• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (M)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-22 19:32:07 följande:
    En del här på forumet ger sken av att "vilja väl" när de egentligen bara är ute efter att trycka ned. Vill man någon väl visar man det genom att komma med konstruktiva förslag. När vissa på forumet skriver saker som "Du kan nog inte förvänta dig att kunna attrahera någon" eller kallar en person för "offerkofta", patetisk, kvinnohatare och incel, bidrar de inte till något konstruktivt.

Kvinnor på forumet som ventilerar att de har problem med att hitta någon vettig man vid dating eller om relationsproblem accepterar inte liknande svar, varför ska då män acceptera det?
    Nu pratar jag inte om kvinnor på forumet, utan om Kaffedrakens kvinnliga bekanta, och hans syster, som alla har sagt saker till honom irl som han tolkar som illasinnat. Han har dragit upp dem ca 963863 ggr i olika trådar. Du kan inte ha missat det.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-19 18:25:03 följande:
    Ja, jag har blivit kallad kvinnohatare och otrevligast på forumet. De som skriver såna saker ser inte sina egna övertramp och personpåhopp.
    Många hittar på saker och förvränger saker. Det kan man se i den här tråden också. 

Har sett dig skriva kvinnohatare inlägg. Ändå så verkar du vara helt oförstående. För du äääälskar ju kvinnor.

inläggen du skrev var att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män samt att kvinnor har varit dumma mot män i evigheter med hänvisning till Adam och Eva. 

Det är inte bara hat mot en grupp, det är också otrevligt naturligtvis. 

• Anonym (märkligt)
    Anonym (M) skrev 2023-10-22 19:52:00 följande:
    Nu pratar jag inte om kvinnor på forumet, utan om Kaffedrakens kvinnliga bekanta, och hans syster, som alla har sagt saker till honom irl som han tolkar som illasinnat. Han har dragit upp dem ca 963863 ggr i olika trådar. Du kan inte ha missat det.
    Jodå, kaffedraken är ju ganska känd på FL med sitt eviga ältande MEN man ska heller inte sticka under stol med att så fort någon skriver något inlägg där kvinnor ifrågasätts eller kritiseras så börjar det genast gapas om kaffedraken och precis varenda en som skriver i tråden är såklart kaffedraken i mins 30 olika skepnader Drömmer
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 19:57:09 följande:

Har sett dig skriva kvinnohatare inlägg. Ändå så verkar du vara helt oförstående. För du äääälskar ju kvinnor.

inläggen du skrev var att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män samt att kvinnor har varit dumma mot män i evigheter med hänvisning till Adam och Eva. 

Det är inte bara hat mot en grupp, det är också otrevligt naturligtvis. 

Vad är ett "kvinnohatar inlägg" och vem avgör om det som skriv verkligen är hat?

Räcker det med att någon random person på FL ropar "kvinnohaaaat" för att det ska vara klarställt att det är så?

I så fall är ju varenda tråd på FL där någon kvinnas agerande ens kommer i närheten av att ifrågasättas detsamma som "kvinnorhat" för vissa foliehattar är ju inne och gapar "kvinnohat" i varenda sån tråd.
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 20:35:55 följande:
    Jodå, kaffedraken är ju ganska känd på FL med sitt eviga ältande MEN man ska heller inte sticka under stol med att så fort någon skriver något inlägg där kvinnor ifrågasätts eller kritiseras så börjar det genast gapas om kaffedraken och precis varenda en som skriver i tråden är såklart kaffedraken i mins 30 olika skepnader Drömmer
    Jag gillar Kaffedraken eftersom han väcker reaktioner. Min fråga är varför kvinnor överhuvudtaget svarar på hans inlägg om de nu tycker så illa om honom. Det betyder ju att han tangerar något grundläggande hos dem, kanske för att han blottlägger deras ofta uppenbara hyckleri.

Som jag ser det är han en frisk fläkt på ett forum där vissa kvinnor vill ta sig rätten att bestämma vad som får skrivas och inte.

• Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 20:40:39 följande:
    Vad är ett "kvinnohatar inlägg" och vem avgör om det som skriv verkligen är hat?

Räcker det med att någon random person på FL ropar "kvinnohaaaat" för att det ska vara klarställt att det är så?

