• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-16 15:29:56 följande:
    Då är det ju på sin pålats då att du slutar att sitta och klanka på andra och hålla med TS om hur fel det är att "trycka ned andra människor"..

Jag köper inte snack som "om andra gör det så kan jag också göra det"..

Två fel blir inte ett rätt liksom.

Om du skiter i att du kränker vissa människor, så får du tåla samma mynt tillbaka. Så enkelt är det.
    Jag har aldrig skrivit till en kvinna här att hon aldrig kommer träffa nån, att ingen skulle vilja ha henne. Jag respekterar kvinnor för mycket för att vara elak på det sättet. Jag brukar istället uppmuntra kvinnor som är nervösa om de ska träffa en man, eller om de har komplex för kroppen, för jag vet själv hur det är. 
  • Anonym
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-16 13:47:16 följande:
    ... kan PM:a.
    Nej. Du är anonym.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 15:32:57 följande:
    Jag klankar gärna ner på de som jag tycker beter sig illa. Och då menar jag de som talar om för andra hur man ska vara, som hycklar, och som klankar ner på andras kroppar. Jag har inte gjort dom nåt, jag har inte sagt samma till dom, så jag tycker inte att de har varken rätt att säga så, eller anledning att säga sånt till mig.
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 15:40:08 följande:
    Jag har aldrig skrivit till en kvinna här att hon aldrig kommer träffa nån, att ingen skulle vilja ha henne. Jag respekterar kvinnor för mycket för att vara elak på det sättet. Jag brukar istället uppmuntra kvinnor som är nervösa om de ska träffa en man, eller om de har komplex för kroppen, för jag vet själv hur det är. 

Gisses, vad  du går på ...

Mitt inlägg #159 var en reflektion på ditt inlägg  #143. Jag hade till och med citerat inläghg #143 också i mitt inlägg #159.

Jag reflekterade vad du skrev i ditt inlägg #143:

Citerar #143:
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 10:55:43 följande:
    Det gör inte jag. Jag kränker gärna vissa människor, jag skiter väl i vad de tycker.
    (slut på citatet)

Ja du klankar gärna ned på de som beter sig illa.
    Det gör ju många andra med.

Och vad har det med saken att göra vad du "aldrig har skrivit till en kvinna"? Det har ju knappast något samröre med det jag skrev i inlägg #159, om du reflekterar om vad som faktiskt står i det inlägget.

Du skrev klart och tydligt i inlägg #143, att du gärna kränker vissa människor.
    Då du gärna kränker vissa människor (du har själv skrivit det) så är det ju bara direkt fel av dig, fortfarande, att klanka på andra och hålla med TS om hur fel det är att "trycka ned andra"..
    Att kränka vissa människor är just ett sätt att "trycka ned andra".,

Som sagt två fel blir inte ett rätt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Skaffa hobby)

På vilket sätt hjälper det att starta samma typ av tråd med samma typ av argumentation om och om och om igen? det är kanske inte omvärlden som det är fel på? Kommer man inte till insikt någon gång att den gemensamma nämnaren i varje situation är sig själv?

Och oavsett hur mycket fel du tycker det är på omvärlden så kan du inte ändra på omvärlden hemma i egen kammare, du kan bara ändra på dig själv. Och efter ha läst dina tidigare trådar och hur du direkt går till angrepp utan att ha minsta självinsikt eller reflektion är det otroligt svårt att ha minsta lilla sympati för dig. Den sitsen har du själv orsakat, ingen annan. Extremt mycket dubbla måttstockar från dig, där du förväntar dig att bli bemött bättre än du bemöter andra eller bara hur du yttrar dig generaliserade om kvinnor som grupp.

så för DIN skull, ta tag i din mentala hälsa, lär dig leva med acceptans att livet inte är som du önskade, det är först då livet kan bli bra trots att det inte blev som du önskade. Då kommer nya dörrar öppnas som är dolda av bitterhet just nu. Det är inte normalt att älta samma trötta argument i samma trötta forum om och om och om och om och om igen.

• Anonym (Lo)
    Anonym (Skaffa hobby) skrev 2023-10-16 16:33:47 följande:

På vilket sätt hjälper det att starta samma typ av tråd med samma typ av argumentation om och om och om igen? det är kanske inte omvärlden som det är fel på? Kommer man inte till insikt någon gång att den gemensamma nämnaren i varje situation är sig själv?

Och oavsett hur mycket fel du tycker det är på omvärlden så kan du inte ändra på omvärlden hemma i egen kammare, du kan bara ändra på dig själv. Och efter ha läst dina tidigare trådar och hur du direkt går till angrepp utan att ha minsta självinsikt eller reflektion är det otroligt svårt att ha minsta lilla sympati för dig. Den sitsen har du själv orsakat, ingen annan. Extremt mycket dubbla måttstockar från dig, där du förväntar dig att bli bemött bättre än du bemöter andra eller bara hur du yttrar dig generaliserade om kvinnor som grupp.

så för DIN skull, ta tag i din mentala hälsa, lär dig leva med acceptans att livet inte är som du önskade, det är först då livet kan bli bra trots att det inte blev som du önskade. Då kommer nya dörrar öppnas som är dolda av bitterhet just nu. Det är inte normalt att älta samma trötta argument i samma trötta forum om och om och om och om och om igen.

Jag antar att du menar mig, och den här tråden har inte jag skapat. Men jag vet vad TS menar. Min förhoppning är att några får sig en tankeställare och lugnar sig lite, blir snällare skulle man kanske kunna säga, men det är kanske för mycket begärt. Det verkar faktiskt så Rynkar på näsan
  • Anonym (Allvarligt talat!)

