• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Allvarligt talat!)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 08:28:02 följande:
    Du påstår ju nåt om mig i tråden som inte är sant. 
    Ja, du säger det, men jag har ju frågat några gånger nu vilket påstående det är du menar som inte är sant, och jag kan inte bemöta det påståendet om du inte berättar för mig vilket påstående du menar. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 08:32:57 följande:
    Ja, du säger det, men jag har ju frågat några gånger nu vilket påstående det är du menar som inte är sant, och jag kan inte bemöta det påståendet om du inte berättar för mig vilket påstående du menar. 
    Du har inte skrivit SÅ många inlägg i tråden så det borde vara enkelt för dig att identifiera vad jag menar, eller vet du inte ens vad du skriver?
    Det är andra som också har hittat på saker om mig, att jag är pedofil och har utsatt tjejer för övergrepp. De som påstår saker har bevisbördan, var det inte så du sa?
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 08:35:30 följande:
    Du har inte skrivit SÅ många inlägg i tråden så det borde vara enkelt för dig att identifiera vad jag menar, eller vet du inte ens vad du skriver?
    Det är andra som också har hittat på saker om mig, att jag är pedofil och har utsatt tjejer för övergrepp. De som påstår saker har bevisbördan, var det inte så du sa?
    Du är inte Kaffedraken i alla fall, så mycket kan jag konstatera. Det är ett påstående som jag grundar på ditt skrivsätt. Eftersom du inte är Kaffedraken, som du alltså låtsas vara då och då av gud vet vilka skäl så har jag inget intresse av att förstå vad du menar. Jag har identifierat dig som slöseri med min tid. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 08:38:27 följande:
    Du är inte Kaffedraken i alla fall, så mycket kan jag konstatera. Det är ett påstående som jag grundar på ditt skrivsätt. Eftersom du inte är Kaffedraken, som du alltså låtsas vara då och då av gud vet vilka skäl så har jag inget intresse av att förstå vad du menar. Jag har identifierat dig som slöseri med min tid. 
    Samma här.
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (AA) skrev 2023-10-18 07:24:02 följande:
    Tycker du kan stanna kvar här. Du verkar trevlig och är en frisk fläkt. 
    Tack för de orden Glad De värmde. Man blir alltid lika överraskad över det fåtal snälla kommentarer som kommer ibland.

• Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-18 10:08:12 följande:
    Tack för de orden Glad De värmde. Man blir alltid lika överraskad över det fåtal snälla kommentarer som kommer ibland.
    Ja, det är inte vanligt. De flesta här vill trycka ner andra.
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 07:52:31 följande:

Inte_alltid_samma:

"Mitt liv börjar gudskelov ordna upp sig på flera plan nu. Men under tiden kommer jag att behöva forum att skviva av mig på och ventilera mig på. Att skriva och få respons, oavsett om den är negativ eller positiv, håller min hjärna sysselsatt och "upptagen" med något och det i sig är en trigger för mig att fortsätta på min inslagna väg. Men när jag känner mig redo, kommer jag inte att skriva här mer."

Åh, vad glad jag blir att höra att ditt liv går framåt! Jag var som sagt lite orolig. Förstår precis det där med att skriva och få respons. Det jag menade var att eftersom Flashback finns så kan du ju använda det. Men jag förstår och vet ju att du haft kontakt med andra här på forumet som du kanske vill fortsätta hs kontakt med här.

Önskar dig det bästa och att du blir klar med boken. Det här blir ju lite PM-aktigt men jag vet att du vill vara försiktig med att lämna ut ditt nya nick. 

Tack för dina värmande ord Glad. Man blir alltid lika glad över det fåtal snälla kommentarer man får ibland här på FL. Jag har hittills delat ut ex (utkast) av min bok till mellan 40-50 personer och har bara fått positiv respons. Struntar i om det är "PM-aktigt", jag har inget att dölja eftersom jag är ärlig och uppriktig med det mesta. Har avskytt sen yngre år att vara någon som svansar som katten kring het gröt av rädsla för att "stöta sig" med personer. Det har att göra med att jag haft riktiga prakexemplar till kameleonter/ vindflöjlar i min omgivning och deras hyckleri och dubbelhet blev så uppenbart för mig, eftersom man såg hur de bytte åsikt/ uppfattning beroende på vilka de pratade med. Helt meningslöst beteende (om inte tillfället ifråga faktiskt kräver en viss social smidighet) eftersom du aldrig kan vara alla till lags och kommer att trampa på någons ömma tår oavsett hur du försöker vrida och vända dig. Bättre att vara rak och uppriktig från början i de allra flesta sammanhang.

• Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-18 10:15:20 följande:
    Tack för dina värmande ord Glad. Man blir alltid lika glad över det fåtal snälla kommentarer man får ibland här på FL. Jag har hittills delat ut ex (utkast) av min bok till mellan 40-50 personer och har bara fått positiv respons. Struntar i om det är "PM-aktigt", jag har inget att dölja eftersom jag är ärlig och uppriktig med det mesta. Har avskytt sen yngre år att vara någon som svansar som katten kring het gröt av rädsla för att "stöta sig" med personer. Det har att göra med att jag haft riktiga prakexemplar till kameleonter/ vindflöjlar i min omgivning och deras hyckleri och dubbelhet blev så uppenbart för mig, eftersom man såg hur de bytte åsikt/ uppfattning beroende på vilka de pratade med. Helt meningslöst beteende (om inte tillfället ifråga faktiskt kräver en viss social smidighet) eftersom du aldrig kan vara alla till lags och kommer att trampa på någons ömma tår oavsett hur du försöker vrida och vända dig. Bättre att vara rak och uppriktig från början i de allra flesta sammanhang.
    Ja, när man hittar på saker som inte stämmer så är det raka motsatsen till att vara uppriktig. Men många har höga tankar om sig själva och tycker att de har rätt att förvränga saker och hitta på. Om nån tar illa upp så är det deras problem. De är ju bara "ärliga".
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-18 10:15:20 följande:
    Jag önskar dig som sagt allt gott. Vi har rakhet, uppriktighet och principfasthet som gemensamma egenskaper. De kan ibland göra att andra uppfattar oss som rigida, och ibland kan det vara med rätta 😉. Det är svårt att få syn på sig själv i varje situation.

Utifrån vad jag vet om dig så tror jag att de du haft runt dig inte alltid varit de minst manipulativa av människor, men liksom jag har gjort så har du lärt dig av vad du mött.

Jag är som sagt så glad över att höra att du är på banan på väg framåt. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 08:35:30 följande:
    I stället för att tjafsa som en obstinat fjortis så kan du väl säga vilket påstående det är som du anser är felaktigt.

(Jag säger INTE att du är en obstinat fjortis, det jag säger att du tjafsar som er sådan)

Ja den som påstår saker har bevisbördan.

Det du inte förstår är att det är DU som hävdar  att AllvarligtTalat har påstått en sak om dig som du anser är fel.
    Då är det också DIN sak att ta fram det påståendet som du anser är felaktigt så h*n kan kan bevisa att h*n rätt, ELLER erkänna att h*n hade fel.

Men det ingår INTE i den s.k bevisbördan att både leta fram aktuellt påstående (som någon påstår är fel) först ,och sedan bevisa att påståendet är rätt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?