Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 22:50:19 följande:
Ja, jag upplever faktiskt hans beteende som aggressivt, när han år efter år, månad efter månad, startar trådar som alltid i grund och botten går ut på att tala om att kvinnor trycker ner män, kvinnor anmärker på mäns utseende, kvinnor hycklar, kvinnor bestämmer vem män ska träffa, kvinnor har det bättre än män osv. Trådarna består av en fråga som ofta är helt genomskinlig och knasig, eftersom syftet med hans trådar bara är att han ska få föra fram sina åsikter om kvinnor som grupp. Ingen vilja att faktiskt diskutera och utbyta erfarenheter, utan när han blir emotsagd försvinner han ut tråden. Och startar en likadan ny nästa dag. Jag förstår att det ligger en sorg i botten av att ha misslyckats att hitta en partner och känna sig ensam, men det gör det ändå inte okej att bete sig som han gör.
Fast jag har sett en del svar av kvinnor på FL som är av den typen. Kvinnor här skriver ju att han nog kan förvänta sig att vara ensam hela livet och att han inte ska räkna med att kunna attrahera någon kvinna, vilket jag tycker är riktigt elakt (att sparka på någon som redan ligger). Att de (vissa kvinnor på FL) hycklar stämmer. De har dubbla måttstockar i en del. När en kvinna på forumet beklagar sig över ett dåligt förhållande eller över att inte kunna hitta någon vettig man (då männen som kontaktar dem på dating antingen är sexistiska och fula eller både och.
Då förväntas alla svarande tycka synd om henne och den som lämnar en liknande nedlåtande kommentar som vissa kvinnor här brukar skriva till män, så får han hela gänget på sig och kommentaren anmäld. Men när en man beklagar sig så heter det att han är offerkofta, incel, patetisk och att han borde inse att sex och kärlek är inga rättigheter (finns det överhuvudtaget någon man på forumet som hävdat att sex och kärlek är rättigheter för hans del, jag har iallafall inte sett någon hittills)?
Varför gäller inte samma "regler" för män och kvinnor på forumet? Varför ska vissa behandlas med silkesvantar medan andra minsann får tåla lite hårda ord och elakheter?
Ja, vissa kvinnor här på FL trycker med avsikt ned vissa män, det har flera av oss sett under en väldigt lång tid. Då kanske det inte är så konstigt om vissa som tycker att de har fått ta tillräckligt med skit, börjar svara med samma mynt.
Vad som är hönan och ägget kan man utröna genom att kolla trådhistorik.