Jag kan inte fatta att ni inte ser det medberoende ni utvecklat till varandra enligt vad ni uppger är under över tre års års tid. Ingen kommer bli snällare. Ingen verkar lämna heller? Om och om igen ska draken fostras, och draken typ njuter? Minns en tråd dit ingen kom efter draken. Han undrade vart alla var(!) Sicka drömmare, alltså! 💭

• Anonym (Skaffa hobby)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 16:37:31 följande:
    Jag antar att du menar mig, och den här tråden har inte jag skapat. Men jag vet vad TS menar. Min förhoppning är att några får sig en tankeställare och lugnar sig lite, blir snällare skulle man kanske kunna säga, men det är kanske för mycket begärt. Det verkar faktiskt så Rynkar på näsan
    Verkar det funka? Oavsett om man tror på att andra ska få en tankeställare? Verkar andra få en tankeställare? Har det gjort någon skillnad? Har folk fått tankeställare och du är lyckligare? Nej då är det kanske dags att testa göra något nytt? Eller hur? Eller hur många gånger är rimligt att upprepa samma sak och naivt tro på annat utfall?
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 16:37:31 följande:
    Denna kommentar är skriven av personen som skrev detta.....

(#143)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 10:55:43 följande:
    Det gör inte jag. Jag kränker gärna vissa människor, jag skiter väl i vad de tycker.

(slut på citatet)

Snacka om att hyckla... 😏

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 15:32:57 följande:
    Jag klankar gärna ner på de som jag tycker beter sig illa. Och då menar jag de som talar om för andra hur man ska vara, som hycklar, och som klankar ner på andras kroppar. Jag har inte gjort dom nåt, jag har inte sagt samma till dom, så jag tycker inte att de har varken rätt att säga så, eller anledning att säga sånt till mig.
    Men hur ofta i verkliga livet har du stött på kvinnor som klankar ner på din kropp?
    Förutom då din syster och mamma.
    Hur många kvinnor menar du har personligen klankat ner din kropp, du får det att låta som att massor med kvinnor gjort det.
    Vart har du träffat dom? det är ju inte vanligt att ens vänner gör så, inte heller att så många arbetskollegor gör så, vilka är dessa många kvinnor som gjort det?
    Så många dejter kan det ju heller inte vara eller träffar  du  många kvinnor som du är intresserad av som sen har klankat ner på din kropp? känns konstigt att så många har gjort det. 
    Är dom så många? 
    Eftersom du alltid skriver kvinnor och många kvinnor gör så här mot dig i många trådar. Hur många har gjort det rakt till dig? 5 st, 10 st eller hur många ca. 
    I så fall är det väldigt konstiga personer du umgås med. 

Och som du då  säger att du gärna klankar ner på dom som beter sig illa, sa du till dom då, dom kvinnorna vilka dom nu är som sa så, vad sa du då tillbaka när du då gärna klankar ner på dom. Gjorde du det på en gång, direkt efter dom hade sagt något då eller när klankade du tillbaka? 
    Vad sa dom då? hur reagerade dom, var det olika eller liknande?
    Vad sa du till dom?

Du verkar vara så otroligt utsatt av så många kvinnor som personligen i verkliga livet har sagt så till dig, så många kvinnor som klankat ner på din kropp och sagt hur du ska vara. 
    Vilka är dessa alla kvinnor? hur känner du dom? 
    Så många så att du anser att kvinnor som grupp gör så för det har du ju skrivit tidigare. 
    Jag bara undrar hur många dom kan vara, det verkar så helt otroligt hur du har varit utsatt.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-16 17:26:46 följande:
    Men hur ofta i verkliga livet har du stött på kvinnor som klankar ner på din kropp?
    Förutom då din syster och mamma.
    Hur många kvinnor menar du har personligen klankat ner din kropp, du får det att låta som att massor med kvinnor gjort det.
    Vart har du träffat dom? det är ju inte vanligt att ens vänner gör så, inte heller att så många arbetskollegor gör så, vilka är dessa många kvinnor som gjort det?
    Så många dejter kan det ju heller inte vara eller träffar  du  många kvinnor som du är intresserad av som sen har klankat ner på din kropp? känns konstigt att så många har gjort det. 
    Är dom så många? 
    Eftersom du alltid skriver kvinnor och många kvinnor gör så här mot dig i många trådar. Hur många har gjort det rakt till dig? 5 st, 10 st eller hur många ca. 
    I så fall är det väldigt konstiga personer du umgås med. 

Och som du då  säger att du gärna klankar ner på dom som beter sig illa, sa du till dom då, dom kvinnorna vilka dom nu är som sa så, vad sa du då tillbaka när du då gärna klankar ner på dom. Gjorde du det på en gång, direkt efter dom hade sagt något då eller när klankade du tillbaka? 
    Vad sa dom då? hur reagerade dom, var det olika eller liknande?
    Vad sa du till dom?

Du verkar vara så otroligt utsatt av så många kvinnor som personligen i verkliga livet har sagt så till dig, så många kvinnor som klankat ner på din kropp och sagt hur du ska vara. 
    Vilka är dessa alla kvinnor? hur känner du dom? 
    Så många så att du anser att kvinnor som grupp gör så för det har du ju skrivit tidigare. 
    Jag bara undrar hur många dom kan vara, det verkar så helt otroligt hur du har varit utsatt.
    Flera gånger, och det är hela attityden många har. Tala om för en hur man ska vara, vilka man ska träffa, förlöjliga och provocera, och hyckla. Jag gör inte så mot kvinnor och det är inte bara jag som ser det här, många män har samma erfarenheter. Det är så mycket onödigt tjafs som vi inte behöver höra, livet är jävligt nog ibland. Många kvinnor kan sköta sig själva och träffa de som de vill träffa, men de behöver inte lägga sig i och kritisera män hela tiden.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?