• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Lo)

Det spelar ingen roll vad du gör, det finns alltid nån som vill trycka ner dig. Ibland närmare än du tror. Jag fick påhopp om kroppen när jag var som mest vältränad. Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. När jag var förälskad senast så var jag i bättre form än jag varit på flera år. Jag var inte arrogant för det, men kände mig glad och hade bra självförtroende. Så får man inte känna. Min syster sa "hon är inte intresserad". Jag skulle aldrig ha sagt samma till en kvinna som var förälskad i en man.

• Anonym (Frrr)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-20 09:30:58 följande:

Det spelar ingen roll vad du gör, det finns alltid nån som vill trycka ner dig. Ibland närmare än du tror. Jag fick påhopp om kroppen när jag var som mest vältränad. Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. När jag var förälskad senast så var jag i bättre form än jag varit på flera år. Jag var inte arrogant för det, men kände mig glad och hade bra självförtroende. Så får man inte känna. Min syster sa "hon är inte intresserad". Jag skulle aldrig ha sagt samma till en kvinna som var förälskad i en man.

När du säger att du inte skulle säga något om kvinnors kroppar, menar du då att du skulle säga det till män?

...eller menar du att alla kvinnor gör exakt samma saker.
  • Hejhoppgummi

Men din syster sa ju sanningen till dig. Hon var ju inte intresserad. Eller hur? det finns ett ordspråk som lyder: hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.

hade du varit lyckligare om din syster sagt att kvinnan i fråga garanterat var förälskad i dig. Att kvinnan ville ha dig. hade du varit lyckligare av att tro det? tills kvinnan hade chans att själv säga nej? 
  • Anonym (M)

Varför är du så snabb att tillskriva andra människor (kvinnor) illasinnade avsikter? Du utgår från att din syster ville förstöra ditt goda självförtroende. Varför gör du det? Hon kanske bara ville vara ärlig och hindra dig från att få falska förhoppningar. Det är ju samma sak med dessa kvinnor som du säger har talat om för dig hur du ska vara och se ut för att träffa en kvinna. Du drar direkt slutsatsen att de bara vill trycka ned dig. Varför kan du inte överväga möjligheten att de bara menade väl? Jag har full förståelse för att man blir irriterad över oombedda råd - det blir jag också - men man kan ändå försöka förstå att människor faktiskt oftast vill väl. Du verkar ha en fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter.

Men du kommer ju inte att lyssna denna gång heller och du kommer inte att svara på detta inlägg. Du vill inte höra sånt här. Du vill bara få dina fördomar om kvinnor bekräftade.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-22 18:36:40 följande:
    Varför är du så snabb att tillskriva andra människor (kvinnor) illasinnade avsikter? Du utgår från att din syster ville förstöra ditt goda självförtroende. Varför gör du det? Hon kanske bara ville vara ärlig och hindra dig från att få falska förhoppningar. Det är ju samma sak med dessa kvinnor som du säger har talat om för dig hur du ska vara och se ut för att träffa en kvinna. Du drar direkt slutsatsen att de bara vill trycka ned dig. Varför kan du inte överväga möjligheten att de bara menade väl? Jag har full förståelse för att man blir irriterad över oombedda råd - det blir jag också - men man kan ändå försöka förstå att människor faktiskt oftast vill väl. Du verkar ha en fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter.

Men du kommer ju inte att lyssna denna gång heller och du kommer inte att svara på detta inlägg. Du vill inte höra sånt här. Du vill bara få dina fördomar om kvinnor bekräftade.
    Jag har fått nej tidigare. Garanterat fler gånger än min syster har, eftersom hon inte själv behövt göra nåt. Killar raggade på henne. Falska förhoppningar? Ja, jag hoppades. Men jag var beredd på nej, visste att hon kanske inte var intresserad. Jag behövde inte höra en sån kommentar. "Hon är inte intresserad"
    Jag skulle inte ha sagt så till min syster. Inte till nån kvinna. Jag har ingen fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter. Men jag hävdar att jag ser att kvinnor får säga vad som helst till män, medan män ska väga varje ord som han säger till en kvinna.
  • Anonym (Lo)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-22 17:52:26 följande:
    Men din syster sa ju sanningen till dig. Hon var ju inte intresserad. Eller hur? det finns ett ordspråk som lyder: hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.

hade du varit lyckligare om din syster sagt att kvinnan i fråga garanterat var förälskad i dig. Att kvinnan ville ha dig. hade du varit lyckligare av att tro det? tills kvinnan hade chans att själv säga nej? 
    Jag ville bara hon skulle lyssna, hon behövde varken uppmuntra mig eller förlöjliga mig. Det är som när kvinnor pratar om män som de gillar. Känslorna bubblar över och de vill prata om det. Skillnaden är att män som har såna känslor ska förlöjligas, han ska inte tro att en kvinna kan vara intresserad av honom, han är patetisk.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-22 19:03:06 följande:
    Jag har fått nej tidigare. Garanterat fler gånger än min syster har, eftersom hon inte själv behövt göra nåt. Killar raggade på henne. Falska förhoppningar? Ja, jag hoppades. Men jag var beredd på nej, visste att hon kanske inte var intresserad. Jag behövde inte höra en sån kommentar. "Hon är inte intresserad"
    Jag skulle inte ha sagt så till min syster. Inte till nån kvinna. Jag har ingen fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter. Men jag hävdar att jag ser att kvinnor får säga vad som helst till män, medan män ska väga varje ord som han säger till en kvinna.
    Så du medger att din syster och de andra kvinnorna kanske bara menade väl?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-22 19:16:57 följande:
    Så du medger att din syster och de andra kvinnorna kanske bara menade väl?
    Vilka andra kvinnor?
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (M) skrev 2023-10-22 18:36:40 följande:

En del här på forumet ger sken av att "vilja väl" när de egentligen bara är ute efter att trycka ned. Vill man någon väl visar man det genom att komma med konstruktiva förslag. När vissa på forumet skriver saker som "Du kan nog inte förvänta dig att kunna attrahera någon" eller kallar en person för "offerkofta", patetisk, kvinnohatare och incel, bidrar de inte till något konstruktivt.

Kvinnor på forumet som ventilerar att de har problem med att hitta någon vettig man vid dating eller om relationsproblem accepterar inte liknande svar, varför ska då män acceptera det?

• Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-22 19:18:25 följande:
    Vilka andra kvinnor?
    De som har talat om för dig hur du ska vara för att träffa en kvinna. Medger du alltså att dessa kvinnor, och din syster, kanske bara menade väl?
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?