• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-17 18:19:44 följande:
    Men det är ju det jag undrar, vilka kvinnor är det som klankar ner på hans kropp och utseende? hur känner han alla dom?
    Det är väl folk han känner eller umgås med knappast random kvinna på gatan.
    Det är ju absolut inga kvinnor på nätet för här vet ju ingen hur han ser ut.
    Jag har aldrig läst någon kvinna här klanka ner på hans kropp eller utseende, andra saker ja men inte utseende eller kropp eftersom ingen har en aning om hur han ser ut, han brukar ju berätta att han tränar mycket och att han var vältränad när han var yngre, så just utseende och kropp har har faktiskt ingen här någonsin uttrycket något om vad jag har läst i alla fall under åren.
    Så just det måste ju vara kvinnor som har sett hur han ser ut eller hur?
    Har faktiskt aldrig sett någon skriva något om hans utseende eller påstått att han skulle vara ful. Det är ju omöjligt då ingen vet hur han ser ut!
    Nej, kanske inte på utseendet, eftersom de inte vet hur han ser ut, som du säger. Men kommentarerna visar mer eller mindre på ett förakt för personen, vissa gillar att trycka ner andra på ett "inlindat" sätt. Dvs de vill ge sken av att det är saklig kritik, men när vissa svarande menar att personen nog inte ska förvänta sig att kunna attrahera någon, är det i mina ögon ett sätt att nedvärdera personen.

• Anonym (Allvarligt talat!)

#190, #191 instämmer. Det är genomskinligt för oss. Minst tre år äldre har de blivit sedan de började med det här dagliga klankandet, men antagligen har vissa av dem blivit minst 10 år äldre av att gå med bittra grodor i halsen som de måste spotta ut. 

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 18:46:59 följande:

#190, #191 instämmer. Det är genomskinligt för oss. Minst tre år äldre har de blivit sedan de började med det här dagliga klankandet, men antagligen har vissa av dem blivit minst 10 år äldre av att gå med bittra grodor i halsen som de måste spotta ut. 

Har läst länge på forumet och har fått mer och mer klart för mig vilka som återkommer med nedsättande kommentarer. Bara det att forumet hade långt fler aktiva skribenter för 7-10 år sedan säger en del. "Misshagliga" personer har blivit "bortanmälda" från forumet, ett forum som borde vara till för alla att ventilera sina problem. Att en "viss ilska" pga det har väckts hos en del personer är inte ett dugg förvånande, snarare logiskt.

Att försöka jämna ut orättvisor kan därför inte vara fel, förutom hos de som gynnas av att de finns.

Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-17 19:06:08 följande:
    Har läst länge på forumet och har fått mer och mer klart för mig vilka som återkommer med nedsättande kommentarer. Bara det att forumet hade långt fler aktiva skribenter för 7-10 år sedan säger en del. "Misshagliga" personer har blivit "bortanmälda" från forumet, ett forum som borde vara till för alla att ventilera sina problem. Att en "viss ilska" pga det har väckts hos en del personer är inte ett dugg förvånande, snarare logiskt.

Att försöka jämna ut orättvisor kan därför inte vara fel, förutom hos de som gynnas av att de finns.
    Jag fattar inte varför du är kvar här (mem tror att jag hittat minst ett av dina Flashbackkonton, vilket tröstade mig när jag trodde du var försvunnen efter att någon länkade din blogg).

Du hade rätt, Flashback är bättre. Jag tror inte heller att draken är kvar men är osäker. (Lo) beter sig mycket atypiskt.

Det är själva fenomenet med draken som fascinerar mig. Det känns som om de skulle slå på draken även om han inte var här, precis som de gjorde med mig, alltså låtsades att de var jag när jag inte var här.

Det är mycket sjukt som pågår här. 
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 19:22:34 följande:
    Jag fattar inte varför du är kvar här (mem tror att jag hittat minst ett av dina Flashbackkonton, vilket tröstade mig när jag trodde du var försvunnen efter att någon länkade din blogg).

Du hade rätt, Flashback är bättre. Jag tror inte heller att draken är kvar men är osäker. (Lo) beter sig mycket atypiskt.

Det är själva fenomenet med draken som fascinerar mig. Det känns som om de skulle slå på draken även om han inte var här, precis som de gjorde med mig, alltså låtsades att de var jag när jag inte var här.

Det är mycket sjukt som pågår här. 
    Jag är kvar för att jag vill ha rättvisa på forumet. Att elakheter från kvinnor ses lika allvarligt på som elakheter från män. Jag ger mig inte förrän detta är uppnått. Jag är öppen och ärlig med vem jag är och vad jag gått igenom i mitt liv. Jag ska inte behöva ta obefogad skit från okunniga människor som dömer efter sina snäva referensramar. Lika lite som den aktuella personen vi pratar om ska behöva ta skit från människor som aldrig upplevt hur det är att vara i samma sits.

Min blogg är öppen för alla att läsa, och jag skäms inte för att jag är den jag är och att jag gått igenom det jag gjort.

Men FL är ett forum med ett brett antal diskussionsämnen och då ska det inte bara vara förbehållet de med "rätt" uppfattningar.

Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-17 19:50:37 följande:
    Jag är kvar för att jag vill ha rättvisa på forumet. Att elakheter från kvinnor ses lika allvarligt på som elakheter från män. Jag ger mig inte förrän detta är uppnått. Jag är öppen och ärlig med vem jag är och vad jag gått igenom i mitt liv. Jag ska inte behöva ta obefogad skit från okunniga människor som dömer efter sina snäva referensramar. Lika lite som den aktuella personen vi pratar om ska behöva ta skit från människor som aldrig upplevt hur det är att vara i samma sits.

Min blogg är öppen för alla att läsa, och jag skäms inte för att jag är den jag är och att jag gått igenom det jag gjort.

Men FL är ett forum med ett brett antal diskussionsämnen och då ska det inte bara vara förbehållet de med "rätt" uppfattningar.
    Jag fattar. Var ju likadan själv innan jag gjorde min hemläxa. Jag ville ha rättvisa och håller med om att det kastas obefogad skit från kvinnor på - i många fall uppdiktadw- män. Tack för att du tipsade om Flashback. Det forumet funkar mycket bättre med hur jag funkar. Där finns även verkliga män att diskutera med. 😉Man är mer en i mängden eftersom det inte är så litet där som här.

Vi får ändå ge Familjeliv att de nu under hösten åter låtit oss skriva om vårt missnöje utan att stänga kontot när man kritiserar modereringen. De kanske skulle ta efter Flashback och ha ett särskilt forum för Klagomål och kritik? Men att flera av de som är mest aktiva här är ute efter att trycka ner andra och kommer att fortsätta göra det är tämligen odiskutabelt.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-17 19:06:08 följande:

För det första kan man inte bli "bortanmäld". Du har fått detta förklarat för dig flera gånger. För det andra är du inte direkt dålig på att trycka ner människor själv. Det kan man tydligt se i den här tråden där du ifrågasätter andras utseende i vanlig ordning.
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 20:17:17 följande:
    För det första kan man inte bli "bortanmäld". Du har fått detta förklarat för dig flera gånger. För det andra är du inte direkt dålig på att trycka ner människor själv. Det kan man tydligt se i den här tråden där du ifrågasätter andras utseende i vanlig ordning.
    Jo, det kan man. Jag har fått flera konton att tas bort efter anmälan av deras återkommande härjande i en av mina trådar. 

(Nu vill jag ju ha bort hela trådarna inklusive all skit som rinner genom dem men det får jag däremot inte gehör för.) 

Att spekulera i att kvinnor som lägger tid varje dag i tre år på att slå på en nästan oskuld i samma ålder sörjer sitt utseende och tar ut det på omvärlden är väl inte så farligt. 

• Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 20:31:36 följande:
    Jo, det kan man. Jag har fått flera konton att tas bort efter anmälan av deras återkommande härjande i en av mina trådar. 
    Ja, själva kontot kan tas bort. men aldrig personen bakom kontot. Den kan komma tillbaka en minut sedan. Bara att fixa nytt konto. Draken gör till exempel så enligt honom själv. Sett det flera trådar att han kommer tillbaka och säger att han blivit avstängd så han fixat nytt.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?