Inlägg från: Hejhoppgummi |Visa alla inlägg
  • Hejhoppgummi

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Lo) skrev 2023-10-20 09:30:58 följande:

Det spelar ingen roll vad du gör, det finns alltid nån som vill trycka ner dig. Ibland närmare än du tror. Jag fick påhopp om kroppen när jag var som mest vältränad. Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. När jag var förälskad senast så var jag i bättre form än jag varit på flera år. Jag var inte arrogant för det, men kände mig glad och hade bra självförtroende. Så får man inte känna. Min syster sa "hon är inte intresserad". Jag skulle aldrig ha sagt samma till en kvinna som var förälskad i en man.

Men din syster sa ju sanningen till dig. Hon var ju inte intresserad. Eller hur? det finns ett ordspråk som lyder: hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.

hade du varit lyckligare om din syster sagt att kvinnan i fråga garanterat var förälskad i dig. Att kvinnan ville ha dig. hade du varit lyckligare av att tro det? tills kvinnan hade chans att själv säga nej? 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-22 19:06:08 följande:
    Jag ville bara hon skulle lyssna, hon behövde varken uppmuntra mig eller förlöjliga mig. Det är som när kvinnor pratar om män som de gillar. Känslorna bubblar över och de vill prata om det. Skillnaden är att män som har såna känslor ska förlöjligas, han ska inte tro att en kvinna kan vara intresserad av honom, han är patetisk.

På vilket är det att förlöjliga att säga att hon inte är intresserad? att säga den krassa sanningen är inte detsamma som att förlöjliga. om din syster däremot sa något i stil med haha, hur kan du tro att hon är intresserad av dig? är du helt koko? 

en sådan kommentar är att förlöjliga det håller med om. Men att bara säga sanningen så som sanningen är så är det inte att förlöjliga. 

så på vilket sätt förlöjligades dina känslor eller mäns känslor?

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?