Inlägg från: Anonym (Kim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kim)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Är det inte så att några människor startar ett otal trådar dom alltid går ut på samma sak. Spelar ingen roll vilket nick h*n använder det skiner igenom rätt kvickt. 

De som aldrig kan se över sin egen lilla horisont. Är totalt oförändringsbenägen. Kan inte ens reflektera över din ståndpunkt eller tyckande. Vill inte komma tillrätta med sina bekymmer. Det generaliserande och nedlåtande tyckandet kommer aldrig att förändras. Totalt cementerad . Vad beror det på? Rädsla af. Klöser sig fast. Till viss del förståeligt då det krävs väldigt mycket arbete med sig själv vilket h*n inte är beredd att göra och har inget mål med förändringen. Kan inget annat. Bara älta samma samma saker. Djupt tragiskt. 

Sådana finns det ett otal av på FL. Lika så evighetsfrågorna om att min partner inte vill/vill ha lika mycket/lite sex som jag. Ska jag vara otrogen? Samt frågan sedan stenåldern om kukstorlek. Jävulskt tröttsamt. 

Men det finns många bra trådar också. Inte tu tal om det. Vettiga härliga människor som bjuder på sig själva och din kunskap utan att dänga någon i huvudet. 

På FB följer jag bara krimtrådar. Någon enstaka gång kändisskvaller. 

• Anonym (Kim)

Mycket klokt här. Jag tror att han inte VILL förändras av två orsaker. H*n är svinrädd för h*n har ingen aning om hur man kan tänka på annat sätt. Det krävs år av terapi. H*n måste ändra alla sina grundvalar. Vem är h*n då? Det har h*n ingen aning om eller ens hur h*n skulle vilja vara. Det andra är att h*n trots allt har en sekundär vinst i allt tjatande. Gud vet vad men något värt och kärt är det. 

Allt detta har lett till taskig kvinnosyn. Tenderar till kvinnohat. Särskilt med den närmsta familjens kvinnor. Visst de kan vara ena riktiga ragator. Därför har h*n inte lyckat lära sig hur man interagerar med kvinnor. Ständigt ältande ett scenario med yngre kvinna som eg ville ha sex vilket h*n nu inte har haft på 10+ år. 

Alltså hur intressant skulle det inte vara om en riktig puma skulle gå all in och knulla musten ur h*nom. Det kanske skulle täppa igen h*ns ältande. 

Nåväl - har sagt det förr med det är banne mig en våt dröm att få h*nom på terapisoffan. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 18:35:24 följande:
    Ni har honom eller en kopia här nästan 365 dagar om året, i minst 3 år. Er våta dröm är liksom uppfylld. 
    I wish. Men det går inte att prata med honom. Han sprattlar värre än masken på kroken. Därför skulle det vara en våt dröm att ha honom öga mot öga. Eller så skulle man bli så frustrerad att man skrek honom i örat. Tyvärr tror jag att han är sann för han skulle inte kunna vara så jäkla rigid så länge. Min sinnebild av honom är någon slags Stig-Helmer hybrid. 
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?