• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-15 08:19:05 följande:
    Jag skrev precis det tidigare, men eftersom folk inte läser vad man skriver, så är det inte mycket att göra.
    Nej, det var INTE det du skrev. Du skrev uttryckligen att du kritiserar kvinnor som grupp. Du har alltså inte koll på vad du själv skriver?
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-15 08:31:38 följande:
    Ja, att kritisera kvinnor som man tycker beter sig illa uppfattas som aggressivt av många kvinnor, de blir upprörda. Om kvinnor kritiserar män som de tycker beter sig illa, det är inte aggressivt. Det är bra att sånt kommer fram, män ska inte tro att de kan komma undan med vad som helst. Och män ska inte bli upprörda över att kvinnor reagerar på när män beter sig illa. Skulle du vilja att din mamma eller syster får höra sånt av nån man? Skulle inte tro det. 
    Att kritisera enskilda individer som man upplever beter sig illa är alltid ok, oavsett kön på individerna. Det som inte är ok är att generalisera, vilket du ju gör. "Kvinnor vill trycka ned män" är ju något du skrivit många gånger de senaste dagarna. Du generaliserar när du skriver så. Ser du inte det själv? Kritisera de individer du upplever trycker ned andra istället, gärna oavsett könet på individen. Du delar hela tiden in människor i kvinnor och män. Kvinnor beter sig så här mot män osv. Börja se människor som individer istället.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-15 09:56:56 följande:
    Nej, det var INTE det du skrev. Du skrev uttryckligen att du kritiserar kvinnor som grupp. Du har alltså inte koll på vad du själv skriver?
    Inget att bråka om som sagt. Folk väljer att missförstå för man vill tjafsa. Helt ok om man vill det. Jag hoppar av det tåget.

Tråden handlar om att trycka ner och jag har skrivit om vad jag tycker om de som gör det. Har inget mer att säga egentligen.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-15 10:11:08 följande:
    Inget att bråka om som sagt. Folk väljer att missförstå för man vill tjafsa. Helt ok om man vill det. Jag hoppar av det tåget.

Tråden handlar om att trycka ner och jag har skrivit om vad jag tycker om de som gör det. Har inget mer att säga egentligen.
    Jag har inte _valt_ att missförstå dig. Jag tolkar dig bokstavligt. Tjafsa vill jag inte heller. Jag vill att du ska förstå varför så många kvinnor irriterar sig på dig och tar illa upp av vad du skriver. Du får gärna förklara tydligt vad du menar med att du kritiserar kvinnor som grupp. För jag kan inte tolka det på annat sätt än att du kritiserar alla eller de flesta kvinnor. När du skriver att kvinnor vill trycka ned män, så tolkar jag även det som att du menar alla eller de flesta kvinnor. Och som sagt så gör du alltid den här indelningen i kvinnor vs män, som om könet gör en mer eller mindre benägen att vilja trycka ned andra. Det skapar ju fördomar om att kvinnor vill trycka ned män. Som om du tänker när du möter en kvinna att hon antagligen vill trycka ned dig, för att du är man och hon är kvinna. Det är DETTA synsätt hos dig som jag irriterar mig på, och det är ju uppenbart att många andra kvinnor gör det också. Om du tycker att vi har missuppfattat dig, så får du fundera över vad du egentligen tycker, vad du skriver och hur du uttrycker dig. Som sagt, så BORDE det ligga i ditt intresse hur andra uppfattar dig.

