• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Allvarligt talat!)

Vem var det som skrev att Familjeliv blivit en humorsajt? 

• Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Chiffong) skrev 2023-10-15 18:21:52 följande:

Ser bara ensamma män som vill trycka ner kvinnor. Har aldrig sett något åt andra hållet.

Det är väl för att du blundar för sådant.

• Anonym (Inte_alltid_samma)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-15 20:35:00 följande:

Vem var det som skrev att Familjeliv blivit en humorsajt? 

Familjeliv diskuterades i en tråd på Reddit (subforumet asksweddit tror jag det var) och där var flertalet negativt inställda till sajten och någon sa att FL ska endast ses som en humorsajt, eftersom han ansåg att inget är seriöst här.

• Anonym (Allvarligt talat!)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-15 21:07:41 följande:
    Familjeliv diskuterades i en tråd på Reddit (subforumet asksweddit tror jag det var) och där var flertalet negativt inställda till sajten och någon sa att FL ska endast ses som en humorsajt, eftersom han ansåg att inget är seriöst här.
    Folksjälen på Familjeliv är svart och självgod. Reddit har mörk humor. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-15 13:30:44 följande:
    Fast jag har sett en del svar av kvinnor på FL som är av den typen. Kvinnor här skriver ju att han nog kan förvänta sig att vara ensam hela livet och att han inte ska räkna med att kunna attrahera någon kvinna, vilket jag tycker är riktigt elakt (att sparka på någon som redan ligger). Att de (vissa kvinnor på FL) hycklar stämmer. De har dubbla måttstockar i en del. När en kvinna på forumet beklagar sig över ett dåligt förhållande eller över att inte kunna hitta någon vettig man (då männen som kontaktar dem på dating antingen är sexistiska och fula eller både och.

Då förväntas alla svarande tycka synd om henne och den som lämnar en liknande nedlåtande kommentar som vissa kvinnor här brukar skriva till män, så får han hela gänget på sig och kommentaren anmäld. Men när en man beklagar sig så heter det att han är offerkofta, incel, patetisk och att han borde inse att sex och kärlek är inga rättigheter (finns det överhuvudtaget någon man på forumet som hävdat att sex och kärlek är rättigheter för hans del, jag har iallafall inte sett någon hittills)?

Varför gäller inte samma "regler" för män och kvinnor på forumet? Varför ska vissa behandlas med silkesvantar medan andra minsann får tåla lite hårda ord och elakheter?

Ja, vissa kvinnor här på FL trycker med avsikt ned vissa män, det har flera av oss sett under en väldigt lång tid. Då kanske det inte är så konstigt om vissa som tycker att de har fått ta tillräckligt med skit, börjar svara med samma mynt.

Vad som är hönan och ägget kan man utröna genom att kolla trådhistorik.
    Kan bara hålla med. Kvinnor är så vana att säga saker så de tänker inte ens på hur de själva beter sig.
  • Anonym (Kim)

Är det inte så att några människor startar ett otal trådar dom alltid går ut på samma sak. Spelar ingen roll vilket nick h*n använder det skiner igenom rätt kvickt. 

De som aldrig kan se över sin egen lilla horisont. Är totalt oförändringsbenägen. Kan inte ens reflektera över din ståndpunkt eller tyckande. Vill inte komma tillrätta med sina bekymmer. Det generaliserande och nedlåtande tyckandet kommer aldrig att förändras. Totalt cementerad . Vad beror det på? Rädsla af. Klöser sig fast. Till viss del förståeligt då det krävs väldigt mycket arbete med sig själv vilket h*n inte är beredd att göra och har inget mål med förändringen. Kan inget annat. Bara älta samma samma saker. Djupt tragiskt. 

Sådana finns det ett otal av på FL. Lika så evighetsfrågorna om att min partner inte vill/vill ha lika mycket/lite sex som jag. Ska jag vara otrogen? Samt frågan sedan stenåldern om kukstorlek. Jävulskt tröttsamt. 

Men det finns många bra trådar också. Inte tu tal om det. Vettiga härliga människor som bjuder på sig själva och din kunskap utan att dänga någon i huvudet. 

På FB följer jag bara krimtrådar. Någon enstaka gång kändisskvaller. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (Kim) skrev 2023-10-16 08:55:36 följande:

Är det inte så att några människor startar ett otal trådar dom alltid går ut på samma sak. Spelar ingen roll vilket nick h*n använder det skiner igenom rätt kvickt. 

De som aldrig kan se över sin egen lilla horisont. Är totalt oförändringsbenägen. Kan inte ens reflektera över din ståndpunkt eller tyckande. Vill inte komma tillrätta med sina bekymmer. Det generaliserande och nedlåtande tyckandet kommer aldrig att förändras. Totalt cementerad . Vad beror det på? Rädsla af. Klöser sig fast. Till viss del förståeligt då det krävs väldigt mycket arbete med sig själv vilket h*n inte är beredd att göra och har inget mål med förändringen. Kan inget annat. Bara älta samma samma saker. Djupt tragiskt. 

Sådana finns det ett otal av på FL. Lika så evighetsfrågorna om att min partner inte vill/vill ha lika mycket/lite sex som jag. Ska jag vara otrogen? Samt frågan sedan stenåldern om kukstorlek. Jävulskt tröttsamt. 

Men det finns många bra trådar också. Inte tu tal om det. Vettiga härliga människor som bjuder på sig själva och din kunskap utan att dänga någon i huvudet. 

På FB följer jag bara krimtrådar. Någon enstaka gång kändisskvaller. 

Inte det som är problemet. Problemet är de som inte reflekterar över sitt eget beteende, som hycklar, som beter sig som rövhål, och anser de får säga vad som helst, men andra får inte säga samma till dom.
  • Anonym (V)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 08:58:21 följande:
    Inte det som är problemet. Problemet är de som inte reflekterar över sitt eget beteende, som hycklar, som beter sig som rövhål, och anser de får säga vad som helst, men andra får inte säga samma till dom.
    Precis! 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 08:58:21 följande:
    Du är en av dem som inte reflekterar över ditt eget beteende.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-16 10:04:16 följande:
    Du är en av dem som inte reflekterar över ditt eget beteende.
    Tvärtom. Jag vet att jag skriver för ofta här. Men jag tänker på vad jag säger till kvinnor irl, och hur jag behandlar kvinnor irl.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?