• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Idioter!)
    Anonym (V) skrev 2023-10-13 23:34:44 följande:

Det är oftast såhär det går till. 

Jag startar en tråd, några diskuterar själva frågan men sen hakar resten upp sig på andra saker, t.ex. att jag i detta fallet är den hemska här som kallar andra mobbare och elaka. 

Nu kommer tråden komma att handla om detta. 
    Jag startar aldrig trådar om andra användare eller skriver elaka saker om folk. 

Jag vet att saker kan missuppfattas och brukar vara noga med hur jag uttrycker mig. Men folk lyckas ändå hitta saker att vända ut och in på. 

Exakt det där har jag också märkt av! Om någon skriver en tråd som handlar om att den personen är kär i en man, så slutar diskussionen att handla om det ganska fort eftersom en användare hittat ett litet citat hos TS i inlägg #77 där det står "jag tycker han är snygg" och så kommer resten av diskussionen handla om hur TS är så hemsk som bara tänker på ytliga egenskaper... Att TS skrivit minst tio inlägg innan som handlat om något helt annat ignorerar man utan flyttar fokus till en kommentar som, om man fultolkar, gör TS till en ytlig människa som inte ser insidan. Och det beror på det jag sa innan: dessa människor söker med ficklampa och förstoringsglas efter något att döma ut TS för eftersom detta får dem att känna sig bättre av någon jävligt psykologiskt intressant anledning...

• Anonym (Allvarligt talat!)
    Anonym (Idioter!) skrev 2023-10-18 21:55:04 följande:

dessa människor söker med ficklampa och förstoringsglas efter något att döma ut TS för eftersom detta får dem att känna sig bättre av någon jävligt psykologiskt intressant anledning...

Jag kan bara citera senaste inlägget, men vill tacka för din text om skvallerkärringen på bygden. Inser att precis som jag haft en tendens att öppna mig för skvallerkärringen på bygden har  jag haft en tendens att öppna mig här, med för jävla creepy konsekvenser, eftersom forumet har inte bara skvallerkärringar utan även minst två fullblodspsykopater som tillbringar otroligt mycket tid här som läsare. 

De söker också av forumet och samlar information om andra användare, vilket jag i och för sig också gjort om dem tillbaka för att lägga pusslet kring hur de arbetade med att psyka mig. Fördelen är att nu när jag kommit till Flashback så kan jag alla knep redan. När jag kom hit var jag helt grön och hade bara läst de trevliga skribenternas svar i trådar. Hade jag läst den här tråden eller liknande trådar så hade jag aldrig registrerat mig. Det hade verkat för sjukt, för rubbat. Jag hade ifrågasatt om det verkligen kunde finnas människor som ägnade många timmar per vecka åt att ge sig på sköra människor. 

Just nu när KD faktiskt inte är här så mycket, alternativt helt har lämnat forumet, så låtsas dessa två var för sig eller om de jobbar gemensamt att vara KD, antagligen för att han är det enda som kan ge en fix av dagligt pålitligt drama för dessa två ärkepsychon.
  • Anonym (V)
    Anonym (Idioter!) skrev 2023-10-18 21:16:19 följande:

Jag har definitivt märkt av det TS pratar om och jag har en teori om varför.

Det beror helt enkelt på att de som är mest aktiva på Familjeliv är de vi förr i tiden kallade för "skvallerkärringar". Det är såna människor som har ett extremt tråkigt liv och extremt dålig självkänsla. De hävdar själva att de "vågar säga som det är", men i verkligheten handlar det hela om att dessa människor har ett extremt tråkigt liv och iom detta behöver de drama för att kunna känna sig levande. För handen på hjärtat nu, de flesta i den här tråden som säger emot TS kommer med samma argument om att det är folk som skriver trådar om samma sak hela tiden. Vad tyder det på? Ja, för det första tyder det på att människorna är extremt aktiva här som LÄSARE, inte skribenter, vilket innebär att de inte hänger på Familjeliv för att få hjälp med sina problem (vilket jag själv anser är ett sunt hängande på Familjeliv eftersom man då vill vara så att säga produktiv) utan enbart för att läsa om andras problem, vilket är detsamma som de gamla skvallerkärringarna utan liv gjorde förr på bygden, och det går bara att förklaras med att de söker drama. Och för det andra så innebär det att man har låg intelligensnivå. För om man inte är rentav lågintelligent så förstår man att många människor som har problem ofta ältar dessa saker för att för stunden må lite bättre, och då är det inte konstigt att det förekommer här på ett forum som är till för att diskutera olika problem människor kan stöta på i livet. Helt ärligt, om man inte begriper att människor som söker sig hit kan ha en tendens att älta sina problem, ja då är man dessvärre lågintelligent. Och om det nu är så frustrerande för dessa människor att vissa ältar sina problem, varför i helvete är man kvar här på Familjeliv? Varför söker man sig inte till andra forum? Om jag inte gillar politiska diskussioner, inte fan går jag in som aktiv läsare på Flashbacks politikforum. Jag menar det säger ju sig självt!

