• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-22 22:35:23 följande:
    Självklart är allas ordval viktiga, men nu pratade jag om hur DU framstår i diskussionen med Frrr, och jag ser att du fortsätter i samma ton mot mig. Jag är inte mogen att tänka objektivt för att jag har svårt för dina ordval, enligt dig.
    Tja du har väl rätt att tycka som du vill och jag tycker som jag vill.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 22:37:38 följande:
    Tja du har väl rätt att tycka som du vill och jag tycker som jag vill.
    Ja, du tycker ju uppenbarligen att nedsättande ord  är ett bra sätt att föra debatt. Lustigt att du skriver i en tråd om att trycka ner andra när du gör precis det.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 22:06:13 följande:
    Om du inte fattar den enkla meningen själv så tror jag ingen kommer kunna förklara den för dig, du är helt enkelt inte mogen nog för det.
    Jag antar att du själv inte ens vet vad det är du ifrågasätter. Du håller tydligen på med krigsföring.

Men jag ger det en till chans till en civil diskussion: Förklara vad det är du ifrågasätter? 
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 22:43:01 följande:
    Jag antar att du själv inte ens vet vad det är du ifrågasätter. Du håller tydligen på med krigsföring.

Men jag ger det en till chans till en civil diskussion: Förklara vad det är du ifrågasätter? 
    Jag har redan förklarat för dig vad jag ifrågasätter och varför andra har lika stor rätt att ifrågasätta dig som du har att ifrågasätta andra med det verekar du inte klara av att fatta, dvs du är helt enkelt för omogen för att vistas på diskussionstrådar, en sandlåda på dagis är nog mer din arena.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 22:51:42 följande:
    Jag har redan förklarat för dig vad jag ifrågasätter och varför andra har lika stor rätt att ifrågasätta dig som du har att ifrågasätta andra med det verekar du inte klara av att fatta, dvs du är helt enkelt för omogen för att vistas på diskussionstrådar, en sandlåda på dagis är nog mer din arena.
    Märkligt
  • Anonym (Lo)

Ja, jag upplever att många vill trycka ner andra, även i denna tråden. Påminner om partiledardebatter.

• Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-23 06:31:10 följande:

Ja, jag upplever att många vill trycka ner andra, även i denna tråden. Påminner om partiledardebatter.

Ja, rätt "komiskt" att en trådstart som tar upp problemet utmynnar i just detta beteende. Vissa på FL förnekar sig inte.

• Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-23 00:40:38 följande:
    Märkligt
    Ja det är väldigt märkligt hur ofattbart omogna vissa vuxna människor kan vara ibland 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-22 19:06:08 följande:
    Jag ville bara hon skulle lyssna, hon behövde varken uppmuntra mig eller förlöjliga mig. Det är som när kvinnor pratar om män som de gillar. Känslorna bubblar över och de vill prata om det. Skillnaden är att män som har såna känslor ska förlöjligas, han ska inte tro att en kvinna kan vara intresserad av honom, han är patetisk.

På vilket är det att förlöjliga att säga att hon inte är intresserad? att säga den krassa sanningen är inte detsamma som att förlöjliga. om din syster däremot sa något i stil med haha, hur kan du tro att hon är intresserad av dig? är du helt koko? 

en sådan kommentar är att förlöjliga det håller med om. Men att bara säga sanningen så som sanningen är så är det inte att förlöjliga. 

så på vilket sätt förlöjligades dina känslor eller mäns känslor?

Anonym (Ester) skrev 2023-10-18 23:28:40 följande:

Håller med. Ofta otroligt otrevliga, spydiga, provocerande svar. Typ besserwisser attityder med nedtryckande inlägg. Det dras väldigt dramatiska slutsatser och påhopp och påståenden, ord och meningar förvrängs osv. De kan ju knappast bete sig så ute i livet? Men skönt att veta att fler upplever detta på FL. Tröttnade ett tag pga just detta. Skriver sällan trådar men när man läser diskussioner eller själv kommenterar och och det bara spårar ur. Vet inte, tänker det kanske är uttråkade, bittra människor? Gör av med frustration på FL? Kanske själva är nedtryckta eller så.

Jag gissar på både uttråkade och bittra. De har fastnat i FL:s irrationellt känslomässiga nät och har inte fått ihop sina livspaket, eller livet blev inte som de hade tänkt sig, och tar då ut sin bitterhet och sina frustrationer över det här. Därför tror jag inte heller ett skit på när de i trådar om privatekonomi säger att de har högavlönade jobb och har det gott ställt ekonomiskt. Hade de verkligen haft det skulle de inte ösa ur sig en massa bitterhet och svador mot utvalda offer här.

• Anonym (Lo)
    Tyra myra skrev 2023-10-18 23:05:42 följande:

Denna jakt på Kaffe Draken har både förvånat och oroat mig.  Begriper inte varför han inte ska få komma tilltals.  

