• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Allvarligt talat!)

Fjärde tråden på en månad om samma sak. Samma skribenter. Det är svårt att få syn på sig själv?

Det enda sättet ni kan vända forumet är att följa de återkommande skribenters exempel som aldrig ballar ur. Svara artigt och trevligt även på de märkligaste av frågeställningar. Ignorera de som muckar eller inte låtsas förstå. Det har varit lugnt i flera veckor. Det är bara att fortsätta så. Som någon skrev är detta en mycket liten klubb numera så det ligger i allas ert intresse. 

• Anonym (V)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 11:20:22 följande:

Fjärde tråden på en månad om samma sak. Samma skribenter. Det är svårt att få syn på sig själv?

Vad menar du? Är det fler som skrivit liknande trådar som denna senaste tiden? Helt missat. 
  • Anonym (Oja)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 11:20:22 följande:

Då syn på sig själv vad menas? Skriv så normala människor fattar om du ska säga nåt. Om detta är fjärde tråden under oktober månad som knappt är slut är det ju uppenbarligen fortfarande ett problem. Flera människor upplever detta som ett stort problem. 
    Anonym (V) skrev 2023-10-16 11:26:05 följande:
    Vad menar du? Är det fler som skrivit liknande trådar som denna senaste tiden? Helt missat. 
    Det här är den bästa och mest konstruktiva, och det beror på hur TS agerar. Jag håller med om att att man inte ska ta upp saker som är känsliga. Håll det till ägglossning var ett bra råd. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 11:29:33 följande:
    Det här är den bästa och mest konstruktiva, och det beror på hur TS agerar. Jag håller med om att att man inte ska ta upp saker som är känsliga. Håll det till ägglossning var ett bra råd. 
    OkejFoten i munnen
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Oja) skrev 2023-10-16 10:59:57 följande:
    Exakt! Kanske man ska starta ett eget forum där det finns vettiga människor med lite ödmjukhet och högt i tak och där man kan moderera lite bättre.
    Har själv snickrat ihop ett nytt forum, med flera ämneskategorier, som ska fungera som ett "flyktforum" för de som är trötta på att få inlägg borttagna för minsta lilla som råkar kränka någon, och framförallt för folk som vill ha seriösa diskussioner. Länkar dock inte till det här, men den som är intresserad kan PM:a.

• Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 11:25:14 följande:

Det enda sättet ni kan vända forumet är att följa de återkommande skribenters exempel som aldrig ballar ur. Svara artigt och trevligt även på de märkligaste av frågeställningar. Ignorera de som muckar eller inte låtsas förstå. Det har varit lugnt i flera veckor. Det är bara att fortsätta så. Som någon skrev är detta en mycket liten klubb numera så det ligger i allas ert intresse. 

Problemet har hela tiden varit att vissa får haspla ur sig vad som helst utan åtgärd, medan andra hela tiden måste anpassa sig och trippa på tå för att inte "gänget" ska gå i taket. Men även de som anpassar sig ganska bra har en tendens att ryka förr eller senare, när de blir trötta på mobbningen och svarar med samma mynt.

• EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 10:55:43 följande:
    Det gör inte jag. Jag kränker gärna vissa människor, jag skiter väl i vad de tycker.
    Då är det ju på sin pålats då att du slutar att sitta och klanka på andra och hålla med TS om hur fel det är att "trycka ned andra människor"..

Jag köper inte snack som "om andra gör det så kan jag också göra det"..

Två fel blir inte ett rätt liksom.

Om du skiter i att du kränker vissa människor, så får du tåla samma mynt tillbaka. Så enkelt är det.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-16 15:29:56 följande:
    Då är det ju på sin pålats då att du slutar att sitta och klanka på andra och hålla med TS om hur fel det är att "trycka ned andra människor"..

Jag köper inte snack som "om andra gör det så kan jag också göra det"..

Två fel blir inte ett rätt liksom.

Om du skiter i att du kränker vissa människor, så får du tåla samma mynt tillbaka. Så enkelt är det.
    Jag klankar gärna ner på de som jag tycker beter sig illa. Och då menar jag de som talar om för andra hur man ska vara, som hycklar, och som klankar ner på andras kroppar. Jag har inte gjort dom nåt, jag har inte sagt samma till dom, så jag tycker inte att de har varken rätt att säga så, eller anledning att säga sånt till mig.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?