• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Lisen)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-14 17:16:19 följande:
    Så brukar du göra. Aggressiv mot kvinnor, ångrar sig lätt och sen fortsätter karusellen. Precis som en kvinnomisshandlare.
    Ja, det följer ett givet mönster varje gång, har också tänkt på det. Trådarnas antal eskalerar och hans aggressioner mot kvinnor likaså och sedan kommer en vändning, då han ångrar det han skrivit, erkänner att han mår dåligt av det och något slags löfte om att sluta. Det blir tyst från honom ett tag och sedan en dag börjar allt om igen. Trådstarterna börjar poppa upp och så repeteras allt. Det är ett sjukt beteende och även om jag inte tror att KD misshandlar någon, så finns det absolut likheter i beteendemönstret.
  • Anonym (...)

Jo, man får ofta väldigt elaka svar. En del är ju alltid emot TS, vad det än gäller. Vissa har ju testat detta, och skrivit samma historia fast i två vinklar - t.ex. en där de låtsas vara svärmodern och en där de låtsats vara sonhustrun. Då har drevet gått mot TS i båda trådarna, fastän det var exakt samma situation i båda trådstarterna...

• Anonym (Frrr)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 20:13:41 följande:
    Ja, det följer ett givet mönster varje gång, har också tänkt på det. Trådarnas antal eskalerar och hans aggressioner mot kvinnor likaså och sedan kommer en vändning, då han ångrar det han skrivit, erkänner att han mår dåligt av det och något slags löfte om att sluta. Det blir tyst från honom ett tag och sedan en dag börjar allt om igen. Trådstarterna börjar poppa upp och så repeteras allt. Det är ett sjukt beteende och även om jag inte tror att KD misshandlar någon, så finns det absolut likheter i beteendemönstret.
    Det är så sorgligt. Jag skulle däremot finna det som sannolikt att aggressioner av det slaget faktiskt kan generera ett abusive relationship (Engelska jag vet) stannar kanske vid ord när någon upptäcker att en söt och snäll kvinna också har olika dimensioner. Kanske inte. Ett utslag av ilska och en önskan av kontroll är det då någon vill läxa upp kvinnor för att kvinnor ska förstå hur dåliga dom är, när hon börjar gråta så tröstar han och säger så så, om du bara inte gjorde så där så hade jag inte blivit så arg.
  • Anonym (Lisen)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-14 20:25:33 följande:
    Det är så sorgligt. Jag skulle däremot finna det som sannolikt att aggressioner av det slaget faktiskt kan generera ett abusive relationship (Engelska jag vet) stannar kanske vid ord när någon upptäcker att en söt och snäll kvinna också har olika dimensioner. Kanske inte. Ett utslag av ilska och en önskan av kontroll är det då någon vill läxa upp kvinnor för att kvinnor ska förstå hur dåliga dom är, när hon börjar gråta så tröstar han och säger så så, om du bara inte gjorde så där så hade jag inte blivit så arg.
    Ja, jag håller med dig helt. Hans trådar lämnar ofta en vag obehagskänsla i magen, just eftersom man undrar hur han skulle reagera när en, i hans ögon, söt, fnissig och snäll kvinna, vilket verkar vara hans ideal, visar mänskliga sidor där inte alla beteenden är söta och gulliga. När hon är irriterad, sur, trött osv. Känns som att tröskeln för att han ska anse att hon hycklar eller har dubbelmoral är väldigt låg?
  • Anonym
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-13 22:49:20 följande:
    Tror att folk tröttnar när samma person startar tråd efter tråd.
    Att tröttna är en sak. Men det betyder inte att man ska gå in i tråden och skriva
    Oj nu är det du igen  eller dylikt
    Man kan ju gå till en tråd man tycker är intressant istället
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym skrev 2023-10-14 21:33:58 följande:
    Att tröttna är en sak. Men det betyder inte att man ska gå in i tråden och skriva
    Oj nu är det du igen  eller dylikt
    Man kan ju gå till en tråd man tycker är intressant istället
    Ok, fast det gjorde jag inte. Jag svarade på TS fråga.
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 20:13:41 följande:
    Förstår inte att ni upplever honom som "aggressiv". Det enda jag kan se är att han är ledsen över att inte hitta någon och ifrågasätter kvinnors beteende och ibland dubbla måttstockar. Jag tycker i så fall att en del kvinnor som svarar honom är desto mer aggressiva.

• Anonym
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-14 21:39:59 följande:
    Ok, fast det gjorde jag inte. Jag svarade på TS fråga.
    Jag skrev inte att du gjorde det
    TS undrade varför folk trycker ner andra, dvs skriver dumma saker. 
    Tröttna på inlägg får man naturligtvis göra men ts frågar varför man skriver dumma kommentarer
    Att man tröttnar måste ju inte innebära att man skriver tråkiga kommentarer
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 22:12:59 följande:
    Förstår inte att ni upplever honom som "aggressiv". Det enda jag kan se är att han är ledsen över att inte hitta någon och ifrågasätter kvinnors beteende och ibland dubbla måttstockar. Jag tycker i så fall att en del kvinnor som svarar honom är desto mer aggressiva.
    Då har du inte läst mycket. Har läst ganska obehagliga saker. Men eftersom det ska paketeras i en tyck-synd om mig form så verkar dessa fruktansvärt aggressiva uttalanden gå folk förbi. En del t o m försvarar dennes extrema attacker mot kvinnor. Kanske handlar om att denne och andra tycker att gruppen kvinnor är en victimless crime att ge sig på, kanske handlar om att det också är dennes åsikter om kvinnor.
  • Anonym (V)
    Anonym (...) skrev 2023-10-14 20:21:22 följande:

Jo, man får ofta väldigt elaka svar. En del är ju alltid emot TS, vad det än gäller. Vissa har ju testat detta, och skrivit samma historia fast i två vinklar - t.ex. en där de låtsas vara svärmodern och en där de låtsats vara sonhustrun. Då har drevet gått mot TS i båda trådarna, fastän det var exakt samma situation i båda trådstarterna...

Ha ha vad smart! kan mycket väl tänka mig det. 
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?