I så fall är ju varenda tråd på FL där någon kvinnas agerande ens kommer i närheten av att ifrågasättas detsamma som "kvinnorhat" för vissa foliehattar är ju inne och gapar "kvinnohat" i varenda sån tråd.
    "Det ligger i män natur att förlöjliga kvinnor"
    -är ett exempel på manshat.

men det har jag inte sett någon skriva. Försöker du förmildra kvinnohatet i mitt föregående inlägg? Varför det? Jag trodde egentligen att alla var överens om att det är dåligt att trycka ned andra. Och då tycker jag det ingår att uppmärksamma hat och säga ifrån till det. Det du skriver är ju rätt så nedlåtande och gaslightingande. Till och med öppna hatiska inlägg ska låtsas som att de inte alls är hatiska tydligen.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 20:48:23 följande:
    "Det ligger i män natur att förlöjliga kvinnor"
    -är ett exempel på manshat.

men det har jag inte sett någon skriva. Försöker du förmildra kvinnohatet i mitt föregående inlägg? Varför det? Jag trodde egentligen att alla var överens om att det är dåligt att trycka ned andra. Och då tycker jag det ingår att uppmärksamma hat och säga ifrån till det. Det du skriver är ju rätt så nedlåtande och gaslightingande. Till och med öppna hatiska inlägg ska låtsas som att de inte alls är hatiska tydligen.
    Haha, så typiskt feministisk retorik, sväljer man inte allt de säger utan att blinka så vill man såklart förmildra kvinnohat.Drömmer

Som svar på din fråga så nej, VERKLIG kvinnohat är givetvis aldrig ok, MEN då ska de röra sig om VERKLIGT kvinnohat och inte vad någon foliehatt anser är kvinnohat.

Med tanke på att FL kryllar av rabiata feminister som gapar kvinnohat i varenda jävla tråd och även ditt något kategoriska svar där du genast börjar anklaga andra för att vilja vilja "förmilda kvinnohat"  när de undrar vad du baserar du baserar ditt bedömmande av "kvinnohat" på så finns det nog all anledning att ifrågasätta det. 
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 21:10:37 följande:
    Haha, så typiskt feministisk retorik, sväljer man inte allt de säger utan att blinka så vill man såklart förmildra kvinnohat.Drömmer

Som svar på din fråga så nej, VERKLIG kvinnohat är givetvis aldrig ok, MEN då ska de röra sig om VERKLIGT kvinnohat och inte vad någon foliehatt anser är kvinnohat.

Med tanke på att FL kryllar av rabiata feminister som gapar kvinnohat i varenda jävla tråd och även ditt något kategoriska svar där du genast börjar anklaga andra för att vilja vilja "förmilda kvinnohat"  när de undrar vad du baserar du baserar ditt bedömmande av "kvinnohat" på så finns det nog all anledning att ifrågasätta det. 
    Vad är ett kvinnohatiskt uttryck för dig om inte "Det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män" är det?

Du verkar rätt så nedlåtande med dina uttryck f ö då du pratar om "foliehattar" "rabiata feminister" samt Sarkastiska emojis. Jag gissar att du vill ha ett hatiskt forum då.

Jag vill inte det, och det är därför jag säger ifrån. Du försöker tysta mig med diverse nedlåtande kommentarer.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 21:18:38 följande:
    Vad är ett kvinnohatiskt uttryck för dig om inte "Det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män" är det?

Du verkar rätt så nedlåtande med dina uttryck f ö då du pratar om "foliehattar" "rabiata feminister" samt Sarkastiska emojis. Jag gissar att du vill ha ett hatiskt forum då.

Jag vill inte det, och det är därför jag säger ifrån. Du försöker tysta mig med diverse nedlåtande kommentarer.
    Ja det är givevis inte bara kvinnohatande utan även en idiotisk generalisering av män som jag som man knappast ställer mig bakom.

Men det betyder ju inte att precis allt som någon påstår är kvinnohat verkligen är det.

Det är inte jag som är nedlåtande det är du som verkar ha svårt för att fatta att bara för att du påstår nåt så är det inte nödvändigvis så och måste accepteras av alla.  Och att dra på sig offerkoftan och påstå att andra försöker "tysta dig" är ju bara patetiskt.

Försök förstå, precis som du kan ifrågasötta andra och deras påståenden så gäller det även dig! 
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 21:29:58 följande:
    Ja det är givevis inte bara kvinnohatande utan även en idiotisk generalisering av män som jag som man knappast ställer mig bakom.

Men det betyder ju inte att precis allt som någon påstår är kvinnohat verkligen är det.

Det är inte jag som är nedlåtande det är du som verkar ha svårt för att fatta att bara för att du påstår nåt så är det inte nödvändigvis så och måste accepteras av alla.  Och att dra på sig offerkoftan och påstå att andra försöker "tysta dig" är ju bara patetiskt.

Försök förstå, precis som du kan ifrågasötta andra och deras påståenden så gäller det även dig! 
    Varför är du aggressiv och nedlåtande mot mig om du ändå håller med? Ja, du försöker tysta mig med diverse tillmälen. Du kallar mig för "foliehatt" och "rabiat feminist" TROTS att du höll med mig om uttalandet. Nu kallar du mig för "offerkofta"

Märkligt.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?