En annan sak jag tog upp är att dessa människor har låg självkänsla, och det är för mig solklart när man tittar på hur dessa människor inte är ute efter att hjälpa folk med sina problem, utan de är bara ute efter att sätta dit personer som söker hjälp för känsliga problem. Hur vet jag det? Därför att jag sett detta fenomen i år efter år här på Familjeliv. Om en person exempelvis blivit dumpad och hört av sig till sitt ex och frågat om varför så börjar folk direkt skriva att denna person stalkar sitt ex. Den slutsatsen dras alltid utan att man vet hur många gånger vederbörande hört av sig. Man slår med stora trumman enbart för att man på detta sätt får läxa upp personen och därmed ställa sig över den, och på så sätt känna sig lite mer överlägsen än den personen. Överhuvudtaget kan jag säga att människor som har ett stort behov av att döma är människor som har en väldigt låg självkänsla eftersom en normalt funtad människa inte vill sätta dit andra utan man vill hjälpa. Och det roligaste i allt detta är att samma personer som skriver sånt hamnar i en slags larvig offerposition när man poängterar att det de gör är att just vara för dömande. Patetiskt!

Jag har märkt detta på flera forum. Det handlar inte bara om Familjeliv utan också på Flashback forum. Tro det eller ej, men det är extremt vanligt på forumdelen som berör frågor om IT. Om en person kommer in där och skriver en fråga om IT så flockas det allt som oftast personer och berättar hur dum i huvudet TS är för att denna inte förstår allt om IT. Varför gör de det? Ja, av exakt samma anledning som dessa som skriver på Familjeliv: det är ett sätt de kan känna sig lite mer överlägsna på. Och varför har man ett behov av att känna sig överlägsen andra? Jo, eftersom man har en låg självkänsla. Människor med en bra självkänsla har inget behov av att känna sig varken bättre eller sämre än någon annan. För mig blir det alltså så genomskinligt att detta bara handlar om en låg självkänsla. Men det som dock skiljer IT-frågor på Flashback från relationsfrågor på Familjeliv är att IT-frågor ändå inte är speciellt känsliga för folk. Om jag får veta att jag är dum i huvudet för att jag inte förstår HTML-kodning är det inte något som är speciellt känsligt. Om jag däremot får veta att jag är en värdelös partner och en dålig mamma/pappa för att jag fått känslor för en annan så är det väldigt känsligt och kan få mig att må extremt dåligt. Personers dåliga självkänsla ska alltså tvingas påverka andra som redan ligger och få dem att må dåligt. Och det är detta som gör mig så in i helvete förbannad!

En annan kategori här på Familjeliv är incelmän som hänger här för att på så sätt försöka dölja att de är incels. De ger sig in på ämnen om relationsproblem och dömer ut allt eftersom de då i sin enfald tror att de tack vare att de skriver om relationer också blir relationsexperter, och på så sätt kan de dölja för sig själva hur förbannat oattraktiva de är på dejtingmarknaden och hur ensamma de faktiskt är. Om man mår dåligt ska man fan lösa det själv och inte låta det gå ut över andra!

Familjeliv har en hel del bra skribenter som verkligen gör allt för att hjälpa människor som mår dåligt. Ingen skugga ska falla över dem. Men just denna hord av skvallerkärringar och incelmän som förstör forumet gör att folk försvinner härifrån och söker hjälp på annat håll. Jag tycker att det är vidrigt med människor som förstör för andra för att själva känna sig bra.

En tröst till TS och alla andra som råkat ut för dessa patetiska idioter är att dessa människor i slutändan är de som lider mest av detta beteende. För att de sitter och skriver här och dömer ut var och varannan skribent kommer inte lösa några problem för dem, utan de kommer fortsätta ha lika dålig självkänsla när de släcker ljuset för natten, och de kommer inte att lyckas bättre i livet genom att trycka ner andra. Det enda det leder till är ett förpestat och destruktivt liv där man hela tiden är bitter och ledsen över att man inte mår bra. Skvallerkärringar förr blev ofta väldigt ensamma för ingen orkade med dem. Det är detsamma med dessa idioter här på Familjeliv. Så TS; när du ser folk här i tråden och i andra trådar skriva en massa skit så glöm inte bort att de bara förpestar sitt eget liv genom att fastna i detta destruktiva beteende. Skamligt är vad det är!

Mycket bra analyser!!! Tack för ett vettigt inlägg och kloka tankar!!
  • Anonym (V)

Sorry. Glömde! skriver en del på fb och då kortas det citerade inlägget ner till "visa mer" i stället för att man får scrolla & scrolla som här. 

• Anonym (V)
    Anonym (Idioter!) skrev 2023-10-18 21:55:04 följande:

Exakt det där har jag också märkt av! Om någon skriver en tråd som handlar om att den personen är kär i en man, så slutar diskussionen att handla om det ganska fort eftersom en användare hittat ett litet citat hos TS i inlägg #77 där det står "jag tycker han är snygg" och så kommer resten av diskussionen handla om hur TS är så hemsk som bara tänker på ytliga egenskaper... Att TS skrivit minst tio inlägg innan som handlat om något helt annat ignorerar man utan flyttar fokus till en kommentar som, om man fultolkar, gör TS till en ytlig människa som inte ser insidan. Och det beror på det jag sa innan: dessa människor söker med ficklampa och förstoringsglas efter något att döma ut TS för eftersom detta får dem att känna sig bättre av någon jävligt psykologiskt intressant anledning...

Precis! Dom hittar nåt litet att fultolka, sen handlar hela diskussionen om det. Om jag behöver råd för att någon agerat på ett visst vis tex får jag försvara mig mot denna lilla sak dom hakat upp sig på fastän det personen gjort mot mig är mycket värre. Dom tar alltid parti för denna person. 

Svarar jag dessutom med samma medel och hårdare tonfall får dom ännu mer vatten på sin kvarn. Man förstår VERKLIGEN varför folk behandlat mig si eller så, jag är ju inte klok etc. Det används sällan fula ord som "idiot" etc eftersom dom vet vad som är acceptabelt på forumet och inte. Men detta psykandet är bra mkt värre än att bli kallad idiot. 
  • Anonym (Idioter!)
    Anonym (V) skrev 2023-10-18 22:35:59 följande:
    Precis! Dom hittar nåt litet att fultolka, sen handlar hela diskussionen om det. Om jag behöver råd för att någon agerat på ett visst vis tex får jag försvara mig mot denna lilla sak dom hakat upp sig på fastän det personen gjort mot mig är mycket värre. Dom tar alltid parti för denna person. 

Svarar jag dessutom med samma medel och hårdare tonfall får dom ännu mer vatten på sin kvarn. Man förstår VERKLIGEN varför folk behandlat mig si eller så, jag är ju inte klok etc. Det används sällan fula ord som "idiot" etc eftersom dom vet vad som är acceptabelt på forumet och inte. Men detta psykandet är bra mkt värre än att bli kallad idiot. 
    Där sa du faktiskt något intressant, och det är att de håller på med ren gaslightning. De får TS att hamna i affekt genom något som på ytan kan te sig som enkel kritik men som i verkligheten är till för att psyka personen till att bli förbannad och tappa besinningen. De vet nämligen om att tack vare relationsämnets natur är det vanligtvis känsligare än andra ämnen och därför är det lättare att få personen ur balans och därför passar de på att köra små psykningar för att uppnå det. När personen då reagerar kraftigt på dessa psykningar som för utomstående kan te sig som bagateller framstår TS som den galna, och den som psykat får tillfredsställelse i att hen fått TS ur balans.

Det är för mig en gåta varför någon finner njutning av att psyka andra människor och få dem att må dåligt, men det blir logiskt om denna person är psykopat. Otroligt obehagligt!
  • Tyra myra

Denna jakt på Kaffe Draken har både förvånat och oroat mig.  Begriper inte varför han inte ska få komma tilltals.  

Nästan varje gång en ny tråd skriven av en man som behandlar problem med det motsatta könet, är någon där och beskyller TS vara Kaffe Draken sen är surret igång.  Det är ganska självklart att män kommer att sluta lägga upp trådar om det ämnet. 

Förklara för mig varför denna Kaffe Drake inte ska kunna få svar på sina frågor?
    Många av de som jagar honom lägger aldrig upp egna trådar. De ställer inga egna frågor och ger inga svar. De underhåller sig med att kritisera andra.

• Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Idioter!) skrev 2023-10-18 22:49:06 följande:
    Där sa du faktiskt något intressant, och det är att de håller på med ren gaslightning. De får TS att hamna i affekt genom något som på ytan kan te sig som enkel kritik men som i verkligheten är till för att psyka personen till att bli förbannad och tappa besinningen. De vet nämligen om att tack vare relationsämnets natur är det vanligtvis känsligare än andra ämnen och därför är det lättare att få personen ur balans och därför passar de på att köra små psykningar för att uppnå det. När personen då reagerar kraftigt på dessa psykningar som för utomstående kan te sig som bagateller framstår TS som den galna, och den som psykat får tillfredsställelse i att hen fått TS ur balans.

Det är för mig en gåta varför någon finner njutning av att psyka andra människor och få dem att må dåligt, men det blir logiskt om denna person är psykopat. Otroligt obehagligt!
    Ja, och när de fått TS så pass ur balans att han skriver obetänksamma saker i affekt (TS blir förbannad och reagerar på psykningen), så roar de sig med att trycka på anmälningsknappen. Det är ett gäng av typen "skvallerkärringar" som du mycket riktigt benämner dem, som har härskat och söndrat på forumet i många år (vet detta, då jag läst på forumet alla dessa år), och som genom sina anmälningar får bort i deras ögon "misshagliga" personer, dvs personer som hotar den bubbla av självgodhet de lever i, där inga andra åsikter och uppfattningar än deras ska vara tillåtna. Det har kommit att bli ett stereotypt kännemärke för FL, och nya skribenter som inte är invanda med den "inhemska jargongen" kan bli chockade, arga och ledsna över de svar de får på sina trådstarter eller kommentarer. och skrämmas iväg från forumet. Andra anpassar sig efterhand och får gå som katten kring het gröt för att inte riskera att förarga forumets "härskare".

• Anonym (V)
    Anonym (Idioter!) skrev 2023-10-18 22:49:06 följande:

Precis!! Det är så dom jobbar. Du satte verkligen fingret på det. Riktigt narcisstiskt beteende. Det är just detta beteendet som är det obehagliga, inte bara att folk kan vara hårda eller tycka tvärtemot som folk skriver.  Verkligen inte, utan detta utstuderade. 

Hamnade i en diskussion med vad jag antog var tre män, den handlade om covid, men gick till precis på detta vis du beskriver. Dom hakade upp sig på en grej och var så hånfulla och psykande. Jag skrev ju med mitt riktiga namn, min person. Minns att jag faktiskt kände mig helt nedbruten efteråt. Det gav jag dom inte. Men dessa hade man ALDRIG velat komma nära. Blockade  

• Anonym (Ester)
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-13 22:49:20 följande:
    Tror att folk tröttnar när samma person startar tråd efter tråd.
    Fast varför bryr de sig om att lägga tid på trådarna om de tröttnat. Varför diskutera och tjafsa om man är trött på trådarna? Lite motsägelsefullt tycker jag. Jag går vidare om en tråd inte intresserar mig eller stör mig 🤷?♀️
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?