Inlägg från: Anonym (Lisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisen)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Frrr) skrev 2023-10-14 17:16:19 följande:
    Så brukar du göra. Aggressiv mot kvinnor, ångrar sig lätt och sen fortsätter karusellen. Precis som en kvinnomisshandlare.
    Ja, det följer ett givet mönster varje gång, har också tänkt på det. Trådarnas antal eskalerar och hans aggressioner mot kvinnor likaså och sedan kommer en vändning, då han ångrar det han skrivit, erkänner att han mår dåligt av det och något slags löfte om att sluta. Det blir tyst från honom ett tag och sedan en dag börjar allt om igen. Trådstarterna börjar poppa upp och så repeteras allt. Det är ett sjukt beteende och även om jag inte tror att KD misshandlar någon, så finns det absolut likheter i beteendemönstret.
  • Anonym (Lisen)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-14 20:25:33 följande:
    Det är så sorgligt. Jag skulle däremot finna det som sannolikt att aggressioner av det slaget faktiskt kan generera ett abusive relationship (Engelska jag vet) stannar kanske vid ord när någon upptäcker att en söt och snäll kvinna också har olika dimensioner. Kanske inte. Ett utslag av ilska och en önskan av kontroll är det då någon vill läxa upp kvinnor för att kvinnor ska förstå hur dåliga dom är, när hon börjar gråta så tröstar han och säger så så, om du bara inte gjorde så där så hade jag inte blivit så arg.
    Ja, jag håller med dig helt. Hans trådar lämnar ofta en vag obehagskänsla i magen, just eftersom man undrar hur han skulle reagera när en, i hans ögon, söt, fnissig och snäll kvinna, vilket verkar vara hans ideal, visar mänskliga sidor där inte alla beteenden är söta och gulliga. När hon är irriterad, sur, trött osv. Känns som att tröskeln för att han ska anse att hon hycklar eller har dubbelmoral är väldigt låg?
  • Anonym (Lisen)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 22:12:59 följande:
    Förstår inte att ni upplever honom som "aggressiv". Det enda jag kan se är att han är ledsen över att inte hitta någon och ifrågasätter kvinnors beteende och ibland dubbla måttstockar. Jag tycker i så fall att en del kvinnor som svarar honom är desto mer aggressiva.
    Ja, jag upplever faktiskt hans beteende som aggressivt, när han år efter år, månad efter månad, startar trådar som alltid i grund och botten går ut på att tala om att kvinnor trycker ner män, kvinnor anmärker på mäns utseende, kvinnor hycklar, kvinnor bestämmer vem män ska träffa, kvinnor har det bättre än män osv. Trådarna består av en fråga som ofta är helt genomskinlig och knasig, eftersom syftet med hans trådar bara är att han ska få föra fram sina åsikter om kvinnor som grupp. Ingen vilja att faktiskt diskutera och utbyta erfarenheter, utan när han blir emotsagd försvinner han ut tråden. Och startar en likadan ny nästa dag. Jag förstår att det ligger en sorg i botten av att ha misslyckats att hitta en partner och känna sig ensam, men det gör det ändå inte okej att bete sig som han gör. 
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?