• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • EnAnonumius
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 08:52:18 följande:
    Det kanske har blivit ett problem på FL att vissa förutsätter att bara för att en trådstartare formulerar sig snarlikt en annan medlem så förutsätter vissa av er att det är "samma person" och så får personen (som inte är samma) en hög med skit på sig för att vissa svarande tror att det är en annan medlem som de ogillar. Det är just det här som jag tror skrämmer iväg många från FL. Att de, som kanske relativt nya medlemmar, får en massa obefogad skit och förutfattade meningar som de inte alls hade räknat med.

Men jag är inne på TS linje, att det kan vara ett antal personer som satt detta i system (dvs att svara elakt och nedlåtande på ett sätt som gör att de kan "komma undan" med det, t.ex genom att direkt hugga med epitet mot TS och förutfattade meningar.
    Ja det kan jag hålla med om att många dömer redan ut på "snarlikt" och det är ju fel. Helt fel

Det jag menade är ju att är det "helt lika" så kan man se att det är samma..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Stora syster)

Både KD och alla som trackar KD i varenda tråd där han dyker upp framstår som autister med OCD.

Bara hoppa över att kommentera ältande inlägg, så blir allt bra ska ni se.

För jag vet bäst, och så är det.

• klyban
    Anonym (Stora syster) skrev 2023-10-14 14:14:18 följande:

Både KD och alla som trackar KD i varenda tråd där han dyker upp framstår som autister med OCD.

Saklig kritik berättar en del dåligt om KD idag, KD får väl rannsaka sig själva kanske och rätta till det?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Stora syster) skrev 2023-10-14 14:14:18 följande:

Ja, varför svarar de hela tiden på hans inlägg om de nu är så trötta på honom?
  • Freddie K

Jo, många vill trycka ner en. Själv så tror jag inte på att trycka ner folk. Jag brukar tänka att har man inget snällt att säga så ska man inte säga något alls, men jag är konflikträdd med. Man behöver inte alltid hålla med, men man behöver inte ta till personangrepp och sånt.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Lo)
    klyban skrev 2023-10-14 14:19:40 följande:
    Saklig kritik berättar en del dåligt om KD idag, KD får väl rannsaka sig själva kanske och rätta till det?
    Nja, det är mer att det är predikande från de som vet bäst. Jag gjorde en tråd om det för ett tag sen. Och det passar in bra i den här tråden. Människor som vill trycka ner andra. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 14:26:58 följande:
    Ja, varför svarar de hela tiden på hans inlägg om de nu är så trötta på honom?
    Predikan. De vet bäst. Och vill trycka ner andra.
  • Anonym (Lo)
    Freddie K skrev 2023-10-14 14:27:05 följande:

Jo, många vill trycka ner en. Själv så tror jag inte på att trycka ner folk. Jag brukar tänka att har man inget snällt att säga så ska man inte säga något alls, men jag är konflikträdd med. Man behöver inte alltid hålla med, men man behöver inte ta till personangrepp och sånt.

Nej, många här ser inte att det är personangrepp de sysslar med. Jag kritiserar kvinnor som grupp, men inte alla. Jag ger mig inte på enskilda personer här.
  • Freddie K
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 14:34:17 följande:
    Nej, många här ser inte att det är personangrepp de sysslar med. Jag kritiserar kvinnor som grupp, men inte alla. Jag ger mig inte på enskilda personer här.
    Även om man generaliserar kan det ju vara rätt taskigt, men har man kritik så tycker jag ändå att man borde få uttrycka den.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Lo)
    Freddie K skrev 2023-10-14 14:35:41 följande:
    Även om man generaliserar kan det ju vara rätt taskigt, men har man kritik så tycker jag ändå att man borde få uttrycka den.
    Jag tycker också det. Och hur man kan få det till att jag är kvinnohatare förstår jag inte. Då missförstår man helt vad jag skriver.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?