Aggressiv har jag dock aldrig uppfattat dig som, och jag har ingen anledning att tro att du misshandlar kvinnor.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (V) skrev 2023-10-13 22:42:45 följande:
    Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Det är vanligt med folk som vill predika och tala om för andra hur de ska leva, för då får man ett lika bra liv som de har. Ofta så kan man hitta hycklare bland predikare.
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 22:50:19 följande:
    Ja, jag upplever faktiskt hans beteende som aggressivt, när han år efter år, månad efter månad, startar trådar som alltid i grund och botten går ut på att tala om att kvinnor trycker ner män, kvinnor anmärker på mäns utseende, kvinnor hycklar, kvinnor bestämmer vem män ska träffa, kvinnor har det bättre än män osv. Trådarna består av en fråga som ofta är helt genomskinlig och knasig, eftersom syftet med hans trådar bara är att han ska få föra fram sina åsikter om kvinnor som grupp. Ingen vilja att faktiskt diskutera och utbyta erfarenheter, utan när han blir emotsagd försvinner han ut tråden. Och startar en likadan ny nästa dag. Jag förstår att det ligger en sorg i botten av att ha misslyckats att hitta en partner och känna sig ensam, men det gör det ändå inte okej att bete sig som han gör. 
    Fast jag har sett en del svar av kvinnor på FL som är av den typen. Kvinnor här skriver ju att han nog kan förvänta sig att vara ensam hela livet och att han inte ska räkna med att kunna attrahera någon kvinna, vilket jag tycker är riktigt elakt (att sparka på någon som redan ligger). Att de (vissa kvinnor på FL) hycklar stämmer. De har dubbla måttstockar i en del. När en kvinna på forumet beklagar sig över ett dåligt förhållande eller över att inte kunna hitta någon vettig man (då männen som kontaktar dem på dating antingen är sexistiska och fula eller både och.

Då förväntas alla svarande tycka synd om henne och den som lämnar en liknande nedlåtande kommentar som vissa kvinnor här brukar skriva till män, så får han hela gänget på sig och kommentaren anmäld. Men när en man beklagar sig så heter det att han är offerkofta, incel, patetisk och att han borde inse att sex och kärlek är inga rättigheter (finns det överhuvudtaget någon man på forumet som hävdat att sex och kärlek är rättigheter för hans del, jag har iallafall inte sett någon hittills)?

Varför gäller inte samma "regler" för män och kvinnor på forumet? Varför ska vissa behandlas med silkesvantar medan andra minsann får tåla lite hårda ord och elakheter?

Ja, vissa kvinnor här på FL trycker med avsikt ned vissa män, det har flera av oss sett under en väldigt lång tid. Då kanske det inte är så konstigt om vissa som tycker att de har fått ta tillräckligt med skit, börjar svara med samma mynt.

Vad som är hönan och ägget kan man utröna genom att kolla trådhistorik.

• Anonym (Mx)

Det är olika åsikter och perspektiv.. sen är det fler som känner sig kränkta, samtidigt som att fler har blivit hårdare i tonen.

Jag har inga problem med det, jag tycker folk som - tycker rätt - är värre. Man får enligt vissa bara ha den sk rätta värdegrunden och om man inte har det är påhopp, förtal mm helt legitimt.

• Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Mx) skrev 2023-10-15 14:04:10 följande:

Det är olika åsikter och perspektiv.. sen är det fler som känner sig kränkta, samtidigt som att fler har blivit hårdare i tonen.

Jag har inga problem med det, jag tycker folk som - tycker rätt - är värre. Man får enligt vissa bara ha den sk rätta värdegrunden och om man inte har det är påhopp, förtal mm helt legitimt.

När det gäller politik och sådant har forumet dock blivit mer demokratiskt än det var för 7-10 år sedan. Då kunde det väl nästan räcka med att du hade SD-sympatier för att ryka. Numer får alla politiska läger delta, med något högre i tak.

Har själv övergett SD sedan några år tillbaks ska tilläggas, då jag fått en mer inkluderande människosyn.

• Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 14:26:58 följande:
    Ja, varför svarar de hela tiden på hans inlägg om de nu är så trötta på honom?
    För att han och hans kumpan som eldar på honom att fortsätta älta, trots att han sagt själv att det är dåligt för hans hälsa, inte ska stå oemotsagda,.
  • Anonym (Chiffong)

Ser bara ensamma män som vill trycka ner kvinnor. Har aldrig sett något åt andra hållet.

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?