Anonym (märkligt) skrev 2023-10-19 10:49:16 följande:
Kanske för att man tycker det är dumt och irriterande och säger det? Syftet med diskussionstrådar är trotts allt att bolla åsikter, det finns inga krav på att åsikterna måste vara trevliga och alla måste hålla med varandra.
Jag tror att du blandat ihop diskussion med medhåll Ester, en diskussion behöver inte alltid innebära att alla är överens, håller varandra i handen och sjunger akumbaya, En diskussion kan lika väl bestå av två helt motsatta åsikter.
Om du bara tittar in i trådar där alla håller med varandra och sjunger akumbaya så är det ju ditt val, men det betyder ju inte att det skulle vara bättre än andra val eller tecken på nån slags mognad, personligen skulle jag klassa det som väldigt omoget eftersom en vuxen människa borde kunna acceptera att människor tycker olika och även diskutera saker som inte alltid är ändå trevliga.
Jag tycker hela din argumentation bygger på att tycker man något är bra så får man säga det, tycker man lika så får man säga det men tycker man något är dåligt så ska man vara tyst. Det är bara positiva saker som får yttras och det tycker jag är ett väldigt irrationellt sätt att resonera eftersom det bygger på konflikträdsla och nån slags förträngande där man undviker allt som inte känns trevligt. Kritik och ifrågasättande är precis lika viktigt som medhåll och stöttande.
Oj, ta det lugnt, tagga ner lite och lägg inte ord i min mun tack. Menade absolut inte att man måste hålla med i alla diskussioner, om alla tyckte lika skulle det inte vara så mycket diskussion. Vet inte riktigt vart du läst att jag resonerar på det sättet. Det jag menade är att om man är TRÖTT och irriterad på vissa trådar och därför per automatik ger sig in och är spydig eller elak så tycker jag det är konstigt ja. Såna trådar lägger jag personligen inte tid på om de tröttar ut mig, irriterar mig. Däremot ger jag mig ofta in i intressanta diskussioner där man tycker olika, inget fel i det. Har inga som helst problem med det
Men då är jag intresserad och mår inte dåligt av diskussionen eller tråden. Hade jag gjort det hade jag inte gett mig in och bara hackat ner på folk bara för att nej DET ÄR DET JAG MENAR. Man kan tycka olika man kan argumentera osv, blanda inte ihop det med att vara spydig, nedlåtande eller elak. Det är det denna tråden handlar.