Nästan varje gång en ny tråd skriven av en man som behandlar problem med det motsatta könet, är någon där och beskyller TS vara Kaffe Draken sen är surret igång.  Det är ganska självklart att män kommer att sluta lägga upp trådar om det ämnet. 

Förklara för mig varför denna Kaffe Drake inte ska kunna få svar på sina frågor?
    Många av de som jagar honom lägger aldrig upp egna trådar. De ställer inga egna frågor och ger inga svar. De underhåller sig med att kritisera andra.

Ja, i en annan tråd om åldrande så får jag inte heller yttra mig. Män ska tystas.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Ester) skrev 2023-10-18 23:28:40 följande:

Håller med. Ofta otroligt otrevliga, spydiga, provocerande svar. Typ besserwisser attityder med nedtryckande inlägg. Det dras väldigt dramatiska slutsatser och påhopp och påståenden, ord och meningar förvrängs osv. De kan ju knappast bete sig så ute i livet? Men skönt att veta att fler upplever detta på FL. Tröttnade ett tag pga just detta. Skriver sällan trådar men när man läser diskussioner eller själv kommenterar och och det bara spårar ur. Vet inte, tänker det kanske är uttråkade, bittra människor? Gör av med frustration på FL? Kanske själva är nedtryckta eller så.

Jag gjorde en tråd om det. De som tycker att de ger andra råd men som i själva verket predikar. Man ska följa deras evangelium för då får man ett lika bra liv som de har. För de har lyckats. Man ska vara som dom är och göra som dom. Då är det bra.
    Det är vanligt att det jag skriver förvrängs och flera hittar på saker som jag aldrig sagt eller gjort. Jag tror att många helt enkelt vill få en reaktion, och egentligen inte bryr sig om andra människor.
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-24 08:34:17 följande:
    Jag gjorde en tråd om det. De som tycker att de ger andra råd men som i själva verket predikar. Man ska följa deras evangelium för då får man ett lika bra liv som de har. För de har lyckats. Man ska vara som dom är och göra som dom. Då är det bra.
    Det är vanligt att det jag skriver förvrängs och flera hittar på saker som jag aldrig sagt eller gjort. Jag tror att många helt enkelt vill få en reaktion, och egentligen inte bryr sig om andra människor.
    Jag har också ofta sett att de tillskriver dig egenskaper som du inte har visat att du har, som någon som skrev t.ex. att du var att jämföra med en kvinnomisshandlare. Om de tycker det lär de aldrig ha varit utsatta för en verklig kvinnomisshandlare (min farsa har varit det så jag vet hur en sådan persons lynne är) + en del andra saker som visar på deras ogrundade fördomar.

Jag har också blivit utsatt för dessa förutfattade meningar och har fått försvara mig mot dem. Men det är som att när de en gång fått för sig att en person är på ett visst sätt så klarar de inte att ändra den bilden, eller så vill de helt enkelt inte, för att de är mer intresserade av att bara tjafsa.

• Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-24 08:44:21 följande:
    Jag har också ofta sett att de tillskriver dig egenskaper som du inte har visat att du har, som någon som skrev t.ex. att du var att jämföra med en kvinnomisshandlare. Om de tycker det lär de aldrig ha varit utsatta för en verklig kvinnomisshandlare (min farsa har varit det så jag vet hur en sådan persons lynne är) + en del andra saker som visar på deras ogrundade fördomar.

Jag har också blivit utsatt för dessa förutfattade meningar och har fått försvara mig mot dem. Men det är som att när de en gång fått för sig att en person är på ett visst sätt så klarar de inte att ändra den bilden, eller så vill de helt enkelt inte, för att de är mer intresserade av att bara tjafsa.
    Ja, flera kallar mig kvinnohatare och några antyder att jag kommer att misshandla kivnnor. Några påstår att jag utsatt kvinnor för övergrepp. Jag svarar inte de som skriver att jag skulle misshandla kvinnor, det är inte värt att svara på. Tror också att det inte spelar nån roll vad jag och andra användare skriver, folk har redan satt en stämpel.
  • Anonym (Bigone)

Ja och det tror jag beror på att det hänger många omogna yngre personer här. Skulle vara intressant med ett liknande forum fast för "vuxna" där man kunde dela med sig av råd och tips/erfarenheter utan att det känns som ett dagis. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (Bigone) skrev 2023-10-24 08:55:54 följande:

Ja och det tror jag beror på att det hänger många omogna yngre personer här. Skulle vara intressant med ett liknande forum fast för "vuxna" där man kunde dela med sig av råd och tips/erfarenheter utan att det känns som ett dagis. 

Ska man tro vad många skriver så är det många som inte är yngre, och de trycker också ner andra.
    Anonym (Bigone) skrev 2023-10-24 08:55:54 följande:

Tro mig, på detta forum är det de medelålders stammisarna som är mest omogna. Yngre personer håller sig därför ofta för goda för att delta i deras oändliga tjafstrådar.

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?