. S säger att de nu insett genom att fokusera enbart på feminism har man missat hur illa det varit för unga män de senaste tjugo åren.

Det som har varit , under dessa tjugo år, är en massinvandring av unga män från våldsamma kulturer med massor av våldskapital, både som individer och gäng och hela familjer och klaner.
    Detta samtidigt som våra svenska killar uppfostrats till mjuka killar i en pacifistisk antivåldskultur. 

Svenska unga killar har blivit utsatta för våldsamma förnedringarna i mängder, de har varit mycket mer utsatta än tjejer och äldre. Dessa rån har inte bara varit rån utan ofta inneburit dödshot, misshandel, knivskärningar och ibland även inslag av utstuderad förnedring. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:29:21 följande:
    Det är ju det jag opponerar mig mot. Du förutsätter att feminismen har att göra med en ökad invandring (trots att det var moderaterna som initierade den t om) vad har egentligen att göra med feminism i ditt inlägg? att den socialdemokratiska regeringen har uppfostrat unga män till mjuka killar?

Ingenting av det du påstår har nåt att göra med feminismen inom socialdemokraterna. Bara en mängd flummiga antaganden.

Inlägget handlar om att S säger att de genom att fokusera på feminism missat unga mäns utsatta situation.

Fokuset på feminism gör att S inte fokuserat på de problem som unga män upplever. För de unga männen är de viktigaste frågorna migration, lag och ordning. 

Det är inte feminismen som orsakat dessa problem, men fokuset på feminism har gjort att S missat andra viktiga frågor, som de unga männens problem. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2024-01-03 15:38:03 följande:

Undrar vad nuvarande regering missar när de fokuserar på unga killar, gängkriminalitet och hårdare tag. 

Vad tycker du att de missar?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:43:14 följande:
    Så feminism använder socialdemokraterna som ett svepskäl. Det som stör mig är att dessa saker ska föreställas vara motpoler till varandra. En regering borde kunna syssla med allehanda saker, såsom migration, feminism, miljöfrågor, infrastruktur
    -samtidigt- Jag gillar inte det här svartvita tänket som utkristalliserats i samhället. Jag gillar inte att helt orelaterade saker ska skyllas på konceptet feminism heller.

Brottsligheten i Sverige beror inte på feministerna. Det verkar vara ett accepterat faktum att allt ska skyllas på feminister i stället för att faktiskt se vad orsakerna är.
    Ja, de ,S, menar väl helt enkelt att de fokuserat på frågor som kvinnor är intresserade av och därför missat det som är viktigt för unga killar. Det är deras analys. 
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar