• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Kim)

Mycket klokt här. Jag tror att han inte VILL förändras av två orsaker. H*n är svinrädd för h*n har ingen aning om hur man kan tänka på annat sätt. Det krävs år av terapi. H*n måste ändra alla sina grundvalar. Vem är h*n då? Det har h*n ingen aning om eller ens hur h*n skulle vilja vara. Det andra är att h*n trots allt har en sekundär vinst i allt tjatande. Gud vet vad men något värt och kärt är det. 

Allt detta har lett till taskig kvinnosyn. Tenderar till kvinnohat. Särskilt med den närmsta familjens kvinnor. Visst de kan vara ena riktiga ragator. Därför har h*n inte lyckat lära sig hur man interagerar med kvinnor. Ständigt ältande ett scenario med yngre kvinna som eg ville ha sex vilket h*n nu inte har haft på 10+ år. 

Alltså hur intressant skulle det inte vara om en riktig puma skulle gå all in och knulla musten ur h*nom. Det kanske skulle täppa igen h*ns ältande. 

Nåväl - har sagt det förr med det är banne mig en våt dröm att få h*nom på terapisoffan. 

• Anonym (Allvarligt talat!)
    Anonym (Kim) skrev 2023-10-16 18:24:55 följande:

Mycket klokt här. Jag tror att han inte VILL förändras av två orsaker. H*n är svinrädd för h*n har ingen aning om hur man kan tänka på annat sätt. Det krävs år av terapi. H*n måste ändra alla sina grundvalar. Vem är h*n då? Det har h*n ingen aning om eller ens hur h*n skulle vilja vara. Det andra är att h*n trots allt har en sekundär vinst i allt tjatande. Gud vet vad men något värt och kärt är det. 

Allt detta har lett till taskig kvinnosyn. Tenderar till kvinnohat. Särskilt med den närmsta familjens kvinnor. Visst de kan vara ena riktiga ragator. Därför har h*n inte lyckat lära sig hur man interagerar med kvinnor. Ständigt ältande ett scenario med yngre kvinna som eg ville ha sex vilket h*n nu inte har haft på 10+ år. 

Alltså hur intressant skulle det inte vara om en riktig puma skulle gå all in och knulla musten ur h*nom. Det kanske skulle täppa igen h*ns ältande. 

Nåväl - har sagt det förr med det är banne mig en våt dröm att få h*nom på terapisoffan. 

Ni har honom eller en kopia här nästan 365 dagar om året, i minst 3 år. Er våta dröm är liksom uppfylld. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 18:16:43 följande:
    Flera gånger, och det är hela attityden många har. Tala om för en hur man ska vara, vilka man ska träffa, förlöjliga och provocera, och hyckla. Jag gör inte så mot kvinnor och det är inte bara jag som ser det här, många män har samma erfarenheter. Det är så mycket onödigt tjafs som vi inte behöver höra, livet är jävligt nog ibland. Många kvinnor kan sköta sig själva och träffa de som de vill träffa, men de behöver inte lägga sig i och kritisera män hela tiden.
    Men det är helt okey för dig att hyckla och kränka människor? 🙄

#143:
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 10:55:43 följande:
    Det gör inte jag. Jag kränker gärna vissa människor, jag skiter väl i vad de tycker.

(slut på citatet)

Kom inte dragande med kön om du skall försvara ditt hyckleri..
    Du skriver människor.
    Människor är både män och kvinnor.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 18:35:24 följande:
    Ni har honom eller en kopia här nästan 365 dagar om året, i minst 3 år. Er våta dröm är liksom uppfylld. 
    I wish. Men det går inte att prata med honom. Han sprattlar värre än masken på kroken. Därför skulle det vara en våt dröm att ha honom öga mot öga. Eller så skulle man bli så frustrerad att man skrek honom i örat. Tyvärr tror jag att han är sann för han skulle inte kunna vara så jäkla rigid så länge. Min sinnebild av honom är någon slags Stig-Helmer hybrid. 
    Anonym (Kim) skrev 2023-10-16 19:57:29 följande:
    I wish. Men det går inte att prata med honom. Han sprattlar värre än masken på kroken. Därför skulle det vara en våt dröm att ha honom öga mot öga. Eller så skulle man bli så frustrerad att man skrek honom i örat. Tyvärr tror jag att han är sann för han skulle inte kunna vara så jäkla rigid så länge. Min sinnebild av honom är någon slags Stig-Helmer hybrid. 
    Jag har sett en bild på draken (tror jag?). En gång så skrev han med sitt verkliga namn och någon forumdetektiv postade snabbt information hon hittat så att man kunde se vem det var. Han ser inte illa ut och verkar ha ett helt okej liv med intressen. 
  • Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 18:16:43 följande:
    Flera gånger, och det är hela attityden många har. Tala om för en hur man ska vara, vilka man ska träffa, förlöjliga och provocera, och hyckla. Jag gör inte så mot kvinnor och det är inte bara jag som ser det här, många män har samma erfarenheter. Det är så mycket onödigt tjafs som vi inte behöver höra, livet är jävligt nog ibland. Många kvinnor kan sköta sig själva och träffa de som de vill träffa, men de behöver inte lägga sig i och kritisera män hela tiden.
    Jo men har du fått höra detta  flera gånger i från många kvinnor?
    Jag undrar vilka dessa kvinnor är?
    Förutom din syster och mamma, vilka är dessa kvinnor?
    Hur träffar du på dessa kvinnor, dvs vart möter du dessa?

Är det kvinnliga vänner ( iså fall är det ju inga bra vänner, så brukar inte vänner göra) är det  kvinnliga arbetskollegor? men det känns ovanligt att så många kollegor skulle klanka ner på din kropp, Är det dejter som du träffat där flera av dom klankat ner på din kropp och sagt hur du ska vara, ovanligt i så fall att många av dom skulle göra det.
    Jag menar hur känner du dessa kvinnor?
    Det måste ju vara kvinnor som du känner eller är bekant med eller då dejtar.
    Okända kvinnor kommer väl inte fram på stan, det är väl inte främmande personer som klankar ner på din kropp.

Hur känner du dom och vad säger du till dom när dom klankar ner på dig?
    Säger du till på en gång eller vad gör du? 
    Du skrev ju att du klankar ner tillbaka då, hur då? vad är det du säger till dom då?

Kan du inte berätta var du träffar på alla dessa kvinnor och om det är ca 3, 10, 20 st. På ett ungefär. 

Jag är seriöst nyfiken på var och hur du träffar alla dessa kvinnor som just klankar ner på din kropp och förlöjligar, provocerar och hycklar och som talar om för dig hur du ska vara, vilka du ska träffa osv, 
    Jag förstår på riktigt inte hur många kvinnor du umgås med eller känner som beter sig så, Är det här kvinnor du umgås med? förutom då din syster och mamma? 
    Kan du inte förklara närmare? 
  • Anonym (Old)
    Anonym (V) skrev 2023-10-13 22:42:45 följande:
    Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

Nja jag håller inte med riktigt. Att många bara vill trycka ner andra som du uttrycker det är inget jag upplever. Tvärtom är många hjälpsamma och ett fåtal elaka, eller nedlåtande. Vad du nu upplever som största problemet.

Något som stör mig är att allvarligt menade trådstarter med ofta problematiska frågeställningar anklagas för att vara trolltrådar. Det gör mig arg - bara för att någon haft ett liknande problem betyder det inte att andra inte kan ha det.

Forumet var som jag uppfattar det vänligare för 15-20 år sedan, jag var också mer aktiv då. Loggar in fortfarande men startar nästan aldrig trådar själv.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Old) skrev 2023-10-17 08:11:38 följande:
    Nja jag håller inte med riktigt. Att många bara vill trycka ner andra som du uttrycker det är inget jag upplever. Tvärtom är många hjälpsamma och ett fåtal elaka, eller nedlåtande. Vad du nu upplever som största problemet.

Något som stör mig är att allvarligt menade trådstarter med ofta problematiska frågeställningar anklagas för att vara trolltrådar. Det gör mig arg - bara för att någon haft ett liknande problem betyder det inte att andra inte kan ha det.

Forumet var som jag uppfattar det vänligare för 15-20 år sedan, jag var också mer aktiv då. Loggar in fortfarande men startar nästan aldrig trådar själv.
    Precis, och har man ett problem som andra inte har, då är man dum i huvudet.
    Det sägs att forumet är förstört p g a såna som mig. Hur då? Det är ju bara att läsa andra trådar. Jag ser många trådar som handlar om andra saker. Hur kan man missa det?
    Anonym (Old) skrev 2023-10-17 08:11:38 följande:

Skulle du kunna länka till någon eller några allvarligt menade trådstarter med problematisk frågeställning där TS inte ändrar sin historia för varje inlägg och är kvar i tråden från de senaste 6 månaderna, och ändå blir kallad för troll i tråden?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 08:14:57 följande:
    Skulle du kunna länka till någon eller några allvarligt menade trådstarter med problematisk frågeställning där TS inte ändrar sin historia för varje inlägg och är kvar i tråden från de senaste 6 månaderna, och ändå blir kallad för troll i tråden?
    Kan inte du själv göra det, eller så kan du be nån forumdetektiv att göra det.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?