Inlägg från: Anonym (Otydligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otydligt)

Feminismen har missat unga killar

Väldigt otydligt och konstig koppling TS gjort av citatet.

Bara för att man fokuserar på feminismen betyder det inte att det är orsaken till att männen glöms bort. Hur har socialdemokraterna kunnat vara kapabla till att fokuserar på sjukvård, äldreomsorg, skola, kultur etc som är helt olika inriktningar samtidigt men inte kunnat fokusera på männen bara för att man arbetar med feminism frågor? 

När jag läser citatet tänker jag på unga invandrar män som hamnat i gängkriminalitet, att man inte uppmärksammat detta. Citatet kan ju tolkas i princip hursomhelst. 

• Anonym (Otydligt)
    EnAnonumius skrev 2024-01-03 08:21:55 följande:
    Vad finns det att förklara anser du? Tycker ju att citaten är rätt så självförklarande faktiskt.

Tror knappast att denna tråden handlar om att smutskasta oss kvinnor och göra män till offer.
    Alla trådar som handlar om mäns problem/ohälsa måste inte vara en tråd som går ut på att smutskasta kvinnor per se, som med de renodlade incel-trådarna som finns på FL.

Utan jag tror, baserat på citaten att det handlar om att man har under 20 års tid missat män, framförallt unga män och deras ohälsa och inte lagt någon som helst fokus på den alls, till förmån för feminismen.

För exempel, så finns det ju ingen anslag till forskning/undersökning, från regeringens håll, om varför självmord bland män är 3ggr högre än hos kvinnor.

Jag anser att skall man verka för ett jämställd samhälle så skall tillvägagångssättet (arbetet) till målet vara jämställd med. Inte bara fokus på kvinnor och kvinnoproblem och kvinnors ohälsa. Så som det varit de senaste 20 åren.
    Nu är det ju faktiskt så att det är lika många kvinnor som män som försöker begå självmord men män lyckas oftare för de väljer mer drastiska försök såsom att hoppa framför ett tåg medan kvinnor väljer att svälja enormt antal piller i självmordsförsök som inte alltid lyckas.

Män mår inte sämre än kvinnor.
  • Anonym (Otydligt)
    EnAnonumius skrev 2024-01-03 12:40:22 följande:
    Jag har inte missat eller förnekat att det är likvärdigt mellan könen i försök att begå självmord". Jag hävdar inte heller att männen mår sämre än kvinnorna. Men männens mående och mäns hälsa har marginaliserats hårt, mycket hårt, de senaste 20åren till förmån för feminism och kvinnors hälsa och mående.
    Vilket är och förbli skamligt handling från de förra regeringarna...

Det var ju knappast försöken jag tog upp om, utan jag skrev  "begå självmord".  Och det var dem jag just syftade på.
    Fast som du säger så är ju försöken likvärdiga, men vad är det som gör att männen väljer att se till att de lyckas i högre utsträckning än kvinnor? D.v.s tar då till dessa mer drastiska metoder för att få lyckat självmord?

Jag har inte sagt att män mår sämre än kvinnor.
    Det ena måste ju knappast uteslutandet/innesluta det andra.
    Bara för att man exemplifierar ett område, är inte samma sak som att säga att "det könet (män i detta fall då) mår sämre" för den saken skull. 

Det som ändå aldrig får förnekas är att det har det senaste 20åren legat fokus på feminism och kvinnors hälsa/mående, men inget har gjorts eller ens belyst om männens mående på de senaste 20åren. Det i sig är jäkligt skamligt, i synnerhet när det hävdas att Sverige är ett modernt och jämlikt samhälle, då männen mår ju också dåligt.

Det är knappast feminismens fel att man inte lagt ett öga på männens mående. Om en regering kan fokusera på flera områden samtidigt såsom skola, äldreomsorg, kultur, byggpolitik, lönepolitik och massa andra inriktningar kan man inte anklaga feminsimen för att vara ansvarig för att man inte även lagt ett öga på männens mående. Jag skulle istället påstå att eftersom männen redan haft alla rättigheter som inte kvinnan har haft förr så har fokuset funnits att lyfta kvinnorna till samma nivå som männen och därmed inte sett andra samhällsproblem som växt samtidigt, som skulle växt oberoende på om feminismen funnits eller ej. Jag tänker att psykisk ohälsa både hos män och kvinnor inte är prioriterat i samhället så båda könen sitter i samma båt samt den ökade kriminaliteten hos unga invandrar män. Det var ju några år sedan som dåvarande regering sa att de inte såg detta komma med kriminalitet hos unga invandrar män. 

Jag håller fast vid att TS trådstart är tunn och det går snabbt att ha en diskussion utifrån det lilla citatet eftersom socialdemokraterna inte förklarar vad de menar, bland annat, hur har fokuset på feminsimen gjort att de varit inkapabla att ha ett öga på mannens mående. Känns som en dålig ursäkt och inte tydligt nog vad de menar. 

• Anonym (Otydligt)
    Tow2Mater skrev 2024-01-03 15:10:29 följande:
    Du orkade inte se Socialdemokraternas egna forklaringar i videon jag gav dig? 25 minuter in. Finns t o m bild på en powerpoint slide.

Tycker du deras forklaringar och analys av sin egen politik är fel?
    Har kollat nu och som jag misstänkte handlar det om invandrar pojkar/män som hamnar i kriminalitet för att de saknar framtidstro, inte vanliga svenska pojkar. Att socialdemokraterna uttalar sig om att feminisnens fokus är anledningen till att de inte sett detta är skrattretande. Det handlar i grund och botten om dålig invandrarpolitik. Om socialdemokraterna läst lite om sociologi så har sociologi varit inne på denna fråga länge, att har man dålig invandrarpolitik där föräldrarna inte kommer in i samhället, får ett jobb osv leder detta till att barnen saknar framtidstro och väljer andra vägar för att skaffa pengar dvs kriminella nätverk. Socialdemokraterna hade kunnat skylla på vadsomhelst, äldreomsorg eller för mycket satsning på andra områden som gjort att samhällsutvecklingen flygigt förbi men nädå, de kan inte stå för att de haft en urusel invandrarpolitik utan skyller på att de haft för mycket öga på feminismen. 
  • Anonym (Otydligt)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-03 17:46:00 följande:
    "Jag skulle istället påstå att eftersom männen redan haft alla rättigheter som inte kvinnan har haft förr så har fokuset funnits att lyfta kvinnorna till samma nivå som männen."

jag påstår att du tänker som en feminist och att jag förstår vad Amalia menar.
    Uppenbarligen förstår du inte vad hon menar. Jag såg klippet som länkades i tråden och då pratar hon om gängkriminalitet bland unga invandrar killar. Hon pratade inte generellt om svenska pojkar, men som vanligt drar människor som TS sina egna slutsatser :) 
  • Anonym (Otydligt)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 12:11:30 följande:
    Hon pratade om gruppen unga män, unga invandrar män ingår i den gruppen så hon pratade ju inte enbart om svenska pojkar, din poäng är?
    Min poäng är att hon menade invandrar män inte pojkar generellt i Sverige. Ingenstans pratar hon om genus, att det skulle vara orsaken till att unga män har tagit skada utan hon pratade om invandrar pojkar, kriminalitet och sambandet med skolans betydelse. Ingenstans pratar hon om att det skulle innebära andra orsaker. Hon menade på att unga män söker sig till SD och andra partier som har fokus på lag och ordning och invandring. Men ni män som är anti feminism kan ju fortsätta tro att socialdemokraterna menar något mer än detta, ni verkar må bra av det. 
  • Anonym (Otydligt)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 15:26:09 följande:
    Fultolkninngarna fortsätter från din sida ser jag..

Det är sossarna (bl.a) som har låtit bli att satsa på unga men till förmån att satsa på feminsmen.
    Dålig ursäkt. Om man kan fokusera på flera olika politiska områden samtidigt så kan man fokusera på feminismen och unga män samtidigt.

Socialdemokraterna hade likväl kunnat säga att de tappat fokus på unga män för att de fokuserat för mycket på äldreomsorgen. Hur kan det ena utesluta det andra? Nej, det är en dålig ursäkt. Dessutom pratar inte soc om män i stort utan främst invandrar pojkar och gängkriminaliteten.

Soc borde istället bara erkänna att de har haft en dålig invandrarpolitik men det låter väl bättre att skylla på nåt annat som feminismen för att få sympati från unga män som de nu hoppas ska rösta på dem.
  • Anonym (Otydligt)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 21:12:06 följande:
    Vilket Sossarna inte har gjort ju det erkände ju  Amalia Rud Pedersen...
    Det är därför jag i princip säger att det är skitsnack. Soc vill bara försköna och skylla på att deras ögon legat på feminismen istället för att erkänna att de har haft en dålig invandrarpolitik. När man uttrycker sig som soc gjorde så matar man alla arga anti feminister och skapar ännu mer konflikt kring feminismen. Feminismen som inte ens är en orsak eller verkan till gängkriminaliteten. Det är som att påstå att fokus funnits för mycket på sjukvården och därför har de unga männen hamnat i kriminalitet. Ologiskt resonemang och soc fiskar efter röster så de kan vinna valet nästa gång. Risken är att kvinnor nu väljer att inte rösta på soc på grund av det korkade uttalandet och kanske väljer att rösta V istället. Grattis socialdemokraterna!
  • Anonym (Otydligt)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 23:17:35 följande:
    Jag tror det varken gör till eller från för sossarna. Jag gillar inte den där retoriken att allt ska skyllas på något annat. Ingen är kapabel att ta ett ansvar utan försöker fiska röster genom att framställa saker i exakta poler. Plus/ minus, svart eller vitt, vänster eller höger. Och nu: Unga mäns väl/ feminister.

Det här är kärnan till att samhället går åt pipsvängen. Vi-känslan ska tydligen arbetas bort. Otroligt frustrerande.
    Ja jag håller helt och hållet med dig. 
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar