• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 22:15:04 följande:
    Nej, och därför önskar jag honom att han också kunde släppa den här platsen för gott. Men det är mycket lugnare även för honom, så ni kanske får tillbaka forumet som ni har berättat att det var förr. På ett sätt är det skönt att aldrig ha upplevt det trevliga och välfungerande forum jag hört talas om. Jag hade säkert också saknat det om jag hade varit en av dem som varit med om det. 
    Vilka "ni" pratar du om? Jag är en enskild medlem med mina egna åsikter i olika frågor. Jag har varit med på forumet sedan i somras, så har inte heller något att jämföra med, så förstår inte varför du drar upp saker som inte rör mig i vår diskussion.
  • Anonym (Allvarligt talat!)
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 22:23:16 följande:
    Vilka "ni" pratar du om? Jag är en enskild medlem med mina egna åsikter i olika frågor. Jag har varit med på forumet sedan i somras, så har inte heller något att jämföra med, så förstår inte varför du drar upp saker som inte rör mig i vår diskussion.
    Okej, intressant att du ändå har tydliga uppfattningar eftersom det blev så lugnt på forumet från och med mitten av juli. Jag var själv inte här så mycket under sommaren efter att jag slängde mitt konto. Det är flera som eftersökt nya medlemmar så de får vara glada över dig då. 🙂
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 20:17:17 följande:
    För det första kan man inte bli "bortanmäld". Du har fått detta förklarat för dig flera gånger. För det andra är du inte direkt dålig på att trycka ner människor själv. Det kan man tydligt se i den här tråden där du ifrågasätter andras utseende i vanlig ordning.
    Med "bortanmäld" menar jag att en person får inlägg anmälda så han blir spärrad. För att det ska hända behöver man inte ens ha brutit mot några regler. På FL räcker det med att någon känt sig kränkt (allt som oftast en kvinna) av en åsikt eller uppfattning för att bli anmäld. Och är du man ryker du, men är du kvinna med den "rätta" bittra inställningen till män så får du vara kvar oavsett hur elak och kränkande du är. Jag har läst på forumet så pass ,länge att jag VET att det är såhär. Själv säger du ju att du bara varit medlem sen i somras, så hur kan du veta något?

• Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 22:15:04 följande:
    Nej, och därför önskar jag honom att han också kunde släppa den här platsen för gott. Men det är mycket lugnare även för honom, så ni kanske får tillbaka forumet som ni har berättat att det var förr. På ett sätt är det skönt att aldrig ha upplevt det trevliga och välfungerande forum jag hört talas om. Jag hade säkert också saknat det om jag hade varit en av dem som varit med om det. 
    Mitt liv börjar gudskelov ordna upp sig på flera plan nu. Men under tiden kommer jag att behöva forum att skviva av mig på och ventilera mig på. Att skriva och få respons, oavsett om den är negativ eller positiv, håller min hjärna sysselsatt och "upptagen" med något och det i sig är en trigger för mig att fortsätta på min inslagna väg. Men när jag känner mig redo, kommer jag inte att skriva här mer.

• Anonym (AA)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-18 07:06:04 följande:
    Mitt liv börjar gudskelov ordna upp sig på flera plan nu. Men under tiden kommer jag att behöva forum att skviva av mig på och ventilera mig på. Att skriva och få respons, oavsett om den är negativ eller positiv, håller min hjärna sysselsatt och "upptagen" med något och det i sig är en trigger för mig att fortsätta på min inslagna väg. Men när jag känner mig redo, kommer jag inte att skriva här mer.
    Tycker du kan stanna kvar här. Du verkar trevlig och är en frisk fläkt. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 21:22:56 följande:
    Vad som driver Inte_alltid_samma är att det finns användare som antingen balanserar på gränsen eller överträder gränsen, som i mitt fall, och ändå får vara kvar hur många gånger man än anmäler forumets motsvarighet till förtal och uthängning. Det är inte ens något att diskutera, det är bara så. Men skillnaden mellan Inte_alltid_samma och mig är att han kämpar för rättvisa medan jag har insett att enda sättet för forumet att vända är att fler trevliga användare med andra intressen än draken återvänder, och då rekommenderar jag de som bryr sig om forumet att faktiskt svara trevligt i trådar. Jag har själv gjort det anonymt dessa dagar. Känns alltid lika skönt med normal, frisk kontakt när den/de användare som varit efter mig inte kan hitta mig. Känns också skönt att veta att Inte_alltid_samma lever. Alla som var utsatta är således kvar i någon form. Men jag vill ju härifrån, det är inte min uppgift att skriva här efter vad som hände mig. Fel plats. Flashback finns som sagt och passar bättre. Mindre manipulation och mycket mindre trams. 
    Hittar du på saker på Flashback också?

Inte_alltid_samma:

"Mitt liv börjar gudskelov ordna upp sig på flera plan nu. Men under tiden kommer jag att behöva forum att skviva av mig på och ventilera mig på. Att skriva och få respons, oavsett om den är negativ eller positiv, håller min hjärna sysselsatt och "upptagen" med något och det i sig är en trigger för mig att fortsätta på min inslagna väg. Men när jag känner mig redo, kommer jag inte att skriva här mer."

Åh, vad glad jag blir att höra att ditt liv går framåt! Jag var som sagt lite orolig. Förstår precis det där med att skriva och få respons. Det jag menade var att eftersom Flashback finns så kan du ju använda det. Men jag förstår och vet ju att du haft kontakt med andra här på forumet som du kanske vill fortsätta hs kontakt med här.

Önskar dig det bästa och att du blir klar med boken. Det här blir ju lite PM-aktigt men jag vet att du vill vara försiktig med att lämna ut ditt nya nick. 

"Hittar du på saker på Flashback också?"

På Flashback gör jag ungefär som min avsikt var att höra här, diskutera. Inte_alltid_samma och jag har haft några bra diskussioner även på Familjeliv, men det är högt i tak för tjafs och trams här vilket gör att längre diskussioner här ofta håller en låg kvalitet. Det kan det vara på Flashback också i vissa delforum. 

BTW:Om du är Kaffedraken måste du verkligen ha blivit sur på mig för något för du brukar verkligen inte fråga om man hittar på och flytta fokus FRÅN dig själv. Kaffedrakens problem är att han hela tiden flyttar fokus TILL sig själv och att hans belackare har som hobby att påtala detta, vilket syns även i denna tråd. 

Om det känns jobbigt för dig att även jag kan skriva anonymt så att du inte känner igen mig så kanske du förstår varför jag blev noga med att lära mig känna igen Kaffedraken, Inte_alltid_samma och flera andra. 

Att känna igen stammisarna på deras skrivsätt och kommunikationsmetoder gör att jag kan välja vad jag svarar på och inte. Ibland svarar jag för att det ska gå att följa för andra, även om jag misstänker att det är en person bakom som jag inte vill ha att göra med eftersom hon fick mig att må riktigt dåligt här innan jag förstod mer om hur det låg till. 

Riktigt allt kommer jag aldrig att förstå, och det spelar inte så stor roll längre eftersom jag kan använda Flashback istället och det passar mycket bättre, då folk blir avstängda för trams och offtopic där.

Hoppas att det var svar på din fråga. 

TLDR: Nej, jag hittar aldrig på. Det är inte min grej. 

• Anonym (Old)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 08:14:57 följande:
    Skulle du kunna länka till någon eller några allvarligt menade trådstarter med problematisk frågeställning där TS inte ändrar sin historia för varje inlägg och är kvar i tråden från de senaste 6 månaderna, och ändå blir kallad för troll i tråden?

Vissa teman anklagas ofta för trolltrådar, ett sådant exempel är problem med svärfamiljen, ofta då att TS har problem med svärmor eller med en svägerska kombinerat med att maken inte säger ifrån. Familjer är olika och jag tror det är vanligt att familjetraditioner och /eller värderingar krockar och att konflikter uppstår över tid. 

Ett annat exempel på tema är ?Min man har blivit aggressiv sen vi fick barn /gifte oss /flyttade ihop - vad ska jag göra?? Direkt haglar de elaka kommentarerna Fick du inte svar i din förra tråd, mata inte trollet, så dum kan ju ingen vara, uppenbar trolltråd, jalla jalla. Tyvärr inte heller någon ovanlig situation och ingen vet vem TS är, ignorera tråden är bättre om man inte är intresserad.

Sen har vi trådarna om åldersskillnad i relationer. Knappast Kaffedraken som startat alla, men de nedlåtande kommentarerna haglar så fort en sådan tråd skapas. Ämnet intresserar mig då jag själv levde i en sådan relation i ett antal år, men den seriösa diskussionen förstörs ofta av dumma och nedlåtande kommentarer.

Länkar nedan till en tråd om ett helt annat tema där det kom tråkiga kommentarer och anklagelser om troll direkt. Inläggen har anmälts och tagits bort.

Tråkiga och nedlåtande kommentarer kombinerat med att forumet modereras långsamt (inlägg tas bort om man anmäler men det tar tid) har gjort att jag är mindre och mindre aktiv. 

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82524126-gravid-men-han-ar-upptagen 

• Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 08:13:57 följande:

"Hittar du på saker på Flashback också?"

På Flashback gör jag ungefär som min avsikt var att höra här, diskutera. Inte_alltid_samma och jag har haft några bra diskussioner även på Familjeliv, men det är högt i tak för tjafs och trams här vilket gör att längre diskussioner här ofta håller en låg kvalitet. Det kan det vara på Flashback också i vissa delforum. 

BTW:Om du är Kaffedraken måste du verkligen ha blivit sur på mig för något för du brukar verkligen inte fråga om man hittar på och flytta fokus FRÅN dig själv. Kaffedrakens problem är att han hela tiden flyttar fokus TILL sig själv och att hans belackare har som hobby att påtala detta, vilket syns även i denna tråd. 

Om det känns jobbigt för dig att även jag kan skriva anonymt så att du inte känner igen mig så kanske du förstår varför jag blev noga med att lära mig känna igen Kaffedraken, Inte_alltid_samma och flera andra. 

Att känna igen stammisarna på deras skrivsätt och kommunikationsmetoder gör att jag kan välja vad jag svarar på och inte. Ibland svarar jag för att det ska gå att följa för andra, även om jag misstänker att det är en person bakom som jag inte vill ha att göra med eftersom hon fick mig att må riktigt dåligt här innan jag förstod mer om hur det låg till. 

Riktigt allt kommer jag aldrig att förstå, och det spelar inte så stor roll längre eftersom jag kan använda Flashback istället och det passar mycket bättre, då folk blir avstängda för trams och offtopic där.

Hoppas att det var svar på din fråga. 

TLDR: Nej, jag hittar aldrig på. Det är inte min grej. 

Du påstår ju nåt om mig i tråden som inte är sant. 
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?