Inlägg från: Anonym (Allvarligt talat!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allvarligt talat!)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Vem var det som skrev att Familjeliv blivit en humorsajt? 

Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-15 21:07:41 följande:
    Familjeliv diskuterades i en tråd på Reddit (subforumet asksweddit tror jag det var) och där var flertalet negativt inställda till sajten och någon sa att FL ska endast ses som en humorsajt, eftersom han ansåg att inget är seriöst här.
    Folksjälen på Familjeliv är svart och självgod. Reddit har mörk humor. 
    Anonym (Oja) skrev 2023-10-16 10:14:53 följande:
    Familjeliv är ett forum bestående av 90% bittra översittare med mindervärdeskomplex som passar på att våldföra sig på andra under anonym flagg. Dessa går runt bland oss i vardagen. Kanske är det din kollega. Hoppas dessa inte arbetar med människor :-P Detta är osäkra människor med ett stort behov av att passa in med obefintlig förmåga att förstå att alla inte är likadana, antisociala drag där de har svårt att tänka sig in i andra människor situationer. 
    Det är ett par personer som har upprepningstvång. Den ena har uppgivit att hon arbetar med människor. Skriver på nätterna oftast. Om tråden är från 02.00 och om ett ex är det hon. (Nu kommer hon nog komma in med några konton här strax och göra polissak av sin egen trådhistorik). 

Det som hände dig med barnskorna: Fy fan vad lågt. Beklagar verkligen. 

Övriga:

Det var en som länkade till en äldre tråd häromdagen och då förstod jag vad ni menade, alltså ni som var här innan forumet blev den svartkonstmagiska ståuppföreställning det är idag. Är det extra tossigt finns det uppenbarligen dårar som länkar till extra "roliga" blot någonstans så att folk kan komma och se samma användare falla för stupstocken vecka efter vecka.

Är det fjärde tråden om ämnet på en månad? Tröttnar ni inte. 

Fjärde tråden på en månad om samma sak. Samma skribenter. Det är svårt att få syn på sig själv?

Det enda sättet ni kan vända forumet är att följa de återkommande skribenters exempel som aldrig ballar ur. Svara artigt och trevligt även på de märkligaste av frågeställningar. Ignorera de som muckar eller inte låtsas förstå. Det har varit lugnt i flera veckor. Det är bara att fortsätta så. Som någon skrev är detta en mycket liten klubb numera så det ligger i allas ert intresse. 

Anonym (V) skrev 2023-10-16 11:26:05 följande:
    Vad menar du? Är det fler som skrivit liknande trådar som denna senaste tiden? Helt missat. 
    Det här är den bästa och mest konstruktiva, och det beror på hur TS agerar. Jag håller med om att att man inte ska ta upp saker som är känsliga. Håll det till ägglossning var ett bra råd. 

Jag kan inte fatta att ni inte ser det medberoende ni utvecklat till varandra enligt vad ni uppger är under över tre års års tid. Ingen kommer bli snällare. Ingen verkar lämna heller? Om och om igen ska draken fostras, och draken typ njuter? Minns en tråd dit ingen kom efter draken. Han undrade vart alla var(!) Sicka drömmare, alltså! 💭

Anonym (Kim) skrev 2023-10-16 18:24:55 följande:

Mycket klokt här. Jag tror att han inte VILL förändras av två orsaker. H*n är svinrädd för h*n har ingen aning om hur man kan tänka på annat sätt. Det krävs år av terapi. H*n måste ändra alla sina grundvalar. Vem är h*n då? Det har h*n ingen aning om eller ens hur h*n skulle vilja vara. Det andra är att h*n trots allt har en sekundär vinst i allt tjatande. Gud vet vad men något värt och kärt är det. 

Allt detta har lett till taskig kvinnosyn. Tenderar till kvinnohat. Särskilt med den närmsta familjens kvinnor. Visst de kan vara ena riktiga ragator. Därför har h*n inte lyckat lära sig hur man interagerar med kvinnor. Ständigt ältande ett scenario med yngre kvinna som eg ville ha sex vilket h*n nu inte har haft på 10+ år. 

Alltså hur intressant skulle det inte vara om en riktig puma skulle gå all in och knulla musten ur h*nom. Det kanske skulle täppa igen h*ns ältande. 

Nåväl - har sagt det förr med det är banne mig en våt dröm att få h*nom på terapisoffan. 

Ni har honom eller en kopia här nästan 365 dagar om året, i minst 3 år. Er våta dröm är liksom uppfylld. 
    Anonym (Kim) skrev 2023-10-16 19:57:29 följande:
    I wish. Men det går inte att prata med honom. Han sprattlar värre än masken på kroken. Därför skulle det vara en våt dröm att ha honom öga mot öga. Eller så skulle man bli så frustrerad att man skrek honom i örat. Tyvärr tror jag att han är sann för han skulle inte kunna vara så jäkla rigid så länge. Min sinnebild av honom är någon slags Stig-Helmer hybrid. 
    Jag har sett en bild på draken (tror jag?). En gång så skrev han med sitt verkliga namn och någon forumdetektiv postade snabbt information hon hittat så att man kunde se vem det var. Han ser inte illa ut och verkar ha ett helt okej liv med intressen. 
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?