• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 15:44:56 följande:
    Nej, inga exempel. Min poäng är ungefär samma som här, och det avfärdas av de flesta ändå, så det spelar ingen roll. Jag har sagt allt jag ville säga i den här tråden också.
    Jo, kom på en sak. Jag vill inte bråka mer. Jag blir trött. Jag vill bara krama någon Nalle Hoppas att fler känner så.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 15:00:45 följande:
    Jag har träffat kvinnor som har sagt att jag är rolig, lätt att prata med, några var attraherade. Sånt känns kul förstås, och det är en sån kvinna jag skulle vilja träffa, där vi båda klickar.
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 15:07:17 följande:
    Ja, de flesta vill nog det. Tyvärr så vill många kvinnor förstöra den känslan för män, och det är min poäng. Tråden handlar ju om att trycka ner andra. Jag förstår inte varför män inte får känna så för många kvinnor?

Jag förstår inte vad det är du syftar på att kvinnor vill förstöra för män? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 10:31:29 följande:

Varför är det så svårt att vara snälla mot varann? Jag säger inte till en kvinna att hon är okvinnlig om hon är nervös eller osäker. Jag förstår att hon gör så gott hon kan. Hon behöver inte ha nån som hackar, kritiserar och kommer med gliringar hela tiden. Jag talar inte för en kvinna hur hon ska vara för att män ska vilja ha henne, och jag anmärker inte på hennes kropp.

De allra flesta kvinnor beter sig inte så mot män.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 14:34:17 följande:
    Nej, många här ser inte att det är personangrepp de sysslar med. Jag kritiserar kvinnor som grupp, men inte alla. Jag ger mig inte på enskilda personer här.
    Det är ju precis det felet du gör. Att du kritiserar kvinnor som grupp. Sluta se oss som en homogen grupp börja förstå att vi är individer istället. Du upplever dig illa behandlad av ett fåtal kvinnor, och baserat på det drar du den felaktiga slutsatsen att kvinnor som grupp vill trycka ned män. Det finns individer, både bland kvinnor och män, som vill trycka ned andra. Det har absolut ingenting med kön att göra. De allra flesta människor är dock hyggliga personer som inte behandlar andra illa.
  • Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 15:07:17 följande:
    Ja, de flesta vill nog det. Tyvärr så vill många kvinnor förstöra den känslan för män, och det är min poäng. Tråden handlar ju om att trycka ner andra. Jag förstår inte varför män inte får känna så för många kvinnor?
    Jag tycker att det är stor skillnad på att kritisera personer som skriver saker då kan man säga till dom kvinnorna (eller män som gör så) att dom beter sig dåligt.
    Inte kollektivt gå på kvinnor som grupp. 
    Varför ska kvinnor ta på sig ansvar för vad andra kvinnor sagt eller skrivit?
    Tar du på dig ansvar för vad andra män säger eller skriver och inte reagerar på om någon kvinna varje dag skulle upprepa hur hemska män är.
    Ska DU ansvara för andra män?

Helt galet, inte fasiken säger jag åt min man att han bara för att han är man ska ta ansvar för män i grupp för att en annan man säger eller skriver något.
    Ja det finns kvinnor som skriver så och det är absolut  precis lika galet.
    Att bunta i hop folk bara för att dom är ett visst kön, ifrån en viss stad eller land, eller annat, att alla är likadana och ska ansvara för varandra och få hat.
    För så är det när man varje dag skriver och startar trådar enbart baserat på ett klaga på kvinnor. Trådens mening är just det. 
    Det är en enorm skillnad mot andra trådar där jag kan hålla med om att folk kan svara ganska så sarkastiskt men dessa trådar som startas är ju enbart för att trycka till kvinnor eller som du själv skriver hämnas. 
    Det är inte ok!
    Bunta i inte ihop kvinnor till en grupp och kollektiv bestraffning för vad din syster och familj sagt för ofta är det ju just din syster och mamma du menar när du skriver kvinnor. Kvinnor precis som män är ju individer.
    Anklaga inte kvinnor som grupp i varje tråd!
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 14:42:57 följande:
    Nej, jag är inte kvinnohatare. Störtlöjligt. Jag skriver ofta om kvinnor jag gillat, beskrivit hur underbara kvinnor jag har träffat, och jag brukar själv uppmuntra kvinnor som har dejtproblem, är osäkra över sina kroppar m.m.
    Att du har gillat några enstaka kvinnor betyder ju inget när du påstår att kvinnor som grupp vill trycka ned män. Du generaliserar utifrån ett fåtal observationer. Du lider av konfirmeringsbias och ignorerar när kvinnor är trevliga. Till och med när kvinnor bara vill ge välmenande råd om hur du kan förändra dig själv så att du lättare träffar en kvinna, så tar du det som elakheter.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 16:35:44 följande:
    Jo, kom på en sak. Jag vill inte bråka mer. Jag blir trött. Jag vill bara krama någon  // Nalle Hoppas att fler känner så.
    Så brukar du göra. Aggressiv mot kvinnor, ångrar sig lätt och sen fortsätter karusellen. Precis som en kvinnomisshandlare.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 15:16:32 följande:
    Jag förstår inte det heller. Jag ser vad kvinnor skriver om män, och om jag inte känner igen mig så tar jag inte illa upp. Jag är inte som de männen som kvinnorna pratar om. Om kvinnor generaliserar om män så är det deras problem.
    Jag kritiserar inte alla kvinnor, jag är tydlig med vilka kvinnor som jag kritiserar. 
    Och om du generaliserar om kvinnor, så är det ditt problem? Eller?

Nej, du är verkligen inte tydlig med vilka kvinnor du kritiserar. Du säger ju själv att du kritiserar kvinnor som grupp. Det du borde göra, är att rikta kritiken direkt mot de kvinnor som beter sig illa, gärna direkt när det händer. Inte sitta och göra svepande uttalanden om att kvinnor gör så, kvinnor vill det här osv. Särskilt inte när det är negativa generaliseringar. För övrigt är det precis lika illa att kritisera män som grupp. Som sagt, börja se människor som individer istället.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 16:35:44 följande:
    Jo, kom på en sak. Jag vill inte bråka mer. Jag blir trött. Jag vill bara krama någon Nalle Hoppas att fler känner så.
    Jag brukar inte bli så sugen på att krama folk som kritiserar kvinnor eller män som grupp.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (M) skrev 2023-10-14 17:21:46 följande:
    Jag brukar inte bli så sugen på att krama folk som kritiserar kvinnor eller män som grupp.
    Nej inte jag heller! Särskilt när de dagen efter startar tio nya trådar om hur kvinnor trycker ner män.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?