• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (V)

På Facebook alltså. 

"gå som katten kring het gröt" 
    Precis!! Man lär sig och får vara övertydlig, välja sina ord och inte bjuda på saker som kan misstolkas. 

• Anonym (Inte_alltid_samma)
    Tyra myra skrev 2023-10-18 23:05:42 följande:

Denna jakt på Kaffe Draken har både förvånat och oroat mig.  Begriper inte varför han inte ska få komma tilltals.  

Nästan varje gång en ny tråd skriven av en man som behandlar problem med det motsatta könet, är någon där och beskyller TS vara Kaffe Draken sen är surret igång.  Det är ganska självklart att män kommer att sluta lägga upp trådar om det ämnet. 

Förklara för mig varför denna Kaffe Drake inte ska kunna få svar på sina frågor?
    Många av de som jagar honom lägger aldrig upp egna trådar. De ställer inga egna frågor och ger inga svar. De underhåller sig med att kritisera andra.

Gäller inte bara KD utan alla män som har mage att beklaga sig över att ha det svårt på relationsfronten. Män förväntas som man inte gnälla på FL utan ska bara tiga still och anpassa sig efter det rådande medelålders kvinnogänget, vars åsikter och uppfattningar man inte får ifrågasätta eller gå emot. Och tro mig, det lär vara samma kvinnor som lägger upp trådar om egna relationsproblem och problem att inte hitta vettiga män vid dating. Själva har de all rätt att gnälla och beklaga sig, eftersom de ju "förtjänar det bästa".

• Anonym (V)
    Anonym (Ester) skrev 2023-10-18 23:12:19 följande:
    Fast varför bryr de sig om att lägga tid på trådarna om de tröttnat. Varför diskutera och tjafsa om man är trött på trådarna? Lite motsägelsefullt tycker jag. Jag går vidare om en tråd inte intresserar mig eller stör mig 🤷?♀️

Just detta inlägg du svarar på reagerade jag direkt. Jag kan absolut förstå på om folk tröttnar på vissa återkommande inlägg om det nu är så,  men varför inte bara scrolla vidare, och framförallt; hur kan det ge legitimitet till att vara elak? Det är ju som att säga till en mobbad person att sluta klä sig så fult så slipper du bli mobbad, för att hårdra det  

• Anonym (Idioter!)
    Anonym (V) skrev 2023-10-18 23:19:46 följande:

Just detta inlägg du svarar på reagerade jag direkt. Jag kan absolut förstå på om folk tröttnar på vissa återkommande inlägg om det nu är så,  men varför inte bara scrolla vidare, och framförallt; hur kan det ge legitimitet till att vara elak? Det är ju som att säga till en mobbad person att sluta klä sig så fult så slipper du bli mobbad, för att hårdra det  

Ja och sen hör det till att vissa människor hanterar jobbiga känslor genom att älta dem. Det är ingenting konstigt alls och när man befinner sig på ett forum ämnat för relationsproblem är det ju inte jättekonstigt att många där ältar sina känslor.

Jag tror faktiskt att det har med ren elakhet att göra. Man vill hitta en anledning att få trycka till någon och då tar man första bästa chansen, ofta i form av rena vantolkningar av något litet sagt i förbifarten i brist på annat. Allt för att tillfredsställa sitt eget behov av att sätta dit andra. Groteskt är vad det är!
  • Anonym (Ester)

Håller med. Ofta otroligt otrevliga, spydiga, provocerande svar. Typ besserwisser attityder med nedtryckande inlägg. Det dras väldigt dramatiska slutsatser och påhopp och påståenden, ord och meningar förvrängs osv. De kan ju knappast bete sig så ute i livet? Men skönt att veta att fler upplever detta på FL. Tröttnade ett tag pga just detta. Skriver sällan trådar men när man läser diskussioner eller själv kommenterar och och det bara spårar ur. Vet inte, tänker det kanske är uttråkade, bittra människor? Gör av med frustration på FL? Kanske själva är nedtryckta eller så.

• Anonym (V)

Precis. 

Dessa är mästare på att känna av detta. I dessa trådar har folk skrivit mycket värre saker än mig som dom kunde reagerat på men låter dessa passera eftersom dom vet att dom inte kommer nån vart. Övertygad om att det har med ren elakhet att göra. 

• Anonym (V)

Jätteskönt att höra att man inte är ensam om detta. Tröttnade också...Nej man undrar ju om dessa törs "irl" Hoppas dom inte lever i relationer och bryter ner folk. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (V) skrev 2023-10-18 23:40:51 följande:

Jätteskönt att höra att man inte är ensam om detta. Tröttnade också...Nej man undrar ju om dessa törs "irl" Hoppas dom inte lever i relationer och bryter ner folk. 

Jo, de finns, sett det irl. Ibland är det bra om man har utsatts av såna människor, man lär sig känna igen tecknen. 
  • Anonym (Allvarligt talat!)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-19 07:02:30 följande:
    Jo, de finns, sett det irl. Ibland är det bra om man har utsatts av såna människor, man lär sig känna igen tecknen. 
    Om man tittar lite på din historik bara i denna tråd så är det ett utmärkt exempel på "tecknen".
  • Anonym (Allvarligt talat!)

Tänk er att ni får ett mail av en användare som pekar ut en annan användare som en psykopat som hon kommer att behöva polisskydd för om du fortfarande har kontakt med. När du inte gör som hon säger skriver hon överallt på forumet att det blivit polissak mot dig. När du lämnar forumet gör hon trådar om dig och om den andra användaren för att locka in er. Du berättar för forumet, men forumet verkar betrakta dig som paria. Är det ett forum du vill vara på? Grattis, du är på det forumet just nu. 

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?